Mighty Boys zatiaľ idú na plný plyn! Zatiaľ vydali 4 komiksy a všetky sú veľmi zaujímavými a kvalitnými výbermi. Kto by to bol čakal, že po úvodných nemalých trampotách s vydaním 848 stranového Zacka Kaplana to pôjde s ďalšími komiksami tak ľahko? Kto by bol čakal, že bude mať Filip Štěpánek tak dobrý čuch na zaujímavé a kvalitné komiksy? U mňa je to zatiaľ spanilá jazda a u všetkých komiksoch som sa zatiaľ prekvapivo dobre bavil. Ich prvotinou bolo sci-fi od Zacka Kaplana s dvoma príbehmi a to Přístav Země / Zatmění (recenzia) a možno to bol aj problém, že tak obrovskú knihu si vybrali na ich začiatok. Možno to tak malo byť a ten pôrod mal byť komplikovaný, aby hneď na začiatku videli rôzne spôsoby, ako sa môže vydanie komiksu skomplikovať a zdržať. Sci-fi to však bolo rozhodne kvalitné a následne mal vyjsť horor Cesta kostí (recenzia) z prostredia Ruského gulagu, ktorý už vyšiel na čas a úplne bez problémov. Tentokrát výrazne kratšia kniha, ale pôsobivá bola naozaj dostatočne. Na rade bol ďalší horor a to Ozvěny (recenzia), ktorý ma znovu svojím príbehom dostal a síce som tomu pred vydaním nedôveroval a myslel som si, že ma to nebude príliš baviť, opak bol pravdou a bol to pre mňa zatiaľ najlepší komiks od Mighty Boys. Po Ozvěnách už som Filipov výber nespochybňoval a bol som veľmi zvedavý na aktuálnu Trojku. Tentokrát historický žáner, v ktorom sa odohráva tak trochu iná variácia na kultový komiks 300 od Franka Millera.

Príbeh komiksu Trojka rozpráva o troch otrokoch (heilótoch), ktorí sa postavili svojim pánom na odpor a po ich krvavom masakre sa rozbehli na útek. Bájna Spartská 300vka tých najlepších bojovníkov tentokrát nebude čeliť presile pri Termopylách, ale dostanú za úlohu zabiť troch otrokov na úteku a po ceste ešte majú pozabíjať všetkých otrokov, ktorí sa im pripletú do cesty ako odstrašujúci príklad. 300 najlepších hrdinných bojovníkov by s troma otrokmi nemala mať predsa najmenší problém…alebo?

Komiks napísal Američan Kieron Gillen, ktorý patrí medzi mojich najobľúbenejších scenáristov. Okrem viacerých Star Wars, ktoré písal aj s Jasonom Aaronom píše aj moju obľúbenú akčnú fantasy sériu Král, jenž byl a bude, ktorú tu vydáva Comics Centrum. Gillen chcel príbeh známej 300 vyrozprávať úplne inak, chcel tak trochu zbúrať ten hrdinský mýtus a chcel aj poukázať na obrovské rozdiely medzi vrstvami obyvateľstva v tej dobe v Sparte. Stále to však chcel urobiť mainstreamovo a nechcel byť úplne realistický, to by to potom stratilo to hrdinstvo, ktoré jednoducho k tomu príbehu patrí. Hrdinstvo je však úplne obrátené a je zaujímavé sledovať scenáristickú prácu na tomto titule. Príbeh obsahuje viacero prekvapení a páčilo sa mi aj to, že svoju prácu konzultoval s maximálnym odborníkom na tematiku a to s profesorom Stephenom Hodkinsonom. Tu musím oceniť aj prácu na knihe od Filipa Štěpánka, ktorý zasa konzultoval celú tematiku s českým odborníkom na Spartu a to s Dr. Nývltom z Akadémie věd Českej republiky. Jednoducho Trojka je veľmi zaujímavá verzia historicky známej udalosti, ktorú pozná snáď každý čitateľ či už z komiksu Franka Millera, z filmu od Zacka Snydera alebo z dejepisu. Za kresbu je zodpovedný Ryan Kelly, od ktorého sme mali možnosť vidieť jeho tvorbu v komiksových sériách Lucifer, Mezi řádky alebo Stranger Things. Aj vďaka farbám od Írky Jordie Bellaire je vizuálna stránka komiksu dostatočne pútavá a ponúka viacero pôsobivých obrazov. Samotný príbeh ubehne veľmi rýchlo a to aj vďaka tomu, že kniha síce obsahuje 184 strán, ale z toho až 48 strán sú bonusy. Rozhovory scenáristu Gillena a profesora Hodkinsona sú zaujímavé, okrem toho je tu aj pohľad od Dr. Nývlta a následne aj obálky a skice. Spokojnosť, samotný príbeh je dostatočne silný a bonusy sa vydarili tiež. Komiks vyšiel znovu v dvoch verziách a to v zberateľskej (krásny prebal) a normálnej, teda dva druhy obálok a obe vypadajú skvelo!

Trojka je uzavretý príbeh.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke Mighty Boys!

Počet strán: 184

Scenár: Kieron Gillen

Kresba: Ryan Kelly

5

Trojka je zaujímavou variáciou na dobre známy hrdinský príbeh, v ktorom 300 spartských bojovníkov čelilo presile v Termopylách. Tu je to však obrátene a traja otroci čelia trom stovkám spartských bojovníkov. Príbeh je dostatočne pútavý a potešia aj kvalitné bonusy, v ktorých nájdete aj rozhovory scenáristu Gillena s profesorom histórie. Ja som s výberom Mighty Boys znovu spokojný a je veľmi fajn, že je tu definitívne ďalšie nakladateľstvo, ktoré si dáva maximálnu prácu na svojich komiksoch.