Sebevražedný oddíl: Dostaňte Jokera! je z edície DC Black Label. Jedná sa o edíciu, v ktorej dostávajú šikovní komiksoví tvorcovia voľnosť a môžu si vytvoriť uzavretú minisériu s postavami z DC univerza podľa vlastných predstáv pre dospelejšie publikum. Vo vydavateľstve Crew už vyšiel Batman: Zatracení, ktorý napísal slávny Brian Azzarello, ale aj napriek tomu bodoval hlavne kresbou a scenáristicky to bolo výrazne horšie. Vyšla Harleen, ktorá bola jednoducho skvelá po všetkých stránkach a podobne sa vydaril aj Batman: Bílý rytíř, ktorý je jedným z najlepších komiksov s Batmanom za posledné roky. Veľmi sa vydaril aj komiks Wonder Woman: Mrtvá Země, ktorá bola svieža námetom a aj svojou farebnou kresbou. Vyšiel aj Batman: Tři Jokeři, ktorý ponúkol tiež zaujímavý námet troch rôznych Jokerov. V Crew naposledy trochu zariskovali a priniesli príbeh tak trochu mimo superhrdinské univerzum. V komikse Hellblazer: Vzlety a pády sa vrátil obľúbený John Constantine. Ďalej tu máme dvoch ďalších Batmanov a to Batman: Dvojník a pokračovanie titulu Batman: Bílý rytíř s názvom Batman: Prokletí bílého rytíře, ktoré patrí k tým vôbec najlepším komiksom s Batmanom. Zatiaľ je edícia Black Label plná zaujímavých nápadov od tých najlepších komiksových tvorcov súčasnosti a u nás je tiež vyhľadávaná a úspešná.

V najnovšom príspevku do tejto edície sa vracia slávny scenárista Brian Azzarello, ktorý sa u nás preslávil hlavne sériou 100 nábojů a v edícii Black Label mu už u nás vyšiel poriadne drsný a temný titul Batman: Zatracení, ktorý však bol prijatý dosť rozporuplne. Na jednu stranu sa chválila kresba, ktorú zvládol Lee Bermejo naozaj fenomenálne, no na druhú stranu sa kritizoval práve scenár od Azzarella. Podobne je tomu aj v najnovšom titule Sebevražedný oddíl: Dostaňte Jokera!, ktorý je tiež značne rozporuplný a zbiera veľmi priemerné až podpriemerné hodnotenia. Príbeh je zameraný na Sebevražedný oddíl, v ktorom hrá hlavnú úlohu Jason Todd alebo inak Red Hood, ktorý bol pred rokmi Batmanov Robin a Joker ho zabil. Aspoň si to všetci mysleli, ale Jason neumrel a začal bojovať proti zločinu ako Red Hood. Jeho novou úlohou pri ktorej veľmi nemá na výber je zlikvidovať Jokera a spoločnosť v tíme mu bude robiť okrem iných zloduchov napríklad aj slávna Harley Quinn.

Ja by som to rozhodne nevidel tak kriticky s týmto komiksom. Jasné, nie je to žiadne majstrovské dielo, ale scenár je svižný a vôbec som sa pri čítaní nenudil aj vďaka fajn kresbe od Alexa Maleeva, od ktorého už u nás vyšlo viacero komiksov, na ktorých tento Bulharský kreslič pracoval. Sebevražedný oddíl: Dostaňte Jokera! je tímovka, v ktorej je viacero známych zloduchov a ich misia, v ktorej majú zabiť Jokera jednoducho má niečo do seba a základná myšlienka je od Azzarella naozaj zaujímavá. Samozrejme mohla byť samotná realizácia aj trochu prepracovanejšia, takto sa vlastne jedná len o akčné scény bez nejakého väčšieho zmyslu a oproti predošlým komiksom v edícii Black Label, ktoré u nás vyšli to je predsa len kvalitatívny zosun. Zabaviť však komiks určite dokáže, len nemajte veľmi vysoké nároky.

Jedná sa o samostatný a ukončený príbeh.

Počet strán: 160

Scenár: Brian Azzarello

Kresba: Alex Maleev

Farby: Matthew Hollingsworth (Matt)

Preklad: Filip Drlík

3

Znovu sa jedná o rozporuplný príspevok slávneho Briana Azzarella do edície Black Label. Ak však budete čakať len jednoduchšiu tímovú akciu bez nejakých väčších ambícií, mohlo by vás to baviť. Veď už len samotný nápad zabiť Jokera je dostatočne zaujímavý. Pochválil by som aj vydarenú kresbu od Alexa Maleeva a síce sa celkovo hlavne scenárom jedná skôr o priemerné dielo, mňa to celkom bavilo.