Detektívny thriller Jizvy by u nás na našom trhu pravdepodobne nikdy nevyšiel, nebyť krásneho gesta mladého nakladateľstva Mighty Boys. Tento kvalitný komiks totiž pribalili a pribaľujú ako darček k predobjednávkam a objednávkam na perfektný pulpový sci-fi komiks Agent strachu (naša nadšená recenzia). Jizvy sú však tak dobré, že si zaslúžia vlastnú recenziu aj napriek tomu, že sú na našom trhu nepredajné a vyšli len ako darček k spomenutému komiksu. Podobný komiks tu už jeden vyšiel v roku 2022 práve od Mighty Boys s názvom Ozvěny a jednalo sa o poriadne temný hororový thriller, ktorý u nás v recenzii dostal maximálne hodnotenie a bol to poriadne silný zážitok. Podobná atmosféra, čiernobiela kresba a veľmi silný príbeh.

Jizvy vyšli ešte v roku 2004 a je veľmi fajn, že si na nich v Mighty Boys spomenuli a aspoň takouto peknou formou dostali komiks medzi vyvolených čitateľov. Je samozrejme škoda, že tu komiks nevyšiel normálne vo väčšom náklade, ale rozhodnutie chápem, keďže niečo takéto sa u nás predáva horšie a chceli aj spraviť radosť svojim čitateľom pekným darčekom. Scenáristom je dobre známy Warren Ellis, od ktorého už na našom trhu pár komiksov vyšlo a tým najznámejším je pravdepodobne kultová séria Transmetropolitan, ale okrem iných sú to aj James Bond od Comics Centra, nedokončené Planetary od BB/artu alebo Fell od Crew. Warren Ellis vie písať drsné a premyslené príbehy, čoho dôkazom sú práve Jizvy. Z príbehu prezradím len toľko, že sa stala veľmi násilná vražda mladého dievčaťa a vyšetrovateľ John Cain sa snaží tento prípad vyšetriť.

Z príbehu toho viac prezrádzať nechcem, lebo ja sám som o ňom vôbec nič nevedel a možno aj vďaka tomu som bol napätý ako struna od začiatku až do konca. Poriadne temná atmosféra, sympatický nekompromisný hlavný hrdina a drsné vyšetrovanie. Veľmi tomu pomáha kvalitná kresba Jacena Burrowsa, ktorý je už na našom trhu dobre známy vďaka komiksom Neonomicon, Providence, Punisher: Svět sovětů alebo Warhammer 40,000: Marneus Calgar. Jeho postavy sú dobre nakreslené, perfektne zvláda ich mimiku a gestikuláciu a temnej atmosfére pomáha aj čiernobiela farba príbehu. Prestávku medzi jednotlivými zošitmi tvoria v knihe krátke texty od Warrena Ellisa, ktoré sú o vrahoch, špecifickej temnej atmosfére komiksu, o mŕtvolách či vraždách malých dievčat. Sú nepríjemné, ale aj zaujímavé a dotvárajú temnú atmosféru komiksu. Veľmi silný zážitok.

Jizvy sú uzavretý príbeh a samostatne nepredajný. Kúpiť si ho môžete spolu s komiksom Agent strachu, ale rýchlo, náklad je obmedzený.

Pozrite sa určite na web Mighty Boys! Majú tam totiž naozaj skvelé komiksy!

Počet strán: 160

Žáner: Detektívny thriller

Scenár: Warren Ellis

Kresba: Jacen Burrows

5

Jizvy by u nás možno nebyť peknej myšlienky od Mighty Boys nikdy nevyšli. Boli posielané ako darček ku komiksu Agent strachu a musím povedať, že je naozaj veľká škoda, že tento silný príbeh nešiel aj do predaja. Ak sa vám páčil hororový thriller Ozvěny, budete určite spokojní aj s temnou detektívkou Jizvy. Z príbehu nechcem nič prezrádzať, lebo ja som o komikse nevedel vôbec nič a možno aj kvôli tomu som mal tak silný zážitok. Temné, drsné a veľmi pútavé nepríjemné čítanie.