Konečne tu máme Ricka Remendera! Šikovného komiksového scenáristu, ktorý bol na našom trhu doteraz neprávom prehliadaný. Od Crew som raz čítal vyjadrenie, že sa komiksy od tohto scenáristu boja vydať, keďže sa nejedná o komiksy nejak slávne a nemajú za sebou ani úspešné filmy či seriály. Vyjadrili sa, že sú to také fajn dobrodružné komiksy, ale nič viac. Najbližšie k vydaniu tu mala zatiaľ séria Deadly Class kvôli seriálu z roku 2018 a v Crew reálne uvažovali o vydaní, lenže problém bol ten, že seriál nemal ani zďaleka taký úspech ako sa čakalo a druhá séria bola zrušená. Rick Remender však má za sebou také pecky ako Black Science (čo možno v Mighty Boys vydajú v blízkej budúcnosti), Low, Tokyo Ghost s krásnou kresbou od Seana Gordona Murphyho (autor kresby a scenára v skvelom Batman: Bílý rytíř a Batman: Prokletí bílého rytíře), Seven to Eternity, Death or Glory alebo The Scumbag. Verím tomu, že v Mighty Boys ešte nejaký komiks od tohto autora vydajú, ale už vydanie kompletu Agenta strachu je taký malý zázrak.

V Mighty Boys si na svoje plecia zobrali poriadne ťažký balvan, keďže sa rozhodli komiks Agent strachu vydať ako komplet (čo je ich základné vydavateľské pravidlo), čo je prosím pekne 1040 strán a teda zatiaľ ich najväčší komiksový titul, aký od svojho vzniku v roku 2020 vydali. Doteraz držal prvenstvo komiks Dopis 44, ktorý mal 872 strán. Filip Štěpánek sa však rozhodol v tomto prípade veľmi dobre a síce vydal komplet Agenta strachu, ale rozdelil ho tentokrát do dvoch kníh a to tak, že v tej hrubšej knihe máme kompletný príbeh série Agent strachu a v druhej knihe máme všetky vedľajšie bonusové príbehy k sérii. Skvelé rozhodnutie už len z toho hľadiska, že sa to takto lepšie celé číta. Naviac rozdelenie do dvoch kníh nie je jediné prekvapenie pri vydaní, druhým prekvapením bol nápad vydať zberateľskú edíciu v špeciálnom tematickom boxe Agenta strachu (box je krásny a prevedenie veľmi vydarené). Tretím prekvapením bolo rozhodnutie pridávať k objednávkam Agenta strachu aj špeciálny darček v podobe tajného komiksu. Teraz je už komiks samozrejme po vydaní zverejnený a jedná sa o vydarený detektívny thriller Jizvy od scenáristu Warrena Ellisa (autor kultovej série Transmetropolitan). Tých príjemných prekvapení bolo teda celkom dosť a keď si k tomu prirátame už tradične perfektné prevedenie kníh, jeden z najlepších prekladov na našom trhu (Filip Štěpánek) a celkovú kvalitu, tak tu máme znovu komiks, ktorý jednoducho treba mať vo svojej zbierke.

Agent strachu je pulpové dobrodružné sci-fi, ktorému nechýba humor a poriadna dávka akcie. Hlavnou postavou je Heath Huston, ktorý pracuje ako Agent strachu alebo aj likvidátor nebezpečných mimozemšťanov. Je to drsný chlapík, ktorý s obľubou hláškuje, ale aj s obľubou pije whiskey a to v takej miere, aby sa mu nič pri spánku nesnívalo. Má totiž veľmi bolestivé spomienky, ktoré sa mu neustále vynárajú o útoku mimozemšťanov na planétu Zem, pri ktorom bol zabitý jeho malý syn a otec. Práve v potláčaní spomienok mu alkohol pomáha a nie je takmer ani jeden deň taký, že by bol úplne triezvy. Zúfalec, ktorý však má šťastie a svoju prácu likvidovania emzákov robí naozaj dobre. Jeho hlavnou úlohou však nebude nič menšie ako záchrana ľudstva od vyhladenia krutou mimozemskou rasou…

Vedel som, že je séria Agent strachu kvalitná, ale nečakal som to až takto vydarené. Hlavný hrdina Heath Huston je veľký sympaťák, má to veľmi fajn vedľajšie postavy, napínavé akčné scény a veľmi dobre vymyslené zápletky. Myslel som si totiž, že hlavný problém série bude práve so scenárom, kde sa to bude celé stále tak trochu opakovať a scenárista veľmi nepríde s ničím novým. Zápletky sú však naozaj nápadito vymyslené a neustále sa deje niečo nečakané. Z príbehu toho nechcem veľa prezrádzať, lebo ja sám som bol viackrát veľmi milo prekvapený jeho vývojom. Viackrát sa pozrieme aj do hrdinovej minulosti, ktorá je tiež pútavá. Čo je však hlavné, fungujú tu emócie. Komiksu nechýba humor, no dokáže aj chytiť za srdce a priniesť naozaj vážne a ťažké udalosti a aj úmrtia postáv sú veľmi silné a hrdinov ovplyvňujú. Z celého príbehu som mal naozaj dobré pocity a bol som z neho až nadšený, ako dokáže Rick Remender stále príbeh s niečím zaujímavým nakopnúť a prekvapiť. Ku koncu to už bolo síce mierne prekombinované, ale samotný záver príbehu sa našťastie Rickovi vydaril. Vôbec som nespomenul kresbu od mien ako Jerome Opeña a Tony Moore, ktorí hlavný príbeh kreslili. Tony Moore má takú cartoonovitejšiu kresbu a  Jerome zasa trochu realistickejšiu, obaja však kreslia naozaj parádne a ich kresba nepostráda dynamiku a pulpovú atmosféru. Mimochodom sa autori vyjadrili, že ich pri tvorbe hlavného hrdinu inšpiroval Moebius a jeho kultový western Blueberry. Následne sú v druhej knihe potom bonusové príbehy, ktoré sú už hlavne o zábave a ukazujú Heatha Hustona hlavne ako Agenta strachu v jeho práci v rôznych situáciách a na rozličných miestach. Len prvé tri príbehy písal Rick Remender, potom už sú scenáristi rôzni a aj kresba jednotlivých príbehov je stále iná. Veľmi mi to sadlo, lebo za frajerským hlavným hrdinom by mi bolo po skončení hlavného príbehu asi smutno, no tieto živelné príbehy plné akcie a hlášok spravili veľmi dobrý dojem. Samozrejme boli niektoré kvalitnejšie a iné slabšie, no bolo to veľmi príjemné čítanie a veľmi sa mi páčilo, že má každý príbeh úplne inú kresbu. Príbehov je 20 a po ich skončení nasledujú bonusy v podobe skíc, popiskov a obálok. Zatiaľ by som Agenta strachu označil ako komiks roka, ale v Mighty Boys ešte majú na tento rok nemalé plány a už teraz sú spustené predobjednávky na sci-fi Zpěv neznáma (Oblivion Song) od Roberta Kirkmana a chceli by do Vianoc stihnúť ešte aj hororový komiks Outcast (tiež od Kirkmana). Mimochodom, ešte stále si môžete kúpiť vydarené fantasy s názvom Kletba a keďže v Mighty Boys dotlač nerobia, tak radšej veľmi neváhajte.

Agent strachu je uzavretý príbeh.

Pozrite sa určite na web Mighty Boys! Majú tam totiž naozaj skvelé komiksy!

Počet strán: 1040

Žáner: Sci-fi

Scenár: Hilary Barta, Iván Brandon, Steve Niles, Rick Remender, Mark Scott Ricketts, Shane White

Kresba: Rafael Albuquerque, Micah Farritor, Francesco Francavilla, Steve Mannion, Tony Moore, Jerome Opeña, Paul Renaud, E. J. Su, Shane White

5

Konečne tu máme komiks od Ricka Remendera (ktorého skvelé autorské komiksy boli na našom trhu úplne prehliadané) a rovno v komplete od Mighty Boys v najväčšej možnej kvalite (ako spracovanie, tak aj preklad, bonusy…). Vedel som, že je séria Agent strachu fajn, ale až takto dobré som to naozaj nečakal. Remender má kopec hravých nápadov a neustále vo vývoji príbehu prekvapuje a vytvára nečakané scény. Je to dynamické, pútavé, plné humoru, ale aj veľmi silných a emotívnych momentov. Každá smrť tu bolí a má veľký dopad na postavy v príbehu. Samotný hlavný hrdina je obrovský sympaťák s podarenými hláškami a veľmi som mu fandil. Je to pulpové dobrodružné sci-fi, ktorého čítanie bol veľký zážitok. Pochváliť musím aj príjemné bonusové príbehy, ktoré sú už hlavne o zábave a majú už iných scenáristov a každý z príbehov má aj inú kresbu. Komiks roka? Asi ešte skoro hodnotiť, ale v TOPke bude určite.