Mighty Boys ide bomby! Toto maličké nakladateľstvo začalo svoje pôsobenie v roku 2021 titulom Přístav Země / Zatmění, čo bol komplet dvoch sci-fi príbehov a rozhodne to bolo na začiatok poriadne veľké a aj problémové sústo. Vydanie sa muselo odkladať, opravovať a celkovo sa s týmto titulom Filip Štěpánek poriadne vytrápil. Dopadlo to však v konečnom dôsledku viac než dobre a Mighty Boys na čele s Filipom od vtedy idú priam neskutočne. Kvalitne spracované knihy, dobré preklady, viac-menej bezproblémové vydania, malé či väčšie darčeky pre svojich priaznivcov (napríklad pre predplatiteľov komiksu Tulák bol špeciálny komiks v balíku zdarma a to Poslední detektiv: Vykoupení – zberateľská verzia). V dnešnej dobe sú ich komiksy vyhľadávané a ich prístup a komunikácia sú ukážkové. Som za to naozaj veľmi rád, lebo ich štýl vydávania celých komiksových príbehov v jednej knihe je jednoducho perfektný. Čitatelia tak nemusia čakať mesiace alebo aj roky na dokončenie príbehov a majú tak ucelený čitateľský zážitok hneď pri vydaní. Občas síce kvôli tomu vznikajú poriadne tlsté knižky ako už spomenutý Přístav Země / Zatmění z 848 stranami alebo Dopis 44 z 872 stranami, no zatiaľ je to spracovanie väzby kvalitné a knihy držia pohromade. Podobným kompletom je aj Tulák, ale rozsahom sa jedná o ,,užšiu,, knihu s 480 stranami. Dostávame však aj teraz kompletný príbeh v jednej knihe a fanúšikovia sci-fi by mali určite zbystriť svoju pozornosť.

Príbeh sa odohráva v ďalekej budúcnosti, kedy je už ľudstvo rozlezené po celom vesmíre. Našou hlavnou postavou je Abram Pollux, ktorý stroskotá so svojou vesmírnou loďou na neznámej planéte a haváriu prežije z celej posádky ako jediný. Hneď po prebudení stretáva mimozemskú formu života a následne je postrelený ľudským cudzincom. O pár dní sa preberá na ošetrovni a sám nechápe prečo a kým bol postrelený a nechápe to ani ošetrovateľka, ktorá je v mestečku aj šerifom. Abram Pollux sa chce dať čo najrýchlejšie dokopy a chce nájsť toho cudzinca čo sa ho snažil zabiť…

Príbeh tohto sci-fi dá rozhodne čitateľovi zabrať. Nie je také jednoduché sa v ňom orientovať a čitateľ vlastne prežíva tú neistotu a nevedomosť spolu s hlavnou postavou. Celkovo je to komplikovanejšie čítanie, ktoré však určite spraví sci-fi fanúšikom dobre. Ja som Driftera (po našom Tuláka) poznal už dlhšiu dobu a aj keď som zatiaľ tento príbeh v angličtine nečítal, veľmi sa mi páčil vizuál komiksu. Nic Klein je kreslič z Nemecka, ktorý síce zatiaľ ešte u nás nebol vydaný žiadnym nakladateľstvom, no jeho kresba naozaj stojí za to. Pracoval už na viacerých komiksoch so superhrdinami od Marvelu, no až Mighty Boys tu tohto autora prvýkrát predstavuje a rozhodne budem jeho tvorbu naďalej sledovať. Tulák je totiž po vizuálnej stránke veľmi silný titul a občas mi niektoré strany doslova vyrážali svojím spracovaním dych. Perfektne zvláda postavy, ale aj interiéry či veľkolepé exteriéry. Komiks je však veľmi silný aj po príbehovej stránke a za scenár je zodpovedný Američan Iván Brandon. Podľa mňa sa mu podarilo stvoriť veľmi pútavý príbeh o pomste plný nejasných prekvapení, ktoré sa postupne hlavnej postave vynárajú pri putovaní mestečkom a planétou. S čitateľom sa autor chladnokrvne zahráva a rozhodne som bol neraz poriadne zmätený z udalostí, ale veľmi ma ten nejasný príbeh bavil. K tomu sa odohrávajú zaujímavé udalosti aj v mestečku, v ktorom sa vyostruje konflikt medzi ľudskou rasou a mimozemskou. Celkovo veľmi silný komiks ako vizuálne tak aj príbehom a znovu perfektné spracovanie od Mighty Boys. Musím pochváliť aj kvalitný preklad a zaujímavé bonusy.

Tulák je uzavretý príbeh.

Pozrite sa určite na web Mighty Boys! Majú tam totiž naozaj skvelé komiksy!

Počet strán: 480

Scenár: Iván Brandon

Kresba: Nic Klein

5

Tulák je kvalitné sci-fi, ktoré je zaujímavé svojím nejasným príbehom a aj krásnym vizuálom. Autor scenára Iván Brandon sa zahráva s čitateľom veľmi zákerne a spolu s hlavnou postavou budete neraz poriadne zmätení. Napriek tomu je však príbeh veľmi pútavý a pomáha tomu aj vydarená kresba a krásne farby. Znovu perfektne spracovaná kniha, kvalitný preklad a bonusy.