V prvom rade musím napísať, že nakladateľstvo Mighty Boys spravilo s týmto titulom jedno z najkrajších komiksových prekvapení na našom trhu. Tento komiks bol totiž priložený k očakávanému sci-fi komiksu Tulák pre predplatiteľov úplne zadarmo. Jedná sa o 80 stranový komiks s uzavretým príbehom, ktorý stojí inak 364 Kč alebo 15 euro. Poriadne prekvapivý darček však? Filip Štěpánek a jeho kolegovia/kolegyne z Mighty Boys to dokázali a napriek istej nevôli a nedôvere pri ich začiatku v roku 2021 s komiksom Přístav Země / Zatmění sa vyprofilovali na nakladateľstvo, ktoré si dáva na svojich knihách naozaj záležať, sú krásne a kvalitne prevedené a stále sa snažia svojich čitateľov prekvapiť nejakou malou pozornosťou. Začiatky veru nemali ľahké a možno k nim boli niektorí čitatelia až prehnane kritickí, no o to krajší príbeh to je v súčasnosti, keď už majú za sebou viacero veľmi vydarených komiksov ako Cesta kostí, Dopis 44, Matka, Ozvěny, Trojka a Tulák. Viacero pôvodne kritických čitateľov uvidelo, že Mighty Boys vydávajú naozaj kvalitné a prepracované tituly a už je ich rétorika aj na sociálnych sieťach úplne iná a Filipa a spol. za ich prácu chvália. Úplne zaslúžene! Mighty Boys sa vyprofilovalo na nakladateľstvo, ktoré zaručuje naozaj vysokú kvalitu.

Poslední detektiv: Vykoupení je zatiaľ najmenší titul, ktorý Mighty Boys vydali a je to aj pre nich tak trochu novinka. Skúšajú s ním totiž širokú distribúciu po rôznych kamenných a aj online kníhkupectvách a teda na webe Mighty Boys si komiks nekúpite. Žánrom sa inak jedná o sci-fi, v ktorom sa príbeh odohráva v neďalekej budúcnosti vo fiktívnej Novej Amazónii. Hlavnou postavou je detektív Joe Santos, ktorý prišiel pred dvadsiatimi rokmi o svoju nohu a ruku a ako keby to nestačilo, tak prišiel aj o svoju parťáčku. Samozrejme so svojou prácou následne skoncoval a šiel do maximálneho ústrania. Po dvadsiatich rokoch je však prinútený vrátiť sa do služby, pretože sa vrátil aj vrah, ktorý môže práve za smrť jeho partnerky a pre Joea je to stále veľmi citlivá téma. Aj tentokrát bude mať parťáčku, len s tým rozdielom, že tentokrát to bude robot…

Jedná sa o takú kratšiu akčnú sci-fi jednohubku. Je to vlastne taká buddy detektívka, ktorá je zaujímavá tým, že hlavný hrdina má po svojom boku ženského robota, ktorý mu pri vyšetrovaní pomáha. Autor scenára Claudio Alvarez (z Chile) si pre nás pripravil v druhej polke príbehu aj zaujímavý zvrat, ktorý som nečakal. Príbeh je príjemne dynamický, ničím sa veľmi nezdržuje a aj na menšom počte strán ponúkne viacero akčných scén. Za kresbu je zodpovedný Brazílsky výtvarník Geraldo Borges, ktorý odviedol dobrú prácu a síce jeho kresba určite nevyrazí svojou kvalitou nikomu dych, no aj napriek tomu sa na ňu dobre pozerá a jedná sa o taký fajn štandard, ktorý je možný vidieť v každom druhom superhrdisnkom komikse od Marvelu či DC. Ak teda máte chuť na sci-fi akčnú detektívku, určite sklamaní nebudete. Poslední detektiv: Vykoupení je kvalitná jednohubka v peknom spracovaní. Zberateľská verzia s prebalom bola darovaná nakladateľstvom ako darček svojim čitateľom k objednávkam na komiks Tulák a štandardná (bežná) verzia komiksu je dostupná v kníhkupectvách.

Poslední detektiv: Vykoupení je uzavretý príbeh.

Pozrite sa určite na web Mighty Boys! Majú tam totiž naozaj skvelé komiksy!

Počet strán: 80

Scenár: Claudio Alvarez

Kresba: Geraldo Borges

4

Poslední detektiv: Vykoupení je akčná sci-fi detektívka. Jedná sa o dynamický príbeh, v ktorom ide po stopách vraha netradičná buddy dvojica vyšetrovateľov. Zatrpknutý Joe Santos, ktorý prišiel pred dvadsiatimi rokmi kvôli hľadanému vrahovi o parťáčku a ženský robot, ktorý má Joeovi pri vyšetrovaní pomáhať. Dobre vymyslená jednohubka, pútavé čítanie a znovu kvalitné spracovanie od Mighty Boys.