Jeff Lemire patrí k najväčším komiksovým hviezdam súčasnosti a Sweet Tooth je jeho kultové komiksové dielo. Komiks vznikol v roku 2009 a pravidelne sa po ňom volalo aj na našom trhu. Bolo len otázkou času, kedy sa tento známy komiks objavý aj u nás a som rád, že ho vydali práve v Crew. Trvalo to dlho, ale dočkali sme sa a určite tomu pomohol aj seriál od Netflixu. Od Jeffa Lemira tu už na našom trhu toho vyšlo naozaj veľa, či už je to séria Černá palice, Essex County, Plutona, Potápěč, Rváč alebo Thanos a stále sa chystajú aj nové komiksy od tohto obľúbeného autora.

Recenzia prvého dielu.

Aj druhý diel tu vydalo Crew v naozaj peknom prevedení. Tvrdá väzba, znovu 300 strán, prebal a aj nejaké tie obálky navyše. Viacero čitateľov určite očakávalo, že to tu bude Crew vydávať v brožovanej verzii po menej stránkach, práve o to väčšie a príjemnejšie je prekvapenie, že to vydávajú takto kvalitne. O čom je vlastne príbeh? Hlavnou témou je epidémia, ktorá pred siedmimi rokmi zabila miliardy ľudí a jediné deti, ktoré sa od vtedy rodia sú mutanti, kríženci zvierat a ľudí. Hlavnou postavou príbehu je Gus, ktorý je kríženec chlapca a jeleňa a na podobné deti je vypísaná vysoká odmena. Druhý diel pokračuje presne tam, kde ten prvý skončil a tak je Gus v zajatí a chcú na ňom robiť pokusy a Jepperd, ktorý ho v prvej knihe aj napriek chlapcovej dôvere nepekne zradil, si to celé rozmyslí a prichádza na to, že má k tomuto chlapcovi s jeleními parohami určité puto a tak sa ho rozhodne zachrániť. Podarí sa mu to, ale dôvera chlapca je výrazne nalomená a tak si musia k sebe znovu hľadať cestu, budú mať na to však dostatok času, keďže sa chystajú na Aljašku, čo môže byť podľa doktora miesto, kde by mohli prísť na chlapcov pôvod a možno aj na liek proti samotnej epidémii.

Scenár je znovu veľmi silný, nie nadarmo sa jedná o najslávnejšie Lemirovo dielo. Veľa postáv, ale všetky majú svoj príbeh, svoju neľahkú minulosť, boľavé straty a každá z postáv je určitým spôsobom výrazná a má svoju osobnosť. Fungujú vzťahy medzi postavami, perfektne funguje aj tajomstvo okolo niektorých postáv, čo vzbudzuje napätie a nedôveru aj zo strany čitateľa. Je tu viacero naozaj silných momentov, mení sa tu viackrát na pár strán aj štýl kresby, keď sa jedná o sny či spomienky postáv. Oproti prvému dielu je tu totiž už viacero kresličov a už to nekreslí len Jeff Lemire sám, aj keď aj tu kreslí veľkú časť komiksu. Ja som zatiaľ s príbehom veľmi spokojný a absolútne nemám čo komiksu vyčítať. Jasné, Jeffova kresba nie je moja šálka kávy, ale scenár je natoľko silný, že ma to vôbec pri čítaní neruší. Veľa sympatických postáv, na ktorých vám záleží a podobne ako aj v sérii Walking Dead je tu veľmi dobre zvládnutá bezútešná postapokalyptická atmosféra. Jedným slovom skvelé.

Počet strán: 304

Scenár: Jeff Lemire

Kresba: Matt Kindt, Jeff Lemire, Emi Lenox, Nate Powell

Farby: Jeff Lemire, José Villarrubia

Redakcia: Filip Gotfrid, Patrik Linhart, Petr Stejskal

5

Aj druhý diel tejto kultovej série má veľmi pútavý scenár, jednoducho keď som to začal čítať, knihu som neodložil až kým som ju celú neprečítal. Plné silných momentov a výrazných postáv. Lemire to píše neskutočne chytľavo, záleží vám na postavách, dokáže vytvoriť naozaj pekné momenty ale aj poriadne nepríjemnú atmosféru. Pre mňa majstrovské dielo.