Škorpion je dobrodružno-historická séria, ktorá vychádza už od roku 2000 a má už 14 dielov. Zatiaľ posledný diel vyšiel v roku 2022 a séria stále pokračuje ďalej. Na posledných dvoch dieloch už však nepracoval slávny Enrico Marini, ktorý dovtedy spolupracoval na scenári so Stephenom Desbergom a celú sériu kreslil a koloroval. V posledných spomenutých dieloch po ňom prebral kresbu a farby Luigi Critone. Séria patrí aj po 23 rokoch od vzniku prvého dielu stále medzi veľmi populárne a pravidelne sa umiestňuje medzi najpopulárnejšími komiksami roka a veľmi dobre sa aj predáva. Enrico Marini má na svojom konte viacero úspešných komiksov ako napríklad sériu Orlové Říma (vydal u nás Vybíral), komiks Batman: Můj temný princ (vydalo u nás Crew) alebo noir novinku Noir Burlesque (ešte na našom trhu nie je, ale snáď to niekto vydá). V prípade scenáristu Stephena Desberga je séria Škorpion jeho najúspešnejší komiks. Má však za sebou už bohatú tvorbu komiksových scenárov a aj viaceré úspešné, ale dovolím si tvrdiť, že práve Škorpion z nich vyčnieva najviac. Je zaujímavé, že kým sériu kreslil a aj na scenári spolupracoval Marini, tak sa stále Škorpion umiestnil v hlasovaní v TOP100 komiksov za daný rok vo Francúzsku v TOP10, čo je obrovský úspech a len to dokazuje obrovskú popularitu série.

Je úžasné, že tu začala séria vychádzať v zachovanom formáte originálu a nezmenšovala sa tak krásna kresba Mariniho, ktorý patrí mimochodom k mojim vôbec najobľúbenejším komiksovým kresličom. Príbeh poteší hlavne milovníkov dobrodružstva na štýl Troch mušketierov či Zorra, jedná sa teda o dobrodružný príbeh v reálnych historických kulisách, v ktorom vystupujú reálne postavy dejín, ale aj vymyslené. Príbeh sa odohráva v Ríme, v druhej polovici 18. storočia a hlavnou postavou je vykrádač hrobov Škorpion, ktorý je dobre stavaný, atletický, inteligentný, jeho pohľad roztápa srdcia žien a jeho bojové schopnosti zatočia s protivníkmi. Okolnosti mu však teraz do cesty hodia veľmi silného súpera, ktorý chce zabiť pápeža a aj Škorpiona a to všetkými možnými prostriedkami…

Ja poznám sériu už dlhé roky a čítal som ju aj v angličtine a už vtedy som si ju veľmi obľúbil a pevne som dúfal, že ju začne niekto vydávať aj u nás. Aj keď posledné roky som tomu prestal veriť, aj keď na našom trhu začalo vychádzať viacero európskych komiksov, séria Škorpion mala predsa len už príliš veľký počet dielov a nevedel som si predstaviť, kto by sa do tejto dlhšej série pustil. Som veľmi rád, že je to práve Vybíralovo nakladateľstvo, keďže necháva komiksom pôvodnú veľkosť a vydáva krásne knihy s kvalitným papierom. Tiež má veľmi rád Mariniho kresbu a séria Orlové Říma sa veľmi dobre predáva, keďže je už prvá kniha vypredaná. Hlavne to pomohlo, že sa Vybíral vrhol na sériu Škorpion, čo je rozhodne trochu risk, keďže sa jedná o dlhšiu sériu, ale snáď sa tento mix Zorra, Mušketierov a Indiana Jonesa zapáči a nebude s ďalšími pokračovaniami najmenší problém. Hlavnými postavami sú Škorpion a jeho tučnejší parťák Husar, ktorý mu pomáha pri vykrádaní hrobov. Okrem nich je tu však viacero postáv, z ktorých niektoré majú väčšiu rolu (tajomná Egypťanka, záporák Trebaldi, pápež) a niektoré sú zasa zameniteľné (hlavne garda a bojoví mnísi) a slúžia hlavne na akčné scény. Je tu viacero akčných scén, ale aj pohľad do minulosti samotného Škorpiona, či jeho matky, ktorá bola upálená ako čarodejnica. V ďalších dieloch dostane väčší priestor aj erotika, čo je veľmi príjemným spestrením, keďže Marini vie kresliť naozaj krásne ženy. Rozhodne sériu odporúčam a dúfam, že si získa dostatočne veľký počet čitateľov, aby sme sa jej tu dočkali postupne celej, naozaj stojí za to. Ohúri hlavne svojou krásnou kresbou, peknými farbami, ale aj dynamickým dejom, či neskôr aj šteklivými scénami.

Počet strán: 104

Scenár: Stephen Desberg, Enrico Marini

Kresba: Enrico Marini

Preklad: Zbyněk Froněk

Redakcia: Josef Vybíral

5

Mariniho kresbu zbožňujem a preto tu nemôžem byť úplne objektívny. Sériu Škorpion poznám už dlhé roky, jedná sa o mix Zorra a Troch mušketierov a ja ju mám veľmi rád. Vo Francúzsku sa jedná o veľmi populárnu sériu, ktorej všetky diely sa dostali do TOP100 komiksov za daný rok a všetky ktoré kreslil Marini aj do TOP10. Vždy som tajne dúfal v české vydanie, ale veľkú nádej som tomu nedával, keďže sa jedná o dlhšiu sériu. Našťastie sa však séria Orlové Říma (moja obľúbená) naozaj dobre predáva a tak Vybíral siahol aj po Škorpíkovi. V ďalších dieloch sa výrazne pridá na akcii a aj na erotike a Marini vie ženy kresliť naozaj krásne, tak sa máte na čo tešiť! Pevne dúfam, že to u nás bude mať úspech.