Ako som napísal naposledy pri perfektnom komikse Tulák, Mighty Boys idú bomby! Začali v roku 2021 a odvtedy vydali už 9 komiksov aj spolu s Pošťákom, čo je na tak malé nakladateľstvo naozaj pekné číslo. Hlavne, keď vydávajú aj poriadne hrubé komiksy, pri ktorých je bežné, že majú aj cez 800 strán. Kvalita ich produkcie je naozaj veľmi vysoká a všimli si toho našťastie aj ostatní čitatelia komiksov. Pravidelne sú z každého ich vydaného komiksu nadšení a na facebookovej stránke Mighty Boys je v komentároch naozaj množstvo chvály. Kvalita je totiž naozaj prvotriedna, či už sa tu bavíme o samotnom výbere zaujímavých a silných komiksových príbehov alebo o prevedení kníh, v ktorých nechýba kvalitný papier a poriadne množstvo bonusov. Naviac vidno, že si svojich čitateľov vážia, lebo je to už také pravidlo, že vymýšľajú aj milé darčeky priložené ku komiksom (naposledy to bol dokonca celý komiks Poslední detektiv: Vykoupení a teraz to bola záložka a pohľadnica). Každý zo svojich komiksov predávajú aj v zberateľskej verzii v predpredaji, ktorá má inú obálku a aj prebal. Veľmi ma teší, že sa to takto celé pozitívne otočilo a po ťažších začiatkoch Filip Štěpánek zo svojim tímom ukázal, že to s komiksami naozaj vie. Pravidelne odvádza perfektnú robotu aj na prekladoch a aj teraz v prípade Pošťáka som na tých 700 stranách nenašiel ani jeden preklep (čo sa iným nakladateľstvám stáva pravidelne na oveľa menšom počte strán).

Pošťák je znovu poriadny macek a ponúka kompletný príbeh tejto série, ktorá vychádzala od Top Cow v rokoch 2015 až 2018. Jedná sa žánrom o temný thriller, ktorého príbeh je o mestečku Eden s populáciou 2198 ľudí. Jedná sa však o špeciálne mestečko, ktoré nenájdete na žiadnych mapách, bývajú tu totiž rôzni vrahovia, vyvrheli a zločinci, ktorí tu majú poslednú šancu viesť normálny život. Sú tu však tvrdé pravidlá, o ktoré sa stará charizmatická starostka, ktorej syn trpí Aspergerovým syndrómom. Prejavuje sa to narušením v oblasti sociálnej interakcie, komunikácie a vzorcov správania. Volá sa Mark a je hlavnou postavou tohto príbehu, v ktorom má funkciu poštára. V mestečku sa však stane vražda a to spustí nasledujúce nepekné udalosti, ktoré môžu celé mestečko zničiť…

Mighty Boys vybrali znovu veľmi zaujímavý komiks, v ktorom je aj tentokrát silný príbeh. Scenáristi R. Matthew Hawkins a Bryan Edward Hill rozohrali pútavé udalosti a podarilo sa im vymyslieť aj zaujímavé a nejednoznačné charaktery postáv. Už hlavný hrdina Mark je dobre vymyslený tým, že je iný ako ostatní. Volí netradičné riešenia, všíma si rôznych detailov, ktoré iní ľudia nevidia, ale väčšina ľudí okrem vlastnej matky starostky a peknej servírky Maggie ho nemajú radi a nadávajú mu do retardov. Zo začiatku mi chvíľu trvalo, kým som sa do príbehu naozaj ponoril a kým ma to chytilo, ale podarilo sa a ku koncu som už bol poriadne napätý, ako to celé skončí. Celkovo mi prišiel príbeh aj dostatočne dynamický a dialo sa toho naozaj dosť. Nie je núdza ani o vystrelené mozgy či odstrelené končatiny brokovnicou. Za kresbu je zodpovedný Isaac Goodhart, ktorý sa postupne v kreslení zlepšoval a ku koncu už bol naozaj dobre rozkreslený. Zo začiatku som si musel na jeho štýl zvyknúť, ale potom to už bolo bez problémov a k príbehu sa jeho štýl hodil. Pošťák sa vydaril a patrí rozhodne medzi najlepšie tituly tohto roka. Veľmi sa mi páči filozofia Mighty Boys, že vydávajú stále celý príbeh komplet v jednej knihe a čitateľský zážitok je tak výrazne väčší a kompaktnejší, ako keby tu tento príbeh vychádzal na pokračovanie v brožovaných knihách dva roky.

Pošťák je uzavretý príbeh.

Pozrite sa určite na web Mighty Boys! Majú tam totiž naozaj skvelé komiksy!

Počet strán: 728

Scenár: R. Matthew Hawkins, Bryan Edward Hill

Kresba: Isaac Goodhart

5

Mighty Boys vybrali znovu veľmi kvalitný komiks so silným a pútavým príbehom. Drsný thriller, ktorý je dostatočne dynamický, má nejednoznačné a zaujímavo napísané charaktery a nie je v ňom núdza ani o vystrelené mozgy. Jeden z najlepších komiksov tohto roka v perfektnom spracovaní a musím pochváliť aj kvalitný preklad.