Nakladateľstvo Mighty Boys vydalo spolu s fantasy komiksom Kletba aj komiks Osm miliard přání. Ako to už u tohto nakladateľstva býva, máme tu kompletné vydanie oboch komiksov v jednej knihe. Myslím si, že toto nové malé nakladateľstvo už pozná takmer každý fanúšik kvalitných komiksov a keď náhodou nie, tak verte tomu, že ich komiksy spoznať chcete. Vydali už naozaj veľmi zaujímavé a kvalitné kúsky a špecializujú sa hlavne na sci-fi a horor, ale nájdete u nich aj iné žánre ako napríklad fantasy novinku Kletba alebo historickú Trojku. Tá sa však už vypredala a celkovo s kúpou veľmi neváhajte, ich náklady totiž nie sú veľké. Momentálne chystajú do budúcna samé skvelé komiksy, ktoré nájdete v ich edičnom pláne, ktorý ukazuje komiksy na najbližšie 2 roky.

Za komiksom Osm miliard přání je autor Charles Soule, ktorý napísal scenár a mimochodom tu od neho Mighty Boys už vydali aj aktuálnu Kletbu (recenzia) a koncom minulého roka aj politický sci-fi thriller Dopis 44, ktorý bude už za krátky čas patriť k vypredaným titulom. Ostáva totiž len niekoľko pár kusov a len pre pripomenutie – Mighty Boys dotlače (dotisky) nerobí a preto naozaj neváhajte. Zatiaľ sa za každý ich vydaný komiks môžem zaručiť rukou do ohňa a určite nespravíte blbosť, zatiaľ totiž vydali len skvelé komiksy. Ale aby som sa vrátil späť k autorovi, tak Soule spolupracoval okrem spomenutých komiksov aj na scenároch k vydareným komiksom zo Star Wars univerza, ktoré vyšli aj u nás. Jedná sa o komiksy Star Wars: Moře v plamenech, Pevnost Vader, Star Wars: Vyvolený, Světlo pohasíná, Star Wars: Lando, Roztříštěné Impérium a Star Wars: Vzestup Kyla Rena, Oddanost. Jedná sa o kvalitného autora a som veľmi rád, že si Mighty Boys na jeho tvorbu špeciálne posvietili a vydali tu jeho autorské komiksy. Kým Kletba je uletené divoké čarodejnícke fantasy, tak Osm miliard přání je svojou témou síce tiež dosť uletené, ale aj nesmierne zaujímavé a čitateľ sa do príbehu veľmi rýchlo dostane. Príbeh komiksu je totiž podľa mňa dosť originálny a síce sme sa už s niečím podobným stretli hlavne v knihách či vo filmoch, v komiksoch som ešte niečo v takomto epickom rozsahu nevidel. Každému človeku na planéte Zem sa totiž jedného dňa zjaví jeho vlastný džin s tým, že mu splní akékoľvek jedno prianie! Len si to predstavte, 8 000 000 000 rozličných prianí!!! Perfektný námet na komiks, ale nevedel som si predstaviť tú zápletku, že síce je jasné, že tie všemožné priania budú tvoriť celkovú hlavnú tému, ale kto budú hlavní hrdinovia a o čo im vlastne pôjde? Je to však jednoduché, hrdinovia budú totiž úplne obyčajní ľudia zavretí v jednom bare a budú sa snažiť túto apokalypsu bláznivých prianí prežiť.

Len si to predstavte, že prianie sa splní každému človeku na svete od malého mimina až po tých najstarších na smrteľnej posteli. Čo by si kto želal? Niekto sa samozrejme bude chcieť vyliečiť z ťažkej choroby, tak bude zdravý, nejaké dieťa však bude chcieť aby bolo dinosaurus alebo superhrdina a to sa mu splní! Iný bude chcieť byť super-zločinec, ďalší chce byť Godzillou a ničiť mestá a podobne. Je to naozaj správne divoké aké by to asi aj v skutočnosti bolo. Hlavne keď zrazu začnú ľudia umierať a priania sa začnú míňať tak vzácni budú práve tí ľudia, čo si ešte svoje želania stále neminuli…Príbeh sa naviac odohráva v jednom bare, ktorého majiteľ vyriekol prianie aby sa jeho baru nič nestalo a ostatné priania aby ho nijako neovplyvňovali. Tak sa teda naši hlavní hrdinovia snažia spolunažívať v bare, ale príbeh sa samozrejme vyvíja a pozrieme sa samozrejme aj mimo bar. Veľmi zaujímavým prvkom je to, že malí džinovia sa tešia z dobre vymyslených prianí, tlieskajú, smejú sa a celkovo tie priania aj občas korigujú. Predsa len keď si povie každá hlava štátu (prezident USA z Dopisu 44 tu má cameo), že si želá aby bola jeho krajina najsilnejšia na svete, tak sa tie celé priania na svete negujú a najsilnejšia nebude žiadna. Skvele tomu sedí aj príjemná kresba, ktorej autorom je Ryan Browne, ktorý kreslil aj Kletbu a perfektný dizajn dal hlavne malým džinom, ktorí sú jednoducho rozkošní a každý vypadá trochu inak. Spolu s Charlesom vymysleli celú tú zápletku veľmi zaujímavo a dali tomu aj časové pásma. Prvá kapitola je totiž prvých 8 sekúnd, ďalšia prvých 8 minút, potom prvých 8 hodín, ďalej 8 dní, 8 týždňov a podobne. Až som bol prekvapený, aké je to celé pútavé a naozaj som nevedel, čo mám od príbehu čakať a ako sa vlastne bude vyvíjať. Charles Soule však už potvrdil aj v komiksoch Dopis 44 alebo Kletba, že jeho komiksy nie sú až tak predvídateľné a so scenárom sa hrá. Veľmi potešia aj bonusy, ktoré nie sú len o nepoužitých obálkach, ale nájdete tu aj veľa informácií o samotnom vzniku tohto originálneho komiksu. Jeden z najlepších komiksov tohto roka.

Osm miliard přání je uzavretý príbeh.

Pozrite sa určite na web Mighty Boys! Majú tam totiž naozaj skvelé komiksy!

Počet strán: 280

Žáner: Sci-fi

Scenár: Charles Soule

Kresba: Ryan Browne

5

Osm miliard přání sa veľmi vydarilo a ten námet na komiks je proste skvelý! Veď si to len predstavte, že každý človek na planéte Zem má jedno prianie, ktoré bude splnené každému bez rozdielu či je malé mimino alebo starec na smrteľnej posteli. Autori sa s tým popasovali naozaj dobre a spravili z tejto zaujímavej témy skvelý hravý komiks plný nápadov. Jeden z najlepších komiksov tohto roka!