Mighty Boys je mladé nakladateľstvo, ktoré je tu s nami od roku 2020 a síce ich začiatky neboli ľahké, veľmi rýchlo si napravili reputáciu a odvtedy idú bomby! Ich prvotinou bol titul Přístav Země / Zatmění, čo boli dva celkovo veľmi kvalitné sci-fi komiksy. Síce sa tu Filip Štěpánek naozaj s titulom vytrápil a musel prekonať naozaj rôzne nepríjemné prekážky, nakoniec boli čitatelia po vydaní titulu v roku 2021 prevažne spokojní. S ďalšími titulmi potom Mighty Boys pokračovali v roku 2022 a už to išlo naozaj oveľa lepšie a aj tí, ktorí im zo začiatku neverili alebo príliš veľa pindali a kritizovali museli uznať, že to Filip a spol robia naozaj dobre. Vyšiel kvalitný horor Cesta kostí, nasledoval perfektný čiernobiely horor/thriller Ozvěny, historická Trojka a sci-fi komiksy ako Matka či Dopis 44. Všetko už vyšlo bez najmenších problémov, príbehy boli vydané ako komplety s kvalitným prekladom a v peknom spracovaní. Tu už začínalo byť jasné, že nakladateľstvo Mighty Boys je zárukou kvality a prináša na náš trh niečo nové. Predsa len ostatné nakladateľstvá síce vydávajú aj kompletné komiksové príbehy v jednej knihe, ale rozhodne nie niekoľko stovák strán hrubé ako Mighty Boys a stále vydávajú väčšinu komiksov na pokračovanie a tak teda musí čitateľ čakať na dokončenie príbehov niekoľko mesiacov alebo rokov. Mighty Boys vydávajú kompletné príbehy v jednej knihe alebo ich vydajú naraz vo viacerých knihách ako tomu bude začiatkom budúceho roka s komiksom Agent strachu (v originály Fear Agent), ktorý si už môžete predobjednať na ich webe do 11.2. 2024 a následne by mal komiks vyjsť ako kompletný príbeh v dvoch knihách v špeciálnom boxe + s darčekom (komiks v rozsahu okolo 150 strán).

Inak celkovo s nákupom komiksov u Mighty Boys neváhajte, lebo sa niektoré z nich predávajú naozaj rýchlo a taký náklad sci-fi komiksu Tulák (krásna kresba) zmizol doslova bleskovo. Ešte vždy si môžete na ich webe kúpiť thriller Pošťák, ktorý je zatiaľ ich posledným titulom ak nepočítam novinky Kletba a Osm miliard přání. Pošťák je drsný thriller, ktorý je naozaj veľmi dobre napísaný a ak by ste si stále neboli istý kúpou, prečítajte si moju pochvalnú recenziu. Celkovo je Mighty Boys veľmi sympatické nakladateľstvo a je vidieť, že Filipovi na kvalite svojich titulov naozaj záleží. Jeho preklady sú profesionálne a patria podľa mňa k tým najlepším na našom trhu a celkové spracovanie kníh má tú najvyššiu možnú kvalitu (kvalita papiera, väzba, bonusy). Som nadšený, že aj na nasledujúci rok/roky ohlásili veľmi zaujímavé tituly, ktoré si môžete bližšie pozrieť na ich webe. Fear Agent, Oblivion Song alebo hororový Outcast vypadajú naozaj perfektne a zaujímavo vypadajú aj kratšie komiksy ako Sea of Sorrows či Kill Lock. Aktuálna novinka je fantasy komiks Kletba, ktorá vychádzala v angličtine pod názvom Curse Words od roku 2017 do roku 2019. Autorom scenára je Charles Soule, od ktorého už vydali Mighty Boys vydarené politické sci-fi Dopis 44 a spolu s Kletbou vydali aj už spomenutých Osm miliard přání. Všetky tieto komiksy sú istým spôsobom prepojené, nemusíte sa však nijak báť, čítať ich môžete samostatne. Nájdete v nich však napríklad tú istú postavu prezidenta USA alebo v komikse Osm miliard přání aj niekoľko milých odkazov. Ak sa teda chystáte kúpiť všetky tieto komiksy, Filip Štěpánek z Mighty Boys ich odporúča čítať v poradí Dopis 44, Kletba a až potom Osm miliard přání.

Ako som už spomenul Kletba je fantasy, čo je celkovo žáner, ktorý zatiaľ u Mighty Boys zastúpený nebol a je to veru poriadna divočina! Hlavným hrdinom je zlý čarodejník, ktorý má náš svet zničiť. Počas príprav na tento deň, kedy na náš svet zošle ničivé kúzlo však zistí, že svet ľudí vôbec nie je taký zlý a zapáči sa mu. Rozhodne sa preto, že v našom svete ostane, nezničí ho, začne si užívať a celkovo zmení svoju zlú povahu a začne ľuďom kúzlami pomáhať. Rozhodol sa, že zo zlého čarodejníka, ktorý slúžil svojmu super-zlému šéfovi sa stane dobrým čarodejníkom bez šéfa a bude slobodný. Samozrejme sa to však vôbec nepáči tomu, kto ho na túto úlohu najal a rozhodne sa nášho čarodejníka zabiť…Rozhodne veľmi zaujímavá téma, ktorá je zo začiatku veľmi pútavá. Úplne chápem Filipa a jeho obavy, keď sa viackrát vyjadril, že týmto titulom idú na doteraz nepreskúmaný ľad a jedná sa naozaj o niečo iné. Je to zbesilé fantasy plné čarovania, súbojov, rôznych čudných postáv, nechýba tomu krvavá brutalita a celé je to také humornejšie. Aby ste si správne vedeli predstaviť bizarnosť tohto titulu, tak si predstavte, že jedna z hlavných postáv príbehu je Margaret, ktorá sa chce stále meniť na nejaké austrálske zvieratá a tak je raz medvedík koala, potom je vtákopysk alebo malý vačkovec. Všade prítomný humor komiksu dosť pomáha a tak je to naozaj divoká fantasy zábava plná čarodejníckych súbojov a celkovo kúzel rôzneho druhu. Bavil som sa, je to celé pestrofarebné, naozaj dosť bláznivé a prekvapivo aj krvavé a o odseknuté končatiny tu nie je núdza. Ku koncu je to už trochu väčší fantasy guľáš ako som čakal, no stále veľmi chutný a celkovo je to veľmi svieže. Za kresbu je zodpovedný Ryan Browne a pôsobila na mňa dobre, je veľmi pestrá. Mighty Boys spracovali knihu v počte 768 strán znovu famózne a v preklade som nenašiel ani jeden preklep. Klobúk dole a komiks určite odporúčam.

Kletba je uzavretý príbeh.

Pozrite sa určite na web Mighty Boys! Majú tam totiž naozaj skvelé komiksy!

Počet strán: 768

Žáner: Fantasy

Scenár: Charles Soule

Kresba: Ryan Browne

5

Kletba je poriadne divoká urban fantasy plná čarodejníckych súbojov, je to taký Harry Potter na kokse. Mighty Boys teraz naozaj prekvapili a išli do pre nich neprebádaného žánru fantasy. Síce už vydali aj kvalitnejšie komiksy, ale Kletba je celkovo veľmi svieži komiks v pestrofarebnej kresbe, ktorému nechýba humor a krvavá brutalita. Bavil som sa prekvapivo dobre. Znovu perfektný preklad a spracovanie knihy.