Som vážne rád, že sa v Crew rozhodli vydávať legendárne komiksy od Marvelu, z ktorých viaceré tu už síce boli vydané, ale už sú vypredané. Začali tu s tým v roku 2020 a podobne vydávajú aj legendy DC. Skvelý nápad a určite sú viaceré komiksy veľmi dobre predávané a pravdepodobne tomu bude aj v prípade Zombie z Marvelu, ktoré sa dostalo aj do TOP10 najpredávanejších Crew komiksov za mesiac marec. Scenár ku komiksu napísal hitmaker Robert Kirkman, ktorý je známy hlavne sériou Živí mrtví, aj keď ako sám hovorí, nechce byť zaškatuľkovaný ako ,,ten so zombíkmi,, aj keď u nás zatiaľ od neho iné komiksy nevyšli. Čo onedlho zmenia v nakladateľstve Mighty Boys, ktorí od neho chystajú Outcast a Oblivion Song.

O čom je vlastne príbeh komiksu? No ten je vážne veľmi jednoduchý! Jednoducho vypukla zombie nákaza a takmer zo všetkých superhrdinov sú zombie a jediné, čo ich zaujíma je, či ešte niekto nákazu prežil. Nehľadajte však za ich záujmom nič ušľachtilé, preživších chcú len zožrať…

Robert Kirkman napísal ku komiksu perfektný úvod a už pri ňom som sa veľmi dobre bavil a úprimne som nečakal, že ma taká dobrá zábava čaká aj pri komikse. Kirkman sa s tým nemaznal a zo superhrdinov spravil hladné zombie. Keď sa najedia, dokážu uvažovať, čo vidíme napríklad na Spider-Manovi, ktorý si vyčíta, že zožral svoju priateľku a aj svoju tetu. Kirkman dostal v scenári slobodu a mohol si robiť čo len chcel. Dostal zadanie zombie+Marvel a on to napísal tak ako to cítil a perfektne sa pri tom bavil. Následne však mal po dokončení zmiešané pocity, či to už s tou brutalitou náhodou neprehnal…a viete čo? Prehnal, ale zábavne. Určite to nesadne každému, ale mne to sadlo naozaj veľmi. Predsa len tu superhrdinovia aspoň raz neriešia záchranu sveta, ale riešia len to, koho môžu zožrať. Je to brutálna prestrelená jednohubka, v ktorej uvidíte svojich obľúbených hrdinov ako zombie a vo svete to bol veľký hit. Ak máte chuť na niečo podobné, tak zombie vznikli aj v konkurenčnom DC a vyšli už aj u nás pod názvom Konec liDCtva. Marvel zombie ma však bavili o niečo viac. Musím pochváliť aj skvelý preklad Jirku Pavlovského. Za kresbu je mimochodom zodpovedný Sean Phillips, ktorého určite takmer všetci dobre poznáte zo spolupráce na komiksoch s Edom Brubakerom.

Počet strán: 136

Scenár: Robert Kirkman

Kresba: Sean Phillips

Preklad: Jiří Pavlovský

Redakcia: Filip Gotfrid, Mirka Jarotková, Petr Schwarz

4

Zombie z Marvelu ma prekvapili a musím povedať, že veľmi pozitívne. Čakal som blbosť a tú som síce dostal, ale veľmi zábavnú! Robert Kirkman sa pri písaní scenára uvoľnil a vznikol z toho úplný úlet, v ktorom superhrdinovia snáď prvýkrát neriešia žiadnu záchranu sveta a ide im len o to, aby sa poriadne nažrali. Sú z nich totiž hnijúce zombie. Viackrát som sa schuti zasmial.