Som rád, že táto kultová séria u nás naďalej vychádza a keďže Crew série dokončujú, tak sa ani v tomto prípade nemusíme ničoho báť. Pravdepodobne sa séria aj obstojne predáva, lebo som ju už viackrát videl v rebríčkoch predajnosti na stránkach Crew. Autorom je španielsky umelec Vicente Segrelles, ktorý sa živil prevažne maľovaním obálok a plagátov až do roku 1980. Tento rok vytvoril kultové komiksové fantasy dielo El Mercenario alebo po našom Žoldnier. Celá táto séria sa vyznačuje naozaj veľkou fantáziou tohto jedinečného umelca, ktorého veľmi baví kresliť a vymýšľať rôzne špeciálne stroje, zbrane, ale aj nahé ženy. Celá séria však má veľmi jednoduché zápletky, ktoré fakt nie sú silnou stránkou tohto autora. Tou je samozrejme krásna maľba a hlavne vďaka nej je to taký kult.

Deviaty diel je o pôvode mladej bojovníčky Nan-Taj, po ktorom pátra spolu so Žoldnierom a odhalia spolu existenciu potomkov bájneho mesta Atlantídy. V tomto diely bude najskôr Žoldnier v Španielsku a potom sa pozrie aj na americký kontinent za čias Mayov. Znie to divne, ja viem, ale celá séria sa vyznačuje naozaj nečakanou pestrosťou rôznych prostredí, oblúd, vynálezov a zbraní. Na konci každého dielu sám autor venuje pár strán tomu, ako niektoré veci tvoril, kde sa inšpiroval a podobne. Tých pár špeciálnych strán bonusov z jeho tvorby je pre mňa aj to najlepšie na tejto sérii. Prvé diely Žoldniera boli podľa mňa príjemne priamočiare a akčné. Stále sme mali možnosť vidieť nejaké nové monštrá, zbrane a zápletky boli síce jednoduché, ale nevadilo mi to. V posledných dieloch však tie zápletky sú možno až prekombinované a až príliš fantasmagorické. Všetko je to však stále stráviteľné hlavne vďaka perfektnej maľbe, ktorá jednoducho nemá veľmi v komiksoch obdobu. Takto krásne maľované komiksy sú naozaj raritou a Segrelles si ide svoju kvalitu už od prvého dielu. Síce som sa naposledy naozaj dobre bavil pri šiestom diely a odvtedy je to pre mňa po stránke scenárov a zápletiek trochu nuda, no maľba ma na sérii stále veľmi baví a vždy som zvedavý na ďalší diel. Zaujíma ma totiž, čo si autor pre nás vymyslí nabudúce a baví ma týmito komiksami listovať.

Momentálne 9. diel z celkových 13.

Počet strán: 64

Scenár: Vicente Segrelles

Kresba: Vicente Segrelles

Preklad: Jiří Pešek

Redakcia: Filip Gotfrid, Patrik Linhart, Petr Stejskal

3

U Žoldniera stále platí, že je to po vizuálnej stránke krásny komiks. Maľba majstra Vincenteho Segrellesa je jednoducho skvelá a vždy ma baví týmito komiksami listovať. Horšie je to so scenárom, ktorý ma aj tentokrát podobne ako v predošlých dieloch trochu nudil. Aj napriek tomu som však vždy zvedavý, čo nás čaká najbližšie. Čo ma však nikdy na sérii nesklame, sú perfektné bonusy o autorovej tvorbe a inšpiráciách.