Žoldnéř je kultová komiksová séria, ktorá má 13 dielov a začala vychádzať od 1980 do roku 2003. Autorom je španielsky umelec Vicente Segrelles, ktorý sa živil prevažne maľovaním obálok a plagátov až do roku 1980. Tento rok vytvoril kultové komiksové fantasy dielo El Mercenario alebo po našom Žoldnier. Najskôr vytvoril len pár strán, na ktorých si dal poriadne záležať, boli na nich namaľované vzdušné boje lietajúcich drakov. Následne dostal za úlohu vytvoriť celý komiks na 48 strán. Prvý diel uchváti hlavne maľbou a síce to nie je scenáristické veľdielo a jedná sa o veľmi jednoduchý príbeh, pri tej premakanej maľbe a zaujímavom svete plnom bojovníkov, obnažených žien, lietajúcich drakov a iných oblúd to ani tak nevadí.

Tentokrát sa bude musieť Žoldnier vysporiadať s koncom sveta! Dostane sa na druhú planétu, nič mu nedáva zmysel a ako by to nestačilo, žijú tam aj zvláštne bytosti, ktoré majú poriadne nebezpečné špeciálne schopnosti. Tentokrát je to žánrovo čisté sci-fi, čo ma síce neprekvapuje, lebo séria má od začiatku výrazné prvky aj tohto žánru, ale predsa len mi to už príde scenárom dosť veľký bizár. Scenáre však mal Segrelles od začiatku dosť jednoduché a veľkou prepracovanosťou práve nikdy neoslnili. Väčšinou dostal autor nejaký nápad, hlavnú tému (teraz ten koniec sveta) a okolo toho sa to už snažil nejako pozliepať. Mrzí ma však, že oproti akčnejším prvým dielom sú tie posledné už ťažkopádnejšie, ukecanejšie a často im chýba dynamika. Segrelles je však aj naďalej autorom, ktorý sa vždy vyhrá s maľbou a je po tejto stránke zárukou kvality. Rovnako ako po stránke nových a zaujímavých technológií. Asi v každom diely predstavil niečo naozaj zaujímavé, čo jeho osobne fascinovalo a chcel sa o to s čitateľmi podeliť. Znovu potešia aj bonusy, ktoré ako vždy patria k tomu najlepšiemu na tejto sérii.

Momentálne 8. diel z celkových 13.

Počet strán: 64

Scenár: Vicente Segrelles

Kresba: Vicente Segrelles

Preklad: Jiří Pešek

3

Zo Žoldnierom je to ťažké, na jednu stranu má séria vždy veľmi kvalitnú maľbu, zaujímavé témy, technológie a kvalitné bonusy. Na druhú stranu však viaceré príbehy trpia naozaj jednoduchými scenármi, ktoré sú v posledných dieloch príliš ukecané a málo dynamické. To je problém aj najnovšieho ôsmeho dielu. Pekná maľba, téma o konci sveta zaujímavá, iná planéta, fajn bonusy, ale je to až príliš pomalé a citeľne chýbajú veľkolepejšie akčné scény.