Už nám nechýba veľa a kultová séria Žoldnéř u nás bude kompletná. Dokopy má totiž 13 dielov a už sme na čísle 11 a ono by to u nás vychádzalo možno ešte rýchlejšie, ale v Crew čakajú na autora komiksu Segrellesa, ktorý si to postupne momentálne vydáva v špeciálnych verziách s bonusmi, v ktorých nájdete fotky a kresby z jeho tvorby aj s komentármi. El Mercenario alebo po našom Žoldnier vychádza od roku 1980, kedy vznikol prvý a najlegendárnejší diel tejto série. Pôvodne vytvoril Segrelles len niekoľko strán, ktoré zaujali a až potom k tomu domyslel príbeh a roztiahol to na celé 48 stranové komiksové album. Tieto špeciálne vydania majú až 64 strán, kde 48 strán tvorí príbeh a ostatné sú špeciálne bonusy. V Crew vydávajú Žoldniera od roku 2019 a momentálne to vychádza zhruba na 2 čísla ročne, čo pravdepodobne znamená, že bude séria kompletná budúci rok.

Séria Žoldnier je postavená hlavne na skvelej olejovej (v posledných dieloch už digitálnej) maľbe a to je hlavná silná stránka, kvôli ktorej sa najviac oplatí do tejto série naskočiť. Samozrejme je to aj fantázia samotného autora a jeho rôzne hravé a zaujímavé nápady na všemožné obludy, zbrane či vynálezy. Príbeh je väčšinou jednoduchý a dialógy tiež nenadchnú a pôsobia skôr toporne. V tomto jednoducho naozaj nie je Žoldnierova výhoda aj keď občas sa podarí aj zaujímavý príbeh. Napríklad v predošlom diely nazvanom Obri sa Segrelles rozhodol pre kratšie príbehy na tému Obrov a prekvapivo boli dobre vymyslené a mali fajn pointy. Väčšinou však má autor problém zaujímavé nápady natiahnuť na 48 strán. Podobne je u mňa na tom aj aktuálny 11 diel s názvom Útek. Príbeh je tentokrát postavený na zápletke, že Lama, múdry to muž má nádor a umiera. Hlavní hrdinovia však vedia, kde na to nájsť liek a tak sa vydávajú na Geos, ktorý je však nebezpečný a čaká tam na nich viacero dobrodružstiev, kde im pôjde o život. Najnovší diel sa odohráva asi z polovice pod vodou, kde hrdinovia nájdu úplne novú kultúru. Nechýbajú tu obludy, stroje, zvláštne bytosti a ani krvavé súboje. Aj napriek tomu, že má tento diel celkom dobré tempo, ma až tak to zasadenie nebavilo a tak nejak mi tu chýbali výraznejšie a lepšie vymyslené akčné scény alebo epickejšie momenty. Celý diel je už namaľovaný na počítači, s ktorým začal autor pracovať v predošlom diely.

Momentálne 11. diel z celkových 13.

Počet strán: 64

Scenár: Vicente Segrelles

Kresba: Vicente Segrelles

Preklad: Jiří Pešek

Redakcia: Filip Gotfrid, Patrik Linhart, Petr Stejskal

3

Nový Žoldnier má už komplet počítačovú grafiku, s ktorou začal Segrelles experimentovať v predošlom diely. Stále to po vizuálnej stránke vypadá veľmi dobre a síce sa pozrieme v príbehu do nových prostredí a takmer polovica sa odohráva pod vodou, nemalo to pre mňa až tak silné alebo zaujímavé momenty. Nie je to zlé, ale v rámci série tu už boli aj lepšie časti.