Už nám nechýba veľa a kultová séria Žoldnéř u nás bude kompletná. Dokopy má totiž 13 dielov a už sme na čísle 10 a ono by to u nás vychádzalo možno ešte rýchlejšie, ale v Crew čakajú na autora komiksu Segrellesa, ktorý si to postupne momentálne vydáva v špeciálnych verziách s bonusmi, v ktorých nájdete fotky a kresby z jeho tvorby aj s popiskami. El Mercenario alebo po našom Žoldnier vychádza od roku 1980, kedy vytvoril prvý a najlegendárnejší diel tejto série. Pôvodne vytvoril len niekoľko strán, ktoré zaujali a až potom k tomu domyslel príbeh a roztiahol to na celé 48 stranové album. Tieto špeciálne vydania od Crew majú celkovo 64 strán a niekedy sú tam naozaj vydarené bonusy ako napríklad aj v aktuálnom diely. Žoldnier je tu už teda s nami poriadne dlho, Crew ho vydáva od roku 2019.

Celkovo mal Žoldnier vždy tak trochu problém so scenármi, ktoré majstrovi Segrellesovi až tak nešli. Dokázal vymyslieť zaujímavé zápletky, scény, monštrá, techniku či zbrane, ale väčšinou sa v predošlých dieloch doplácalo na to, že tie zápletky nedokázal poriadne natiahnuť na tých 48 strán a tak občas bola nuda a hluché miesta. Aj napriek tomu to však vždy bolo veľmi zaujímavé po vizuálnej stránke, kde to vždy istila jeho skvelá a do najmenších detailov prepracovaná maľba. Najnovší 10 diel prekvapil a po dlhšom čase tu máme vydarený aj scenár, ehm teda v tomto prípade scenáre. Áno, čítate správne, Segrelles to tentokrát pojal trochu inak a máme tu hneď 4 kratšie príbehy, ktoré majú spoločnú tému a to obrov. Príbehy sa volajú Únos, Tři přání, Endora a Trubec. Prekvapivo ma všetky bavili a prekvapivo ich Vincente Segrelles po scenáristickej stránke veľmi dobre a aj vtipne vypointoval. Príbehy sú brutálne, vtipné a majú veľmi fajn nápady. Normálne ľutujem, že sa týmto štýlom neuberal Segrelles aj skôr, sedí mu to totiž náramne a tie krátke niekoľko stránkové scenáre mu veľmi sedia.

Únos je pekne brutálny s prekvapivou pointou, Tři přání sú veľmi vtipné, čo ma až zaskočilo, nečakal som totiž, že má Segrelles tak skvelý zmysel pre humor a poteší aj záver príbehu. v Endore sa pozrieme do pekla a znovu je tu pár fajn prekvapení a Trubec ma síce bavil asi najmenej, ale zasa má luxusnú prvú polovicu a potom je to celkom vtipné. Naviac s Trubcom sú spojené do veľkej časti aj bonusy, ktoré sú v tomto diely asi najlepšie zo všetkých doterajších dielov. Segrelles tu totiž opisuje svoj prechod na počítačovú grafiku, ktorou nahradil predošlú olejomaľbu. Výrazne tak zmenil svoju techniku v 56 rokoch a pomocou PC ho to začalo baviť ešte viac, lebo sa začínal cítiť nejaký vyhorený a nová technika mu pomohla a zachránilo to aj Žoldniera a vznikli tak ešte ďalšie diely.

Momentálne 10. diel z celkových 13.

Počet strán: 64

Scenár: Vicente Segrelles

Kresba: Vicente Segrelles

Preklad: Jiří Pešek

Redakcia: Filip Gotfrid, Patrik Linhart, Petr Stejskal

4

Po dlhšej dobe naozaj skvelý diel Žoldniera! Luxusná maľba je samozrejmosťou, no tentokrát to Segrelles zvládol aj so scenárom prekvapivo dobre! Sú tu totiž 4 kratšie príbehy na tému obri a všetky sú plné nápadov, brutality, nahotiniek a sú aj naozaj dobre vypointované. Prekvapila ma vtipnosť týchto príbehov a bolo vidieť, že to autora veľmi bavilo. Škoda, že touto cestou kratších vypointovaných príbehov sa neuberal v tejto sérii viackrát, ide mu to totiž veľmi dobre. Potešia aj bonusy, ktoré sú asi najlepšie v sérii.