Ninja korytnačky alebo aj v češtine Želvy Ninja vznikli ako komiks už v roku 1984 pod názvom Teenage mutant ninja turtles. Komiks dosiahol úspech a predaje prekvapili veľmi pozitívne aj samotných autorov, ktorí brali tento komiks ako takú zábavnú blbinu. Postupne sa však z toho stal kult a veľmi silná a známa značka po celom svete. Veľmi tomu pomohol animovaný seriál z roku 1987 (mimochodom rok, kedy som sa narodil aj ja), ale aj hraný film z roku 1990 s názvom Teenage Mutant Ninja Turtles, ktorý pri rozpočte 13,5 milióna dolárov zarobil na celom svete obrovských 200 miliónov. Nasledovalo do roka pokračovanie, ktoré už zarobilo síce výrazne menej (86 miliónov), ale stále boli tvorcovia v peknom zisku. Samozrejme okrem filmov a animovaného seriálu vzniklo viacero komiksov, hračiek, hier a všetkého možného s týmito bojovými ninja korytnačkami. Ľudia ich milujú po celom svete a preto som veľmi rád, že tu po dlhšom čase máme znovu komiks s touto tematikou. Obaja scenáristi, ktorí pracovali na prvých komiksoch a ktorí týchto hrdinov vymysleli sa podieľali aj na scenári pre tento komiks a to Kevin Eastman a Peter Laird.

Jedná sa o temnejší a dospelejší príbeh, v ktorom sa umiera a nie je to úplne pre deti. Vekové ohraničenie komiksu je 15+, čo hovorí samo za seba. Príbeh sa odohráva v New Yorku v budúcnosti a celé to má taký steampunkový nádych. Mesto je ovládané klanom Noha a kybervojakmi. Zničiť ich však chce Michelangelo, ktorý je posledným z Ninja korytnačiek. Jeho bratia a aj ich otec/učiteľ sú mŕtvi. Bude tak potrebovať na túto neľahkú misiu nových spojencov, lebo sám tak obrovskú a silnú presilu nezvládne…

Komiks sa začína niekoľkostranovou úvodnou stealth akciou, v ktorej sa snaží Michelangelo dostať až na samotný vrchol budovy obsadenej klanom Noha a zabiť ich pána. Začína sa to teda vo veľkom štýle, je však veľká škoda, že to dobré tempo komiksu nevydrží. Potom sa predsa len začne možno až príliš spomínať a plánovať. Zbytočne sa to celé pribrzdí a veľmi ťažko sa to znovu celé rozbehne. Ku koncu je to znovu skvelé a plné akcie. Samozrejme chápem, čo malo znamenať to zvoľnenie, predsa len sa chceli autori venovať aj trochu spomienkam na dobre známe postavy, chceli vzbudiť aj nostalgické pocity a celkovo aj trochu vysvetliť, čo sa za tie roky vlastne stalo. Chápem tomu a preto im to nemám za zlé. Nepáčila sa mi však zmena kresby na čiernobielu v spomienkach (čo je odkaz na pôvodný originálny komiks), ktorá je predsa len až príliš jednoduchá. Inak je však kresba kvalitná, farebná a má taký nostalgický nádych. Comics Centrum tu tento titul vydali v krásnom veľkom prevedení v pevnej väzbe a bonusy tvoria pekné obálky. Celkovo dobré čítanie a pre fanúšikov Ninja korytnačiek je to jednoznačne povinnosť.

Počet strán: 240

Scenár: Kevin Eastman, Peter Laird, Tom Waltz

Kresba: Ben Bishop, Kevin Eastman, Esau Escorza, Isaac Escorza

Redakcia: Veronika Černá, Radek Chaloupka, Barbara Doe (Warneke), Václav Dort, Tomáš Náprstek, Ladislav Niklíček, Martin Trojan, Milena Vojtková

4

Nové Ninja korytnačky rozhodne potešia fanúšikov a je to pre nich určite povinnosť. Je to síce celé také temnejšie, ale stále príjemne nostalgické čítanie. Čo ma však zamrzelo, je príliš veľká strata tempa po prvej dlhšej akcii. Je mi síce jasné, že chceli tvorcovia spomaliť a celkovo sa aj povenovať postavám, pospomínať a celkovo aj trochu vysvetliť udalosti za posledné roky. Bolo to však dlhšie, ako by sa patrilo a trochu ma to vyviedlo z tempa. Inak však krásny komiks a príjemné čítanie so starými hrdinami v novom kabáte.