Zázraky patria medzi kultové superhrdinské komiksy, ktoré prekvapivo aj na našom trhu už vyšli viackrát. Prvýkrát ešte v roku 2002 od Calibre Publishing a následne aj v roku 2013 v edícii Ultimátní komiksový komplet od Hachette Fascicoli. Vydavateľstvo Crew rozbehlo v roku 2020 nový komiksový projekt, v ktorom ide o známe, kvalitné a zásadné komiksy najznámejších komiksových superhrdinských vesmírov a to Legendy Marvel a Legendy DC. Kým v Legendách Marvelu to je na hrdinov rôznorodejšie, v Legendách DC to je hlavne o postave u nás veľmi populárneho Batmana. Viaceré kvalitné a zásadné komiksy tu boli vydané v nedôstojných edíciách ako napríklad populárny Ultimátní komiksový komplet (UKK), ale za prvé je už viacero komiksov vypredaných a za druhé tu naozaj vyšli v horšom prevedení. Preto táto edícia od Crew dáva zmysel a rozhodne je to pre nich zaujímavé určite aj po komerčnej stránke. Predsa len vydať znovu po rokoch niektoré z komiksov, ktoré boli úspešné a vypredali sa, je stávka na istotu.

Zázraky nie sú obyčajný superhrdinský príbeh a sviežo ukazujú pohľad na opláštených hrdinov z očí obyčajných smrteľníkov. Ľudia pociťujú voči superhrdinom strach, obdiv, závisť a všetky tie typické ľudské pocity. Hlavnou postavou je Phil Sheldon, ktorý sa živí ako fotoreportér v New Yorku. Aj keď mal sen stať sa vojnovým fotografom, nakoniec našiel zmysel vo fotografovaní superhrdinov. On je aj samotným rozprávačom príbehu a zisťujeme tak aj jeho postoj, myšlienky a názory na tú nesmiernu silu superhrdinov, ktorá sa dá len ťažko chápať. Scenár od Kurta Busieka toto všetko perfektne zvláda a ten iný pohľad na udalosti je dostatočne zaujímavý aj napriek tomu, že akcie je tu naozaj málo. Udalosti komiksu sa rozprestierajú v niekoľkých desiatkach rokov a z pohľadu obyčajných ľudí tu tak vidíme viaceré známe udalosti ako napríklad príchod Galactusa. Perfektne je tu zachytený pohľad bežného smrteľníka na všetky tie ohromujúce a ťažko vysvetliteľné veci. Hlavnou hviezdou je však Alex Ross a jeho maľba. Komiks je vďaka nej vizuálne nesmierne atraktívny a naozaj sa na to dobre pozerá. Od Alexa už u nás vyšlo viacero komiksov a kto má rád prepracovanú maľbu a nevadia mu superhrdinovia, určite by si mal na jeho komiksy posvietiť. Hlavne veľkoformátové komiksy Superman: Mír na Zemi a JLA: Svoboda a spravedlnost sú po vizuálnej stránke úchvatné. Ak ste ešte Zázraky nečítali alebo ich chcete mať v lepšej kvalite, spracovanie od Crew naozaj stojí za to a máte tu aj viacero pekných bonusov.

Počet strán: 272

Scenár: Kurt Busiek, Steve Darnall, Alex Ross

Kresba: Alex Ross

Preklad: Dana Krejčová, Ľudovít Plata (Turlogh)

Redakcia: Filip Gotfrid, Mirka Jarotková, Jiří Pavlovský

5

Zázraky síce na našom trhu už vyšli niekoľkokrát, no je to kultový superhrdinský komiks, ktorý si zaslúži kvalitné prevedenie, v akom ho tu v Crew aktuálne vydali. Vizuálne veľmi atraktívne dielo od známeho Alexa Rossa, v ktorom sú on a jeho maľba hlavnými hviezdami. Kvalitný a zaujímavý je ale aj scenár, v ktorom sa pozeráme na superhrdinov a známe udalosti očami obyčajného smrteľníka v priebehu niekoľkých rokov. Za pozornosť stoja aj kvalitné bonusy.