Zaklínač je fenomén, či už sa jedná o knižky od Andrzeja Sapkowského (milujem hlavne prvé dve poviedkové), ktoré to celé odštartovali, hry od CD Projektu (som veľkým fanúšikom celej trilógie), z ktorých hlavne tretí diel prerazil do poriadne širokého povedomia a bol to obrovský hit, úspešný seriál od Netflixu (ktorý sa mi nepáči) alebo komiksy od Dark Horse. Je to úspešná a obľúbená značka. S komiksami však mám tak trochu problém, prvé dva Skleněný dům a Liščí děti boli ešte celkom fajn, aj keď ma tam nebavila kresba, ale Prokletí vran, Z masa a ohně a Nářek čarodějnice sú veľmi slabé až zlé komiksy. To, že sa mi aj komiksy môžu trafiť do vkusu však dokázal Zaklínač 5: Blednoucí vzpomínky, ktorý bol podľa mňa jednoznačne najlepší komiksový Zaklínač ako zaujímavým scenárom tak aj peknou kresbou a aj Zaklínač 7: Balada o dvou vlcích. Zatiaľ prinášali komiksy v podstate vlastné príbehy a to mi prišlo stále veľmi fajn, aj keď boli samozrejme kvôli tomu scenáre komiksov občas naozaj veľmi slabé.

Najnovší komiksový Zaklínač však prináša spracovanie dvoch poviedok Zrnko pravdy a Menší zlo, ktoré už poznáme z kníh a aj zo seriálu. Mňa osobne to trochu sklamalo, lebo tieto poviedky dobre poznám a na komiksových Zaklínačoch ma bavilo hlavne to, že prinášali nové príbehy, aj keď občas slabšie. Autori tak v podstate nemohli nič pokaziť, lebo poviedky samo o sebe sú skvelé a už ich tak len bolo treba spracovať v komikse a zaobstarať aj príjemnú kresbu. Ak ste fanúšikovia Zaklínača, určite tieto poviedky dobre poznáte aj vy a nijako vás neprekvapia. Zrnko pravdy je o tajuplnom sídle, ktoré obýva netvor s ľudskými spôsobmi a rečou. Netvor rozpovie Geraltovi príbeh o svojom prekliatí a celkovo sa s Geraltom skamarátia, kto však zabil ľudí v blízkom lese? Táto poviedka je pekne kreslená a vizuálne sa mi celkovo veľmi páčila a podobná kresba by mohla byť v každom komiksovom Zaklínačovi. O scenári sa baviť nemusíme, ten je vďaka známej poviedke naozaj dobrý a celkovo je to príjemné čítanie a funguje to dobre aj v komiksovom médiu. Druhá poviedka sa volá Menší zlo a ako som už napísal, tiež je to adaptácia dobre známej knižnej poviedky, ktorá už bola aj v seriály. Čarodejník Stregobor dá Geraltovi úlohu, má totiž zabiť jednu mladú ženu, ktorá je vodcom jedného gangu a je narodená pod kliatbou. Ona však Geraltovi rozpovie úplne iný príbeh, v ktorom je zlý samotný čarodejník. Ako sa Geralt zachová? Znovu scenáristicky kvalita, na tejto adaptácii skvelej poviedky sa tiež veľmi nič nedalo pokaziť. Kresba mi však v tomto prípade príde horšia a až tak ma nebavila ako v Zrnku pravdy, ktorú kreslil Jonas Scharf.

Celkovo sa samozrejme jedná o kvalitný komiks, rád som si tieto moje obľúbené poviedky pozrel aj v komiksovom prevedení, len ma to ničím neprekvapilo a ja osobne preferujem nové komiksové príbehy s Geraltom. Pre fanúšikov však samozrejme povinnosť.

Počet strán: 112

Scenár: Jacek Rembiś

Kresba: Adam Gorham, Jonas Scharf

Preklad: Kristina Komárková

Redakcia: Filip Gotfrid, Stanislav Komárek, Jolana Tichá

4

Jeden z tých lepších komiksových Zaklínačov, no ja osobne mám radšej nové príbehy v komiksoch ako tomu bolo pri skvelých Zaklínač 5: Blednoucí vzpomínky a Zaklínač 7: Balada o dvou vlcích. Síce mám poviedky Zrnko pravdy / Menší zlo veľmi rád, no mám ich načítané z kníh a aj videné v seriály. Bolo zaujímavé si pozrieť aj komiksové spracovanie, ale z príbehového hľadiska ma to predsa len už tak veľmi nebavilo, keďže mi bolo jasné, ako to celé dopadne. Úplne však chápem, že bude mať tento komiks veľmi vysoké hodnotenia a celkovo obľubu, tie poviedky sú totiž skvelé.