Zaklínač je fenomén, či už sa jedná o knižky od Andrzeja Sapkowského (milujem hlavne prvé dve poviedkové), ktoré to celé odštartovali, hry od CD Projektu (som veľkým fanúšikom celej trilógie), z ktorých hlavne tretí diel prerazil do poriadne širokého povedomia a bol to obrovský hit, úspešný seriál od Netflixu (ktorý sa mi nepáči) alebo komiksy od Dark Horse. Je to úspešná a obľúbená značka. S komiksami však mám tak trochu problém, prvé dva Skleněný dům a Liščí děti boli ešte celkom fajn, aj keď ma tam nebavila kresba, ale Prokletí vran, Z masa a ohně a Nářek čarodějnice sú veľmi slabé až zlé komiksy. To, že sa mi aj komiksy môžu trafiť do vkusu však dokázal Zaklínač 5: Blednoucí vzpomínky, ktorý bol podľa mňa jednoznačne najlepší komiksový Zaklínač ako zaujímavým scenárom tak aj peknou kresbou. Konečne vyšiel ďalší komiks z tohto sveta, ktorý sa mu kvalitou vyrovnáva a to je aktuálny Zaklínač 7: Balada o dvou vlcích.

Zaklínač 7: Balada o dvou vlcích je novým príbehom, ktorý sa v knihách neobjavil a prináša takú drsnú verziu rozprávky o vlkovi a Červenej čiapočke. Zaklínač sa tu dostáva do mestečka Grimmwald, v ktorom robí po nociach bordel Vlkolak. Príbeh je však veľmi zamotaný a sám Geralt nevie, či má veriť verzii troch bohatých sestier alebo verzii starej babičky a jej vnučky?

Skvelé! V prvom rade musím napísať, že sa mi veľmi páčila aj kresba, ktorá mala svoj štýl, pekné jesenné farby a celkovo ju Miki Montlló zo Španielska zvládol veľmi kvalitne. Za druhé musím pochváliť aj scenár od Bartosza Sztybora, ktorý mimochodom napísal scenár aj do zatiaľ najlepšieho Zaklínačského komiksu Zaklínač 5: Blednoucí vzpomínky, takže to nebola z jeho strany len náhoda. Podarilo sa mu vytvoriť zaujímavú a nejednoznačnú zápletku o Vlkolakovi. Ja som si od začiatku myslel svoju verziu príbehu a bol som si ňou úplne istý a vravel som si, že tak toto sa scenáristovi veľmi nepodarilo, keď je mi to jasné už od začiatku a ono to dopadlo úplne inak! Tlieskam! V príbehu vystupuje viacero zaujímavých postáv, celkovo má každá z postáv svoje motívy a páči sa mi, že to ani zďaleka nie je čiernobiele. Veľmi dobre som sa bavil a mal som až takú tú detskú radosť z toho, že vznikol ďalší skvelý komiks so Zaklínačom. Určite odporúčam všetkým fanúšikom a rozhodne to má čo ponúknuť aj tým čitateľom, ktorý hľadajú zaujímavú detektívnu zápletku. Akcie je síce celkovo málo, ale ťahá to dopredu silný detektívny príbeh. Za mňa veľká spokojnosť.

Počet strán: 116

Scenár: Bartosz Sztybor

Kresba: Miki Montlló

Preklad: Kristina Komárková

Redakcia: Filip Gotfrid, Stanislav Komárek

5

Spolu so Zaklínač 5: Blednoucí vzpomínky zatiaľ najlepší komiksový Zaklínač! Pekná štýlová kresba a nejednoznačný zaujímavý scenár. Celé to tentokrát síce má málo akcie, ale vôbec to nevadí, keďže to ťahá silný detektívny príbeh. Som veľkým fanúšikom kníh (hlavne prvé dve poviedkové) a hier (celá trilógia) a preto ma nesmierne teší, že vznikol ďalší skvelý komiks. Určite si ho prečítajte, je to taká zaklínačská drsná verzia rozprávky o Červenej čiapočke a vlkovi. Veľká spokojnosť a vlastne nemám, čo by som komiksu vytkol.