Warcraft je fenomén čo sa týka hier a je tu s nami už od roku 1994. Odvtedy si získaval stále väčšiu popularitu, ktorá vyvrcholila s online RPG pre viacerých hráčov v roku 2004. Množstvo hráčov, veľká obľúbenosť a jedna z mála hier, ktorá sa stala celosvetovo známa a svoj fantasy svet rozšírila aj do iných médií. Vyšlo viacero kníh, komiksov a dokonca vznikol v roku 2016 aj vysokorozpočtový (rozpočet obrovských $160,000,000) hollywoodsky film. Tam sa však séria zarezala, lebo na to v USA takmer nikto nechodil a síce vo svete film zarobil slušné peniaze, zatiaľ sa nik nerozhodol v sérii pokračovať. Komiksy zo sveta Warcraftu už u nás začali vychádzať v roku 2007 vďaka nakladateľstvu Alpress. V roku 2011 tu vyšiel prvý komiks od Crew a to World of Warcraft: Ashbringer a Crew vo vydávaní komiksov z tohto obľúbeného herného fantasy sveta pokračuje aj naďalej.

Príbeh komiksu World of Warcraft: Pokrevní přísaha rozpráva o skupinke hrdinov z viacerých rás, ktorí sa spolu musia naučiť spolupracovať v boji, aby mohli poraziť armádu kentaurov, ktorí chcú ovládnuť celý Azeroth. Fanúšikovia hier a komiksov z tohto fantasy sveta si určite prídu na svoje, už len preto, že je tu zastúpený naozaj bohatý počet frakcií/rás. Jeden z hlavných hrdinov je ork, ale nájdeme tu aj taurena, trolla, spomenutých kentaurov, nemŕtvych a krvavých elfov. Príbeh nie je nijak komplikovaný, ale pre nezainteresovaných čitateľov, ktorí sa s týmto svetom ešte nestretli a nemajú aspoň trošku prehľad v názvoch miest a frakcií, tak budú mať s dejom určite problém. Pre fanúšikov sa však jedná o povinnosť.

Scenár komiksu napísal Doug Wagner a vadilo mi, že skákal možno až príliš často z jedného miesta na druhé, ale zasa to poteší oko fanúšika, lebo kresba od Jheremyho Raapacka rozhodne nie je zlá a na všetky tie rasy, akciu a známe miesta sa dobre pozeralo. Čo by som však scenáru tiež vytkol, je až príliš veľký počet postáv a tiež je to dvojsečná zbraň. Z jednej strany je to vďaka tomu dostatočne bohaté a zaujímavé, ale z druhej strany je to zasa menej prehľadné a postavy dostávajú málo priestoru a trpí tým vývoj charakterov. Rozhodne však poteší celková akčnosť, komiks je dostatočne dynamický a našťastie tu nie je príliš veľa vysvetľujúceho textu alebo prekombinovaného deja. Je to akčný fantasy komiks, ktorý spraví fanúšikom Warcraftu určite nemalú radosť.

Počet strán: 152

Scenár: Doug Wagner

Kresba: Jheremy Raapack

Preklad: Zuzana Komprdová

3

Pokrevní přísaha rozhodne poteší fanúšikov sveta Warcraftu. Je tu viacero rás, miest a dej je dostatočne akčný a plný stretov, pri ktorých lietajú odseknuté končatiny vzduchom. Scenárista však na môj vkus až príliš skákal z miesta na miesto a do komiksu napchal možno až príliš veľa postáv. Z jednej strany je to zaujímavé a aj vizuálne atraktívne, ale na druhej strane zasa majú niektoré postavy príliš málo priestoru.