Ak poznáte survivalovú hru Don’t Starve, ktorá bola obrovským hitom v roku 2013, ale darilo sa jej aj neskôr, tak si zhruba viete predstaviť aj hru Wizard with a Gun. Nejedná sa však úplne o ten istý žáner, kým spomenutá konkurenčná hra bola o prežívaní a jednalo sa naozaj o survival, Wizard with a Gun je predovšetkým akčná hra, ktorá však má pár podobných mechaník a aby som bol presný, jedná sa o sandboxový twin-stick shooter s rogue-like prvkami. Hráte tu za čarodejníka, ktorý používa strelné zbrane a má zariadenie, ktoré dokáže vrátiť čas a to mu pomôže v boji so silami chaosu. Vďaka vráteniu času vie navštíviť rozbité svety tesne pred zničením, poraziť silných strážcov a zabrániť tak chaosu.

Jedná sa o náhodne generované svety, v ktorých sú teda stále inak rozmiestnené objekty, nepriatelia a aj predmety. Hra je po vizuálnej stránke Don’t Starve dosť podobná, aj tu má hra taký komiksový štýl. Jedná sa o mix medzi 2D a 3D a celkom dobre to vypadá a dobre sa na to pozerá. Náhodne generované svety sú hlavne zo začiatku dosť zložité na orientáciu, aj keď sú v podstate maličké, ale nie je úplne jasné, čo vlastne máte robiť, aj keď to máte napísané. Musíte si jednoducho na hru zo začiatku zvyknúť, na mňa pôsobila až trochu prekombinovane. Čo sa samozrejme po pár minútach začne meniť a vy si začnete na hrateľnosť a aj úkony v hre zvykať. Samotná akčná hrateľnosť nie je nijak komplikovaná, máte zbraň, do ktorej si viete kupovať a vyrábať rozdielne strelivo a viete si potom vyrábať aj nové zbrane. Pobehujete po svete, zbierate suroviny a zabíjate pri tom aj rozličných nepriateľov a sily chaosu. Musíte sa uhýbať, liečiť svoje zranenia a najlepšie je prehľadať celý daný svet do určitého časového limitu, lebo potom to začne byť náročnejšie a viac nepriateľov sa začne okolo vás objavovať, čo vám rozhodne dá zabrať. Monštrá chaosu sa začnú spawnovať stále rýchlejšie a vlastne máte len dve možnosti, buď po časovom limite ujdete cez portál alebo umriete.

Okrem akčnej zložky hry a zabíjania nepriateľov tu máme aj akýsi survival, kde je potrebné zbierať určité suroviny ako drevo, nerasty, čarodejnícke knihy, rôzne ovocie či zeleninu a podobne. Z nazbieraných surovín potom viete postaviť dôležité stroje, budovy a slúžia aj na vylepšovania. Predtým som spomenul aj náboje, ktorých je viac druhov a každé ma nejaký iný magický efekt, ako napríklad zmrazovanie. Strelivo neslúži len na boj s nepriateľmi, ale ničíte ním aj objekty v prostredí, z ktorých potom máte suroviny. Dôležité je získavať aj špeciálne súčiastky z padnutých bossov a tým si tak odomknúť špeciálne prostredia a hlavných bossov. Hra obsahuje aj online kooperáciu pre dvoch hráčov a ak máte niekoho na hranie, určite to v dvojke odporúčam, je to tak ešte zábavnejšie ako single. Celkovo sa síce nejedná o nejakú veľkú pecku, ale hra je to kvalitná a rozhodne dokáže zabaviť. Hru vydal Devolver Digital, ktorý má dlhodobo nos na zaujímavé indie hry.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.

Žáner: Akčná rogue-like.

Multiplayer: Áno (online kooperácia pre 2 hráčov).

• 80%
    - 80%
80%

Wizard with a Gun je zábavnou akčnou hrou s rogue-lite prvkami. Svety sú náhodne generované a tak každá jedna vaša hra je trochu iná. Zbierate suroviny, staviate potrebné prístroje, vylepšujete si vybavenie a bojujete proti silám chaosu. Hra obsahuje aj online kooperáciu pre dvoch hráčov, ktorá funguje dobre a je to ešte väčšia zábava ako single.