Wika je fantasy komiksovou sériou, kvôli ktorej vlastne kreslič Olivier Ledroit dlhé roky nepracoval na dokončení série Requiem: Upíří rytíř, na ktorej spolupracoval s legendárnym scenáristom Patom Millsom. Na Wike sa Ledroit podieľal aj scenáristicky a celkovo mi sériu Requiem dosť pripomínala. Samozrejme hlavne kresbou, predsa len tie postavy sú si dosť podobné a mal som občas pocit, že vlastne čítam takú pestrofarebnejšiu verziu Requiem. V samotnom Francúzsku sa nejedná o nejak obľúbenú sériu a neumiestnila sa ani v rebríčkoch TOP100 za daný rok vzniku, to však nič nemení na tom, že som sa pri čítaní naozaj bavil.

Príbeh rozpráva o Elfskej ríši, v ktorej bol veľmi krutý princ Oberon, ktorý zabil vojvodu Claymora Grimma a všade šíril skazu. Zabil aj svojho otca a tak sa dostal na trón miesto neho. Nosí brnenie, v ktorom je nezraniteľný, ale určite nečakal, že mu za pár rokov v kráľovstve vyrastie víla nesmiernej sily, ktorá sa bude chcieť za smrť svojho otca Claymora Grimma pomstiť. Na jej stranu sa pridajú viaceré silné bytosti v kráľovstve a vlastne sa tu rozohrá poriadna šachová partia plná súbojov.

Wika ma naozaj bavila. Môže za to hlavne detailná kresba od Ledroita, ktorú som si veľmi obľúbil už v jeho predošlej sérii, ale celkovo je Wika aj napriek svojej prehnanej pestrofarebnosti a prezdobenosti čítanie pre dospelých. Predsa len tá vizuálna stránka plná motýlikov a farebných detailov môže evokovať, že sa jedná o rozprávku a napomáha tomu dojmu aj prečančaný obal komiksu. Nie je tomu ale tak a naozaj sa jedná o takú umiernenejšiu a farebnejšiu verziu Requiem. Tiež tu nájdeme trochu erotiky, brutálne úmrtia, krvavé detaily a podobne. Pevne dúfam, že si tu Wika nájde dostatočne veľký počet fanúšikov, predsa len sa jedná o vcelku neznámy komiks, ktorý musí zabojovať hlavne tým, že má kvalitnú detailnú kresbu a že je to krásne kompletné vydanie v zachovanom formáte. Páči sa mi, že to tu Crew stále skúša a vydáva Európske komiksy aj v pôvodných veľkých formátoch aj napriek tomu, že rekordy predajnosti tieto tituly naozaj netrhajú. Ak hľadáte krásnu kresbu a máte radi fantasy, myslím si, že sa Wika bude páčiť. Ja som bol veľmi spokojný a pre mňa sa jedná o jeden z komiksov roku.

Počet strán: 228

Scenár: Thomas Day, Olivier Ledroit

Kresba: Olivier Ledroit

Redakcia: Filip Gotfrid, Jolana Tichá

5

Wika môže evokovať na základe pestrofarebnosti obálky, že sa jedná o rozprávku pre deti. Nie je tomu však tak a jedná sa vlastne o dospelé fantasy, ktoré ako keby bolo pestrofarebnou fantasy verziou temnej série Requiem. Brutálne úmrtia, krvavé detaily, trochu erotiky a celkovo viaceré postavy a aj ten epický detailný štýl kresby od Ledroita naozaj Requiem pripomínajú. Bavil som sa veľmi dobre a u mňa sa jedná o jeden z komiksových titulov roku. Za zmienku stojí aj to, že sa jedná o kompletné vydanie v zachovanej veľkosti originálu.