White Shadows je debutovou hrou od Nemeckého štúdia Monokel. Pod svoje krídla si ich zobral s ich prvou hrou vydavateľ Thunderful Publishing, ktorý je známy zaujímavými indie titulmi a stále sa táto spoločnosť rozrastá. White Shadows je čiernobiela plošinovka, v ktorej hráte za vtáka, ktorý nevie lietať a nachádza sa v čudnom podzemí, kde na každom kroku vidno odkazy na Zvieraciu farmu od Orwella a heslo Všetky zvieratá sú si rovné. Po prostredí vidno aj viacero reklám na záhadný nápoj s pomenovaním svetlo, ktoré zaženie temnotu. To mi pripomenulo kultovú plošinovkovú sériu Oddworld a konkrétne Abe’s Oddysee.

Hráč sa teda ocitá v koži vtáka bez krídel, ktorý sa snaží z tohto dystopického sveta ujsť. Vtáci sú tu totiž najviac utlačovaná trieda a náša hlavná vtáčia hrdinka sa snaží z tohto totalitného režimu dostať preč. Obyvatelia sú rozdelení do niekoľkých tried a všetkému vládnu vlci a potom nasledujú prasce, ktoré sú využívané spolu s ovcami na ťažšiu robotu, ale aj si poriadne užívajú zákerné hry pre pobavenie publika. Cesta vedie cez dystopické mesto plné všemožných strojov a kovových konštrukcií. Všade je prítomná na reklamách propaganda a celá hra je založená na svetle. Vyššie poschodia sú osvetlené a tie nižšie sú plné temnoty. Aj už spomenutý nápoj, ktorý je tak propagovaný, má svojmu používateľovi zabezpečiť ochranu pred temnotou a vniesť do neho svetlo. Príbeh je minimalistický a vlastne o ňom nič neviete až do samotného záveru, kde je vám odkryté, čo sa vlastne vo svete stalo a prečo to celé takto dopadlo.

Putujete teda cez čiernobiely svet, v ktorom si musíte dávať pozor na pasce, otvárať si dvere, dostať sa cez zradné plošinky ďalej a skrývať sa v tieňoch pred hliadkujúcimi nepriateľmi. Audiovizuál je podmanivý, po grafickej stránke vypadá hra pekne a aj tá hra svetla a tieňov vypadá dobre, stále sa niečo na obrazovke deje, v pozadí v meste neustále niečo poletuje, jazdia nákladné vlaky, lietajú vzducholode a tak podobne. Hudba je plná klasických melódií, ktoré sa do daných pasáží perfektne hodia a veľmi kvalitný je aj zvuk v hre, kde na viacerých miestach to poriadne duní, počujete objekty okolo a tak celkovo vnímate, že to okolo vás žije. Má to celé takú správne temnú tajuplnú atmosféru. Neviete sa nijako v hre brániť a tak je potrebné si správne načasovať skoky, včas sa schovať a všímať si okolie. V hre je viacero fyzických hádaniek, vôbec nie obtiažnych, ale niektoré skoky a pasáže budete určite párkrát opakovať, nejedná sa však o nič frustrujúce. Hra je krátka a prejdete ju do dvoch hodín, ale za ten čas ponúka dostatočne kvalitnú hrateľnosť.

Hra zatiaľ vyšla na: Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows, Mac OS, PlayStation 5

Žáner: Plošinovka.

Hru vytvorili:

• 75%
    - 75%
75%

White Shadows je čiernobiela plošinovka, v ktorej hráte za vtáka bez krídel. Ponúka zaujímavý svet na štýl kultovej hry Oddworld: Abe’s Oddysee, temnú atmosféru, hry svetla a tieňov a celé je to celkom zaujímavo vymyslené. Chýba variabilnejšia hrateľnosť a zamrzí kratšia herná doba. Inak však veľmi atmosférická záležitosť.