Warhammer 40,000 je sci-fi fenomén, ktorý vznikol v roku 1987 ako stolná hra. Odvtedy si táto značka získala obrovskú popularitu naprieč všetkými možnými médiami. Vznikajú nové stolné hry, knihy, animované filmy, hry a aj komiksy. Doteraz u nás vyšiel jeden jediný komiks ešte v roku 2011 s názvom Warhammer: Darkblade (Temná čepel) – Krvavá vláda od Polaris. Našťastie si v Crew povedali, že z tohto populárneho univerza skúsia tiež vydávať komiksy. Značku na komiksy vlastní Marvel a s nimi v Crew už niekoľko rokov spokojne spolupracujú. Prvým komiksom bol minulý rok Warhammer 40,000: Marneus Calgar, ktorý sa naozaj prekvapivo vydaril a jednalo sa o veľmi fajn drsnú jednohubku. Podobne je na tom aj nový komiks s názvom Warhammer 40,000: Sestry bitvy, ktorý prináša znovu nových hrdinov a úplne nový príbeh od nových komiksových tvorcov.

Tentokrát sledujeme ženskú jednotku bojovníčok, ktoré vedie kanovnica Veridyan. Ich misiou je doraziť na planétu Siscia, majú tu nájsť strateného člena Inkvizície a potlačiť kacírske povstanie. Samozrejme sa však všetko poriadne skomplikuje a z jednoduchej misie sa stane poriadne tuhý boj o život. V meste totiž pôsobí aj neznáma nebezpečná sila a stvorenia Chaosu. Drsné ženské komando teda bude mať čo robiť, aby z planéty vyviazlo živé.

Som veľmi rád, že Crew pokračuje vo vydávaní komiksov z tohto slávneho a veľmi populárneho univerza. Marneus Calgar bol pre mňa veľmi príjemným drsnejším čítaním, ktorý takmer dokonale využil možnosti tohto na príbehy bohatého univerza. Bavila ma hlavná postava, aj frajerské tvrdé hlášky, aj občasný humor a aj drsná akcia. Aj keď sú na tom Sestry bitvy podobne a snažia sa ísť podobnou cestou a veľmi to nekomplikovať, už ma to tentokrát bavilo celé o úroveň menej. Možno bola chyba v samotných ženských hrdinkách, ktoré ma nejak extra nebavili, neprišli mi dostatočne zaujímavé a charakterovo rozlíšiteľné. Proste mi bolo úplne jedno, ktorá z nich umrie a ktorá to z nich prežije. Samotná akcia bola fajn a celá tá schéma príbehu mi prišla podobná ako vo filme Dredd (2012), kde tiež prídu drsní hrdinovia do prostredia, v ktorom to vrie a hrozí im z každej strany nebezpečenstvo a celé to má pod palcom nebezpečná ženská, ktorá cez vysielač hovorí k obyvateľom, že chce nežiadaných návštevníkov mŕtvych. Určite komiks poteší fanúšikov tohto univerza, len by to predsa len chcelo zaujímavejší scenár a aj lepšie vykreslené hrdinky. Takto som si k nim vôbec nevedel nájsť cestu. Poteší však kresba od Edgara Salazara, ktorý pracoval aj na komiksoch zo sveta Stranger Things, ktoré u nás boli vydané.

Počet strán: 120

Scenár: Torunn Grønbekk

Kresba: Edgar Salazar

Preklad: Zuzana Komprdová

Redakcia: Lukáš Černý, Filip Gotfrid, Jolana Tichá

3

Som rád, že Crew pokračuje vo vydávaní komiksov z tohto populárneho univerza. Síce bol prvý komiks Marneus Calgar o úroveň lepší ako aktuálny s názvom Sestry bitvy, no aj napriek tomu je to stále fajn jednohubka. Hlavné čaro to má samozrejme pre fanúšikov značky a pre nich je to ideálny darček. Oba komiksy sú však vyrobené tak, aby si ich vedeli užiť aj neznalci. Sestry bitvy však u mňa doplácajú hlavne na nevýrazné a zameniteľné hlavné hrdinky, ktoré neboli dostatočne vykreslené a bolo mi úplne jedno, čo sa s nimi vlastne stane.