Venom bol vždy najpopulárnejším protivníkom Spider-Mana a v roku 2018 dostal tento antihrdina aj vlastný film v hlavnej úlohe s Tomom Hardym. Nikto tomu filmu poriadne neveril, no nakoniec zarobil v kinách cez 850 miliónov dolárov a úspešné bolo aj pokračovanie z roku 2021. Hlavným protivníkom bol Carnage, ktorý sa vyskytuje aj v tomto treťom diely série. Postava Eddieho Brocka, ktorú posadne mimozemský symbiont Venom boduje hlavne u mladého publika. Jednoduchá akčná zábava a časté naťahovačky Eddieho a Venoma publikum baví a filmy boli veľmi úspešné. V Crew sa rozhodli, že toho využijú a odštartujú tu Venomovu vlastnú sériu. Naviac tú novú a kvalitnú od scenáristu Donnyho Catesa. Prvý diel ma veľmi prekvapil a napálil som komiksu plný počet bodov. Perfektná kresba, vynaliezavý a zábavný scenár. Druhý diel už bol o niečo slabší, ale stále dobrá zábava, no tretí diel prináša krátke poviedky a veľké množstvo rozdielnych kresličov a to ja rád nemám.

Tretí diel obsahuje až štyri rozdielne príbehy. V prvom sa pozrieme do Vietnamu spolu s Furym a Loganom (Wolverinom), v druhom príbehu uvidíme pôvod Carnagea a sektu, ktorá ho uctieva ako svojho Boha, v treťom príbehu tu máme ako hlavnú postavu psa Eddieho Brocka, ktorý je posadnutý Venomom a chce Eddieho chrániť pred nebezpečenstvami a vo štvrtom príbehu sa na scénu vráti Carnage.

Tento diel sa mi hodnotí veľmi ťažko, lebo nemám na komiksoch vôbec rád, keď sa často menia kresliči, často mi totiž niektorí prekážajú, keďže si už zvyknem na niekoho, kto ten príbeh doteraz prevažne kreslil sám a kvalitne. V tomto prípade to bol Ryan Stegman, ktorého kresba v prvom a druhom diely bola jednoducho skvelá a bola jedným z hlavných príčin, prečo som si túto sériu obľúbil. Tu však vôbec nekreslil a podieľal sa len na scenári. Páčil sa mi však hlavne prvý príbeh z Vietnamu, kde sa prekvapivo vyskytujú Logan a Fury a rieši sa tu minulosť vojaka Rexa, ktorý bol v úplne prvom diely. Je to akčný príbeh, ktorý je aj pekne kreslený. Toto ma vážne bavilo a rozhodne je to najlepší príbeh z celého komiksu. Potom nasleduje príbeh s Carnageom, kde sa ukazuje jeho pôvod a kult uctievačov, toto ma nebavilo ani scenárom ani kresbou. Potom nasleduje akčný príbeh, v ktorom Venom vystupuje ako pes a takmer vôbec sa tu nerozpráva, za to je tu viacero súbojov. Nebolo to zlé, scenár inak napísal k príbehu kreslič z predošlých dielov Ryan Stegman. Posledným príbehom je Pohřeb žehem, kde vystupuje nová postava Andi Bentonová, ktorá bola tiež hostiteľkou symbionta a známa bola ako Mania a znovu sa tu objavuje Carnage. Keď mám všetky príbehy zhodnotiť dokopy, tak je to skôr priemer ktorý neurazí a dokáže pobaviť. Vyčnieva tu hlavne prvý príbeh, ktorý bol vážne fajn.

Počet strán: 136

Väzba: Brožovaná/Mäkká

Scenár: Cullen Bunn, Donny Cates, Ryan Stegman

Kresba: Alberto Jiménez Alburquerque, Danilo S. Beyruth, Joshua Cassara, Juan Gedeon, Kyle Hotz, Juan Antonio Ramírez (Juanan Ramirez)

Preklad: Filip Drlík

Redakcia: Filip Gotfrid, Andrea Nekvapilová

3

Tretí diel Venoma prináša 4 kratšie príbehy a viacero rozdielnych kresličov. Priznám sa, že podobné komiksy neobľubujem, vadí mi, keď sa často mení štýl kresby a hlavne keď si ma séria získala perfektnou kresbou ako v tomto prípade od Ryana Stegmana v prvých dvoch dieloch. Jednotlivé príbehy majú kolísavú kvalitu a výrazne nad nimi vyčnieva hlavne prvý z Vietnamu, kde vystupuje aj Fury a Logan (Wolverine).Ten je vážne veľmi dobrý a hlavne kvôli nemu sa oplatí tento komiks prečítať. Zaujal ešte aj príbeh ktorý je takmer celý bez slov, v ktorom má Venom podobu psa a chráni Eddieho pred nepriateľmi. Ostatné sú čistý priemer.