Velvet je kriminálny akčný thriller od scenáristickej megahviezdy Eda Brubakera. Ten má za sebou už bohatú prácu pre DC, Image alebo Marvel. Napísal tituly ako Batman, Deadenders, Sandman Presents: Dead Boy Detectives, Catwoman, Sleeper, The Authority, Gotham Central, Uncanny X-Men, Daredevil, The Immortal Iron Fist, Captain America a jeho najslávnejšími kúskami sú Criminal, Velvet, The Fade Out, Zatmívačka a Kill or be Killed. Velvet vychádzala od roku 2013 do roku 2016 a obsahovala 15 zošitov. Brubaker väčšinou tvorí dvojicu so Seanom Phillipsom, ktorý sa stará o realistickú kresbu, ale na komikse Velvet spolupracoval so Stevenom Eptingom a ja som za to rád. Síce mám kresbu od Phillipsa rád, Eptingova kresba sa mi páči ešte viac a s farbami od Elizabeth Breitweiserovej vypadá úplne luxusne.

Príbeh je o Velvet Templetonovej, ktorá už síce pracuje ako sekretárka, no v nedávnej minulosti bola veľmi šikovným agentom v teréne. Jej sekretársku pohodu však naruší smrť jej obľúbeného kolegu, ktorý je zároveň jedným z najlepších agentov na svete. Velvet to začne vyšetrovať na vlastnú päsť, no niekto chce tú vraždu hodiť na ňu a tak je prenasledovaná a musí utekať a bojovať o svoj život. Popri tom sa snaží prísť na nové stopy, kto je za vraždou a všetkými týmito špinavosťami a samozrejme si chce očistiť aj svoje meno. Jej nepriatelia zabudli aká bola v minulosti Velvet skvelá agentka a že jej to myslí a je aj veľmi nebezpečná v boji. Cesta za pravdou však bude poriadne zamotaná…

Velvet je tak trochu v tieni slávnejších Brubakerových komiksov, čo je určite škoda a nie je to úplne právom. Mňa osobne príbeh komiksu veľmi bavil, páčilo sa mi, ako bol vymyslený, zamotaný a obsahoval aj veľkú porciu akcie. Brubakerovi sa podarilo vytvoriť celkovo nekľudnú a tajomnú atmosféru neistoty, kedy vôbec netušíte, komu sa dá vlastne veriť a kto je pre hlavnú hrdinku nebezpečný. Každá z postáv je preto zaujímavá a vždy je nad ňou taká aura otázok a čitateľ vôbec netuší podobne ako hrdinka, čo sa vlastne deje. Príbeh má preto grády do posledných strán a šliape od začiatku do konca na plné obrátky. Samozrejme to nie je len o akcii, je tu aj viacero kľudných pasáží, ale aj v tých si nikdy nemôžete byť úplne istí, či sa niečo nezomelie a či sa nechystá od vedľajších postáv nejaký podraz. Tých je tu viacero, Velvet stretáva počas svojho putovania za pravdou viacero agentov či rôznych predošlých spolupracovníkov a rada na chlapov používa aj svoje ženské zbrane. Celkovo je hlavná hrdinka sympatická a budete jej určite držať palce. Komiks má jednoducho silný príbeh a má aj veľmi silnú vizuálnu stránku. BB/art vydal celý príbeh v jednej perfektne prevedenej knihe a tých 416 strán vám chvíľu vydrží. Ale určite sa nebudete vedieť tak ľahko od tohto chytľavého špionážneho thrilleru odtrhnúť, ja som sa nevedel a prečítal som to celé na jeden dych.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke Comics Point.cz

Počet strán: 416

Žáner: Krimi/akčný/thriller

Scenár: Ed Brubaker

Kresba: Steve Epting

Preklad: Richard Klíčník

Redakcia: Mirka Jarotková, Pavel Kořínek

Vydavateľstvo: BB/art

5

Velvet je skvelý špionážno-akčný thriller, v ktorom budete viackrát prekvapení udalosťami. Ed Brubaker vytvoril poriadne zamotaný príbeh s veľmi sympatickou hlavnou hrdinkou, ktorej budete na jej nebezpečnej ceste za pravdou určite fandiť. Veľa akcie, úchvatný vizuál a zaujímavý príbeh v kompletnej edícii v jednej perfektne spracovanej knihe. Tých 416 strán je poriadna nálož, nevedel som sa od čítania odtrhnúť a knihu som dočítal na jeden dych.