Ak máte radi hororovú mangu, dvojdielna séria V horách šílenství H. P. Lovecrafta je pre vás ideálnym komiksom. Dokonca by som sa ju nebál odporúčať aj tým, ktorí mangu celkovo v obľube nemajú. V horách šílenství H. P. Lovecrafta má totiž dosť stráviteľnú kresbu aj pre nemangistov a kresba je celkovo prispôsobená na západný štýl a teda tu postavy nemajú prehnane veľké oči, či tváre zdeformované výrazom emócií. úplne chápem, že niektorí majú celkovo s touto japonskou kresbou problém, ale u série od Gó Tanabeho to nehrozí. Autor si to celé sám nakreslil a aj napísal. Jedná sa o hororový komiks podľa poviedky (rozsahovo skôr novely) V horách šílenství od H. P. Lovecrafta.

Príbeh rozpráva o expedícii, ktorá sa vydala na Antarktídu v roku 1931, nájdu tam však posádku ľudí a psov mŕtvu a to dosť hrozným spôsobom. Nevedia si to vysvetliť, lebo telá sú rozhádzané všade naokolo, stiahnuté z kože, rozporcované, chýbajú im vnútornosti, no jednoducho sú zohavené obludným spôsobom. Ďalšie prehľadávanie okolia len prehlbuje hrôzu a pridáva kopu otázok. Druhý diel pokračuje presne tam, kde skončil ten prvý a Dyer a Danforth prelietavajú v malom lietadle ponad majestátne pohorie a pristanú v divnom cudzom meste. Nájdu tu však nepredstaviteľnú hrôzu…

Jedno, čo sa musí tejto dvojdielnej hororovej sérii nechať, je perfektná temná atmosféra. Celé to tak trochu pôsobí ako film Vec od Johna Carpentera a ak ste fanúšikom tohto legendárneho filmu, tak si myslím, že sa budete skvelo baviť. Znovu dávam do popredia kvalitnú čiernobielu kresbu, autor Gó Tanabe sa nebojí majestátnych výjavov a celkovo je kresba prekvapivo epická, detailná a naozaj veľmi atmosférická. Je to jednoznačne silná stránka komiksu. Po tej scenáristickej mi prišiel druhý diel predsa len o niečo slabší ako ten prvý, ale stále je to vysoká hororová kvalita. Za zmienku stojí aj kvalitná tvrdá väzba prvého a aj druhé dielu, u nás veľmi netypická pre mangu. Podľa predajného úspechu asi nakladateľstvo Crew uvidí, či aj v budúcnosti vydá ešte mangu v tvrdej väzbe alebo ostane pri mäkkých a lacnejších vydaniach. Tu sa však opierajú o u nás veľkú popularitu diel H. P. Lovecrafta, tak uvidíme, táto krátka séria si však každopádne zaslúži veľkú pozornosť.

Počet strán: 336

Scenár: Gó Tanabe

Kresba: Gó Tanabe

Preklad: Vít Ulman

Redakcia: Tereza Micková, Marek Mikeš

4

Znovu skvelá temná hororová atmosféra na štýl legendárneho filmového hororu Vec od Johna Carpentera. Kresba je aj tentokrát vysoko atraktívna aj pre tých, ktorí Japonskú kresbu inak celkovo nemusia. Gó Tanabe je v kresbe prekvapivo epický a celkovo je kresba veľmi detailná. Síce mi prišiel druhý diel o niečo slabší ako ten prvý, no stále je to vysoká hororová kvalita.