V prvom rade musím napísať, že toto je ideálna manga aj pre tých, ktorý tomuto japonskému komiksovému štýlu neholdujú a vyhýbajú sa mu. Predsa len je tento titul výrazne na západný štýl a okrem toho, že sa číta z opačnej strany nemá veľmi s mangou nič spoločné. Jedná sa o hororový komiks podľa poviedky (rozsahovo skôr novely) V horách šílenství. Na Slovensku síce táto poviedka nikdy nevyšla, ale v Čechách hneď niekoľkokrát. H. P. Lovecraft patrí k najvýraznejším autorom hororového žánru, ktorý ovplyvnil tisíce tvorcov po celom svete, či už sa jedná o filmy, seriály, komiksy či knihy. Dokonca sa chystala aj filmová adaptácia od režiséra Guillerma del Tora, ale z rôznych dôvodov zatiaľ nevznikla a slávny režisér sa venoval iným projektom.

Príbeh rozpráva o expedícii, ktorá sa vydala na Antarktídu v roku 1931, nájdu tam však posádku ľudí a psov mŕtvu a to dosť hrozným spôsobom. Nevedia si to vysvetliť, lebo telá sú rozhádzané všade naokolo, stiahnuté z kože, rozporcované, chýbajú im vnútornosti, no jednoducho sú zohavené obludným spôsobom. Ďalšie prehľadávanie okolia len prehlbuje hrôzu a pridáva nespočet otázok. Čo sa tu vlastne stalo?

Jedná sa o čiernobiely komiks, ktorý je kreslený západným štýlom a tak tu nenájdete veľké oči postáv a iné výrazné grafické prvky pre japonskú mangu. Postavy sú kreslené dosť realisticky a celkovo je kresba od Gó Tanabeho (komiks napísal a aj nakreslil) veľmi kvalitná a výrazne atmosférická. Nájdeme tu viacero doslova epických pohľadov na zamrznutú krajinu a vrchy. Kresba je kvalitná aj čo sa týka ľudských postáv a ich emócií. K tomu sa pridáva veľmi dobrý scenár, ktorý je tajomný a prehlbuje každou novou stranou taký nekľudný pocit. Gó Tanabe z toho spravil veľmi pútavé a mrazivé čítanie, ktoré určite poteší fanúšikov hororu. Pripomína to film Vec od Carpentera a ten ja mám veľmi rád a považujem ho clekovo za jeden z najlepších filmových hororov. V horách šílenství H. P. Lovecrafta má to isté prostredie a tiež tu máme expedíciu, tábory, mrazivé počasie a poriadne hnusné udalosti. Pochutnal som si a teším sa na pokračovanie. Celkovo veľmi kvalitný horor s perfektnou atmosférou. Spracovanie knihy je pre mangu u nás netypické a máme tu pevnú väzbu, čo je veľmi milé prekvapenie.

Počet strán: 296

Scenár: Gó Tanabe

Kresba: Gó Tanabe

Preklad: Vít Ulman

Redakcia: Tereza Micková, Marek Mikeš

5

V horách šílenství H. P. Lovecrafta je veľmi kvalitný a atmosférický horor, ktorému pomáha aj perfektná kresba. Ak patríte medzi tých, ktorí mangou opovrhujú, v tomto prípade by ste mali svoj odpor prekonať, jedná sa totiž o výrazne západný štýl komiksu. Jeden z najlepších hororových titulov na našom trhu a fanúšikovia by ho určite nemali minúť.