Laughing Machines je malé indie štúdio, ktoré vzniklo v roku 2015 a založili ho traja kamaráti, ktorí si povedali, že by bolo fajn sa živiť vývojom hier. Mali v pláne vytvoriť malú hru, ktorá im zaberie tak maximálne 3 mesiace, no behom vývoja nabrali ďalších spolupracovníkov a hru sa rozhodli dať na Kickstarter začiatkom roka 2017. Ich cieľom bolo vybrať 50 000 eur a nakoniec sa im podarilo vybrať raz toľko. Vývoj však bol samozrejme dlhší ako plánovali a tak sa podporovatelia hry dočkali až v roku 2021, čo rozhodne už viacerí asi aj zabudli, že na nejakú hru s názvom Undungeon vôbec prispeli. Autori sa celkovo priznávajú k hrám, ktoré ich pri dlhom vývoji inšpirovali a sú to FTL: Faster Than Light, Hyper Light Drifter a Nuclear Throne. Hra je žánrovo akčným RPG s výraznými roguelite prvkami.

V Undungeon sa hráči dostanú do úlohy jedného zo siedmich Heraldov, z ktorých každý pochádza z iného sveta zničeného tajomnou skazou s menom Shift. Ich cieľom na procedurálne generovaných mapách je uzdraviť svet zničený katastrofou. Celkovo znie možno príbeh jednoducho, no už v úvodných minútach prídete na to, že je príbeh naozaj komplikovaný, máte tu viacero záhadných pojmov, prostredí, herných mechaník a až postupne sa budete do hry ponárať viac. Sci-fi príbeh ide dosť do hĺbky a ak máte radi podobné tajuplné a komplikované príbehy, tak sa vám to bude páčiť, priznám sa, že ja to mám rád jednoduchšie a úplne som sa nechytal. Behom hrania sa pohybujete medzi svetmi, dimenziami a stretávate rôzne stvorenia, niektoré sú priateľské, ale väčšina vás chce zabiť. Undungeon má klasické RPG úlohy a tak preskúmavate prostredia, hľadáte stratené bytosti, predmety, bojujete, vylepšujete svoju postavu s menom Void a celé je to svojím spôsobom bizarné, ale aj pútavé. 

Hra je výrazne akčná, svoju postavu vidíte jemne z hora, zabíjate nepriateľov pri preskúmavaní dimenzií a zbierate množstvo predmetov, ktoré z nich vypadnú. Zo začiatku ste ozbrojený dlhými pazúrmi, štítom proti strelám, silnejším útokom ktorý spôsobí energický výboj okolo vás a ovládate aj rýchlejší pohyb alebo aj dash. To je vaša počiatočná výbava, ktorú si budete vylepšovať postupom v hre a budete získavať aj úplne nové zbrane a výbavu. Vylepšovať môžete aj časti svojho tela ako mozog, kožu, srdce či končatiny. Všetko vám samozrejme vylepší rôzne ukazovatele. Ďalej sú tu runy, ktoré vám tiež vylepšia buď útok alebo obranu. To zďaleka nie je všetko, Undungeon je celkovo veľmi bohatý na podobné veci, je tu toho naozaj veľa, až ma to v prípade takto malej indie hry prekvapuje. Najväčším problémom hry je však samotné ovládanie, pohyb a útoky. Hra sa totiž ovláda jednoduchými pohybmi do strán alebo hore a dole a ešte šikmo, lenže občas je veľmi ťažké odhadnúť, či sa trafíte tam kam chcete, niekedy to prináša so sebou naozaj nepríjemné chvíle v hraní. K tomu sú niekedy boje poriadne divoké a útočí na vás viacero nepriateľov na raz, keď si zoberiete viacero rozličných útokov nepriateľa a potom aj tie vaše špeciálne kúzla a podobne, tak je niekedy naozaj veľmi ťažké sa na obrazovke vyznať, lebo to tam všetko vybuchuje, svieti, bliká a pôsobí to dosť chaoticky.

Graficky sa jedná o 2D pixelartovú grafiku, ak ste jej fanúšikom, budete spokojní, ak pixelart nemusíte, tak od hry dajte určite ruky preč. Rozhovory nie sú nahovorené, ale hra má aspoň fajn hudbu. Celkovo je prezentácia obstojná a potešia aj rôzne svety a nepriatelia. Škoda, že chceli tvorcovia spraviť tak masívnu hru, v ktorej je až príliš veľa niektorých vecí a aj príbeh je zbytočne komplikovaný. V jednoduchosti je krása, tu je jasne vidieť, že je Undungeon bohužiaľ zbytočne prekombinovaný.

Oficiálna stránka hry. 

Hra zatiaľ vyšla na: PC, Xbox One.

Žáner: 2D Akčné RPG.

Multiplayer: Nie.

Hru vytvorili:

 

  • 70%
    - 70%
70%

Hodnotenie

Undungeon je akčné RPG s výraznými roguelite prvkami v 2D pixelartovej grafike. Ak máte radi cestovanie dimenziami, prehľadávanie rôznych planét, komplikovanejší príbeh a veľa bojov a veľa predmetov, tak by ste sa mohli dobre baviť. Hra však dopláca na prílišnú prekombinovanosť a niekedy to kazí zážitok z hrania.

Autor – Rado