Je zaujímavé, že hry stále dokážu prekvapiť aj napriek tomu, že tu už bolo takmer naozaj všetko. Ultros je toho príkladom, síce sa jedná o metroidvania plošinovku v 2D kreslenej grafike, no to čo uvidíte v tejto hre, ste ešte v inek nevideli. Je to psychedelická pestrofarebná metroidvania ako na LSD. Zo začiatku to je mierny vizuálny šok, tá pestrofarebnosť je až mätúca, no keď si zvyknete na tú vizuálnu bizarnosť, tak zistíte, že je tu ďalší kvalitný zástupca žánru. Za hrou stojí začínajúce štúdio Hadoque zo Švédska a vydavateľom je Kepler, ktorý má v posledných rokoch stále viac zaujímavých menších hier. Napríklad z jeho stajne vyšiel hororový Scorn, vydarená bojovka Sifu a chystá sa tento rok aj zaujímavé akčné RPG Flintlock: The Siege of Dawn.

Ultros je hra, ktorá vás vrhne rovno do diania a vy ani nebudete vedieť čo ste zač, kde to ste a čo máte robiť. Nachádzate sa na meteore Sarcophagus, ktorý letí vesmírom a okrem bujných pestrofarebných rastlín a nebezpečných bizarných živočíchov tu žije aj prastarý démon Ultros. Samozrejme ho musíte zničiť, aby ste sa z tohto miesta dostali. Máte možnosť výberu aj štýlu hrania, je tu totiž možnosť sadiť kvetinky, čo vám dá nové možnosti a je tu možnosť všetko ničiť, je len na vás, ničenie je rýchlejšie a sadenie a následné zbieranie úrody samozrejme trochu pomalšie. Hra je metroidvania a tak tu máme dobre známe prvky. Máte polootvorenú mapu a postupne získavate schopnosti aby ste sa pozreli aj na miesta, ktoré vám predtým dostupné neboli. Mapku si hocikedy viete pozrieť a vidíte na nej zhruba aj cesty, ktorými by ste sa mohli vydať. Postupne máte nové schopnosti, bojujete s bossmi, ničíte nepriateľov a dostávate sa ďalej. Stretávate priateľské aj nepriateľské postavičky a celé je to natoľko vizuálne špeciálne, že to jednoducho udivuje a ohuruje zároveň. Po svete zbierate rôzne semienka, z ktorých potom môžete zasadiť rôzne druhy rastlín, ktoré majú každá iné využitie. Ako zbraň máte meč a síce nepriatelia nie sú až tak nároční a nie je ich ani toľko druhov, putovanie po tomto pestrofarebnom meteore je dosť zaujímavé. Inak podľa toho, akým štýl zabijete svojich nepriateľov tak dostávate aj odmeny a čím lepšie nepriateľskú obludu zabijete, tým lepšia bude aj odmena.

Hra vás vôbec nevodí za ručičku, čo je sympatické, ale aj občas chaotické. Občas totiž nebudete vedieť kudy-kam, ale vždy sa to po nejakom čase vyrieši a vy na to prídete, len to možno bude trvať trochu dlhšie. Mimochodom vždy keď si hru v akejsi kapsuly uložíte, svet okolo sa resetuje a vy prídete o svoje nadobudnuté schopnosti, zasadené rastliny však rastú ďalej a celkovo je to taký zaujímavý prvok na ktorý si musíte zvyknúť. Čkajú na vás aj zaujímaví bossovia, kde sa napríklad stretnete aj s akousi prerastenou muchou. Celkovo hra nie je nejaká veľká výzva v obtiažnosti a v metroidvania žánri patrí medzi tie ľahšie, ale po umeleckej stránke je to naozaj jedinečný zážitok.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, Microsoft Windows.

Žáner: 2D plošinovka/metroidvania.

• 80%
    - 80%
80%

Ultros je výrazne inou 2D metroidvania plošinovkou, kde je ten vizuál hry natoľko silný, že sa to oplatí hrať hlavne kvôli nemu. Je to pestrofarebné, poriadne bizarné, ako keby ste boli na LSD, ale jedným slovom to vypadá úchvatne. Hrateľnosť je však tiež kvalitná a tak mi neostáva nič iné, ako túto nenápadnú hru odporúčiť. Potešia sa hlavne fanúšikovia žánru a bola by škoda, keby hra zapadla.