Tak tu máme novú manga sériu od nakladateľstva Zanir. Jedná sa o dramatický thriller z prostredia školy. Je to na pomery máng kratšia séria, celkovo má táto manga sedem dielov, z ktorých ten druhý vyjde ešte tento rok. Jedná sa vlastne o revenge príbeh a teda príbeh pomsty, v ktorom bola hlavná hrdinka nepekne šikanovaná od svojich 28 spolužiakoch. Meno hlavnej hrdinky je Ajana Fudžisava a chce sa za svoje utrpenie pomstiť každému z 28 žiakov a to celkom zákerným spôsobom.

Príbeh tejto série je naozaj jednoduchý a jedná sa teda o pomstu, ktorá sa začne hlavnou hrdinkou plánovať po pár úvodných stranách. Manga je prekvapivo drsná a občas som až dvíhal obočie nad tým, aké nepríjemné niektoré scény sú. Šikana však príjemná nikdy nie je a nemala by mať čo robiť na školách a ani celkovo v živote a mal by sa na ňu dávať aj na školách veľký pozor. Predsa len to nepekne psychicky poznačuje životy šikanovaných žiakov. Prvý diel mangy Učebna pomsty je teda drsný, nebojí sa násilia a ani úmrtí a dokáže vývojom deja aj prekvapiť. Čakal som naozaj jednoduchý dej podľa prvých udalostí, lebo to vypadalo tak, že si hlavná postava naplánuje pomstu na spolužiakovi a potom ju nejakým tým zákerným spôsobom vykoná a takto vlastne ide postupne od jedného k druhému. Nastanú však komplikácie a ukáže sa, že niektorí spolužiaci nie sú tak zlí ako to na prvý pohľad vypadalo a že hlavnej postave síce možno ublížili, ale potom ich to mrzelo a chceli sa za to ospravedlniť a nie je to tak jednoduché ako sa na prvý pohľad hlavnej postave zdalo. Toto ma zaujalo na tejto mange a dáva to nádej do ďalších dielov, že to ani zďaleka nebude len čiernobiele (aj keď samozrejme farebne áno, je to manga) a budú sa diať ešte zaujímavé udalosti.

Školské prostredie síce nejak extra neobľubujem ani v seriáloch ani vo filmoch a už vôbec nie v mangách, ktoré sú väčšinou všetky romantické žánre, ale tu ma to zaujalo. Som zvedavý, čo predvedie druhý diel série a tam sa to pravdepodobne u mňa aj zlomí, či ma to zaujme natoľko, že budem zvedavý aj na zvyšok série alebo ma to skôr odradí. Zatiaľ prevládajú pozitívne dojmy. Hlavný problém však zatiaľ vidím v menej zaujímavej hlavnej hrdinke, ale to zasa môžu zachrániť zaujímavejší spolužiaci a kresba je taký manga štandard, ktorý ani neohúri a ani nesklame. Som zvedavý, či sa mladší čitatelia, ktorí frčia na podobných super úspešných manga sériách (napr. Zaslíbená Země Nezemě) na túto sériu chytia, predpoklady na to Učebna pomsty určite u násťročných má.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke nakladateľstva ZANIR.

Počet strán: 192

Scenár: Karasu Jamazaki

Kresba: Rjú Kaname

Preklad: Sabina Dudová

Redakcia: Katarzyna Niemiec, Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

Vydavateľstvo: ZANIR

4

Učebna pomsty je nová manga séria zo školského prostredia o šikane. Séria má celkovo sedem dielov a jedná sa žánrovo o thriller, v ktorom nájdete pár naozaj drsných a nepríjemných scén. Príbeh je síce jednoduchší, je o pomste na spolužiakoch, ktorí hlavnú hrdinku nejakým spôsobom šikanovali, no už v prvom diely sa ukázalo, že to nebude celé tak čiernobiele ako sa na prvý pohľad zdalo. Tak uvidíme, čo prinesie druhý diel, ale minimálne potenciál na komerčný úspech hlavne u teenagerov je tu veľký.