Trinity Fusion je nenápadná 2,5D sci-fi plošinovka, ktorá má výrazné prvky roguelike a metroidvanie. O čom je príbeh? V ďalekej budúcnosti sa ľudstvu podarilo expandovať cez paralelné vesmíry, čo však zapríčinilo šírenie chaosu. Aby sa zabránilo kolapsu multivesmíru, hlavná hrdinka Maya a jej alteregá z iných realít sa vydávajú do akcie. Len spoločnými silami môžu poraziť zlo.

Aj keď už tu v tomto žánri vzniklo naozaj veľa podobných hier, Trinity Fusion si na to ide prekvapivo suverénne svojou cestou. Ponúka možnosť hrať za tri hlavné hrdinky, medzi ktorými môžete prepínať a každá sa pohybuje v iných prostrediach a v inej realite. Každá má v podstate aj iné vybavenie zo začiatku, čo obsahuje jednu zbraň na blízko čo sú hlavne meče alebo dýky a jednu zbraň s väčším dosahom alebo strelnú zbraň na diaľku, čo je tiež veľmi veľa všemožných druhov. Zbraní je naozaj veľa a počas hrania budete pravidelne získavať možnosť si vybrať medzi viacerými ktoré nájdete, niektoré majú lepšie štatistiky, niektoré vám zasa sedia viac aj keď sú slabšie, lebo napríklad rýchlejšie strieľajú alebo majú väčší dosah. Je ich naozaj veľa druhov a hlavne strelné zbrane sú v podobe brokovníc, laserových pušiek, samopalov, pulzných pušiek a všemožné iné. Na blízko máte tiež rôzne meče, katany, dýky či kladivá. Ďalej ako som už napísal, každá z postáv je v inej realite a teda v inom prostredí. Od metropoly, cez základňu robotov, po pustatinu plnú mutantov, tých prostredí je viac a pôsobili na mňa dobre. Všade sú väčšinou rozdielni nepriatelia, čo znamená úplne iné druhy nepriateľov s inými útokmi a rozhodne vám dajú zabrať ak ich čo i len trochu podceníte. Poteší aj množstvo skrytých úrovní v prostrediach a celkovo sú prostredia prekvapivo bohaté na cestičky. Pohybujete sa v nich akrobatickým spôsobom a teda dvojskoky či šmýkanie a podobne.

Začínate vždy po úmrtí v Citadele, kde si hneď môžete vybrať svoju hrdinku a následne to tam môžete trochu omrknúť, čo ste si odomkli, čo si môžete odomknúť a podobne. Lebo v jednotlivých úrovniach zbierate rôzne zberateľské veci, za ktoré si potom viete kupovať a odomkýnať nové schopnosti či vybavenie. V samotných úrovniach potom okrem výberu zbraní máte aj miesta na výber powerupov, kde máte na výber vždy tri a vybrať si môžete len jedno. Jedná sa o všemožné hodiace sa bonusy čo znamená viac života, väčšiu silu, nejaké tie projektily po smrti nepriateľa, väčší kritický útok a podobne. Je toho veľa a čím viac ich pozbierate, tým vám bude lepšie a vaša postava bude silnejšia. Záleží samozrejme aj na náhode a čím skôr dostanete tie lepšie powerupy, tým to bude o niečo ľahšie. Boje sú totiž celkovo obstojnou výzvou a hra nepatrí medzi jednoduché. Budete sa musieť nepriateľom poriadne uhýbať, lebo život sa vám míňa naozaj veľmi rýchlo. Celkovo je hra naozaj chytľavá a bol som z nej milo prekvapený a ledva som sa od nej vedel odtrhnúť. Naviac grafika je príjemná a dokonca je hra aj nadabovaná, čo pri takýchto malých indie hrách nie je veru zvykom. Všetkým, ktorí majú radi tento akčný plošinovkový metroidvania roguelike štýl hru odporúčam.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.07

Žáner: 2,5D plošinovka.

• 80%
    - 80%
80%

Trinity Fusion je veľmi príjemným indie prekvapením. Nenápadná hra, ktorá by fanúšikmi žánru nemala byť vynechaná. Jedná sa o veľmi chytľavú akčnú 2,5D plošinovku s prvkami roguelike a metroidvanie. Príjemná grafika, množstvo všemožných zbraní a tri rôzne hrdinky v rozličných prostrediach, ktoré sú plné agresívnych nepriateľov rôzneho druhu. Obtiažnosť je vysoká, no hrateľnosť za to naozaj stojí.