Tvorcovia z Kanady sú pravdepodobne veľkí fanúšikovia kultovej FPS s názvom F.E.A.R. z roku 2005, za ktorou stál úspešný tím Monolith. Akcia je totiž veľmi podobná a využívate tu podobné finty ako sú spomalenie času, nejaké tie akrobatické skákania či neviditeľnosť po vzore Crysis. Váš hrdina nemá meno, no po úvodnom úteku z podzemného krytu je zachránení neznámou špeciálnou jednotkou. Potom už začínate každú misiu zo špeciálneho bunkra, v ktorom máte možnosť trénovať, spĺňať nejaké tie nepovinné misie alebo sa vrhnúť rovno na tie príbehové. Vaša postava je vylepšeným elitným zabijakom a nepriatelia veru budú mať čo robiť, aby vás zlikvidovali. Ak ste fanúšikmi rýchlej, dynamickej a brutálnej akcie a máte radi spomenutý F.E.A.R. alebo Crysis, budete tu ako doma.

Na F.E.A.R. sa možno hra podobá až príliš, ale je vidieť, že je to menší projekt, na ktorý zasa nebolo až tak veľa peňazí. Nijako to však neuberá z naozaj výborného pocitu zo streľby, prestrelky sú totiž poriadne divoké a v akcii sa z vás po trochu tréningu môže stať naozaj smrtiaca mašina. Postupne navštívite viacero misií, ale jedná sa hlavne o uzavreté priestory ako továrne, kancelárie, či hrad. Nepriatelia sú agresívni, snažia sa kryť, hádzať po vás granáty a podobne, ale veľkú šancu aj tak nemajú. Využívať totiž proti nim viete spomenuté spomalenie času alebo neviditeľnosť. K tomu si pripočítajte granáty a rôzne silné zbrane ako rôzne samopaly, guľomety, silnú pušku so zameriavadlom či brokovnicu. Nepriateľov je viacero druhov, jedná sa prevažne o vojakov, základní sú len jemne obrnení a zlikvidujete ich veľmi rýchlo, no potom sú tu obrnení, rýchlejšie špeciálne čierne jednotky alebo jednotky s ochranným štítom. V akcii vás stále prevyšujú svojimi počtami a tak sa budete musieť poriadne obracať. Okrem nich je tu však aj poriadna dávka nadprirodzena, ale nie je to takým tým hororovým štýlom ako v spomenutom F.E.A.R., tu sa jedná o príšery, proti ktorým budete musieť tiež bojovať. Zombíci, veľký netopier či mutant, čo je síce zaujímavé spestrenie, ale úplne mi to nesadlo a skôr ma to otravovalo. Radšej mohli tvorcovia spraviť zaujímavejšie nápady v prestrelkách s vojakmi, ktoré sú väčšinou dosť podobné.

Po grafickej stránke hra nijak neohúri a nie je veru oveľa lepšia ako inšpirácia z roku 2005, ale je dostačujúca a neurazí. Zvuky sú tiež fajn a všade to okolo vás vybuchuje, počujete neustále streľbu a podobne. Čo mi však prišiel veľmi blbý nápad je zakopávanie vašej postavy do mŕtvol, ktoré sa povaľujú naokolo. Je tam totiž dosť hlasitý efekt zakopnutia a viackrát som kvôli tomu skoro dostal infarkt. Fakt ma to otravovalo a stávalo sa mi to naozaj často. Nechápem, žeto tam autori nechali a vôbec im to pri testovaní nevadilo. Inak je to však dostatočne zábavná a brutálna FPS, ktorá vás dokáže zabaviť.

Žáner: FPS.

• 75%
    - 75%
75%

Ste fanúšikmi kultových FPS ako sú F.E.A.R. alebo Crysis? Tak tu budete ako doma! Prestrelky v hre Trepang sú veľmi inšpirované práve F.E.A.R. a hra naozaj pôsobí ako keby to bol remake alebo pokračovanie tejto FPS klasiky. Prestrelky sú brutálne a poriadne dynamické a využívať v nich budete spomaľovanie času alebo neviditeľnosť. Síce hra nie je bez chýb, ale zabaviť určite fanúšikov žánru dokáže.