Máte radi čiernobiele samurajské filmy od Akiru Kurosawi? Máte radi historické japonské filmy? Alebo atmosférické plošinovky zamerané na súboje? Ak ste si aspoň niekde odpovedali áno, určite hru skúste. Dá sa povedať, že je to taká indie verzia AAA hry Ghost of Tsushima. Čiernobiela plošinovka, kde vidíte svoju postavu väčšinou zboku a síce behá zo strany na stranu, tvorcovia sa tu pekne hrajú s hĺbkou prostredia a tak môžete utekať s postavou aj smerom nahor cestičkou alebo nadol a nielen zľava doprava.

Hráte za samuraja Hirokiho a začínate ešte v jeho veľmi mladom veku, keď sa ešte len za samuraja trénuje. Jeho Sensei (učiteľ) mu ukazuje rôzne techniky boja, ale jeden z dedinčanov im tréning preruší, lebo sú žiadané majstrove schopnosti. Tu sa následne s Hirokim vydávate na obhliadku dedinky a budete svedkami útoku nájazdníkov na osadu. Hiroki je samozrejme odvážny, aj keď menej skúsený a nájazdníci sa ho vôbec neboja, tu už máte možnosť vyskúšať si viacero bojov na ostro a keď sa vám nepodaria umierate a pokračujete pri poslednom uloženom mieste. Po niekoľkých súbojoch sa stretávate s veliteľom, ktorý vás takmer v súboji zabije, no pomôže vám váš majster, ktorý s ním zvedie svoj posledný súboj a obidvaja umierajú. Hiroki mu sľúbi, že sa postará o dedinčanov a aj o jeho dcéru. Následne už v animačke vidíte dospelého Hirokiho, ktorý sa vydáva do lesa za nepriateľmi. Celé to pôsobí veľmi realisticky a aj tie súboje sú len o pár seknutiach, niekedy dokonca stačí aj jedno. Krv strieka, končatiny lietajú po seknutí katanou vzduchom a vypadá to naozaj dobre. Trochu ma zarazilo, že tá realistická akcia a dej idú v druhej polke hry úplne do stratena. Tu sa z hry stáva fantasy a trochu ma to sklamalo, aj keď má hra aj tu stále dobré súboje aj keď s fantasy nepriateľmi a má tu aj veľmi pekné meniace sa prostredia.

Audiovizuálne spracovanie k tejto hre perfektne sedí a má to dokonalú atmosféru starých samurajských filmov. Súboje sú zložené z viacerých typov útokov a môžete si skúšať rôzne kombá. Nové sa postupne pri hraní učíte. Súboje sú intenzívne a ako vám tak aj súperom stačí len jeden alebo o niečo viacej sekov katanou. To robí z tých súbojov naozaj zážitok a rozhodne pri nich párkrát umriete. Dôležité je blokovať útoky nepriateľa a správne načasovanie vášho útoku či úskoku. Vo výbave máte okrem nabrúsenej katany aj hviezdice na hádzanie, neskôr v hre získate aj luk a šípy a ku koncu dokonca aj zbraň na pušný prach. Nábojov do týchto zbraní na diaľku je však málo a nachádzate ich pri prehľadávaní okolia. To je celkovo zaujímavo spravené, lebo vám prináša viacero výhod. Môžete nájsť rôzne zberateľské predmety, ale bočné cestičky vás zavedú aj na miesta, kde môžete aktivovať objekt, ktorý následne zabije väčší počet nepriateľov, ktorí na vás čakajú. Napríklad na nich spadne drevený výťah alebo zviazané pne stromov. Ak by ste touto bočnou cestičkou nešli, museli by ste tých štyroch nepriateľov pozabíjať v súboji. Ďalej môžete prieskumom okolia získať aj rôzne upgrady, ako staminy, tak aj zdravia a napríklad si môžete zvýšiť aj počet hviezdic či šípov.

Hra teda nie je ako typická plošinovka a okolie môžete prehľadávať viacerými smermi. Dokonca vaša postava ani nevie skákať a tak je to hlavne o súbojoch, ktoré sú tu vlastne neustále. Aj kvôli tomuto môže byť hra po chvíli obohratá, ale mňa to bavilo, má to naozaj vydarenú atmosféru samurajských filmov. Prostredia sú typické pre tieto historické samurajské filmy a tak tu máte osady, mosty, jaskyne, polia, lesy a tak podobne. Všetko to vypadá veľmi dobre a síce to samozrejme nedosahuje ani zďaleka úroveň prepracovanej grafiky Ghost of Tsushima, aj napriek tomu má grafika svoj štýl a kvalitu. Hra nie je nijak dlhá a ak budete šikovní, tak ju zhruba do nejakých štyroch hodín dohráte.

Hra vyšla na: PlayStation 4, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows, Xbox One, PlayStation 5

Žáner: 2,5D akčná plošinovka.

Hru vydal:

• 80%
    - 80%
80%

Trek to Yomi je samurajská čiernobiela plošinovka výrazne zameraná na súboje. Má dokonalú atmosféru starých samurajských filmov, perfektný japonský dabing a celkovo je štylizovaný vizuál na veľmi prepracovanej úrovni. Škoda druhej polky hry, ktorá zbytočne skĺzne do fantasy, ale inak rozhodne odporúčam.