EARLY ACCESS DOJMY

Prvý Titan Quest bol slušný hit, jednalo sa o diablovku z prostredia gréckych mýtov a legiend. Ako keby ste vlastne hrali seriál Herkules s Kevinom Sorbom. Hra si získala od roku vydania v 2006 množstvo fanúšikov a nový diel bol preto clekom očakávaný, aj keď je mi záhadou, prečo sa tak stalo až po toľkých rokoch. V každom prípade na prvom diely pracovalo herné štúdio z USA s názvom Iron Lore Entertainment, pre ktoré to bola prvotina, no následne v roku 2008 skončili. Práva na hru ostali vydavateľovi THQ Nordic a na vývoj druhého dielu povolal Nemecké štúdio Grimlore Games, ktorých zatiaľ najvýraznejšou hrou je SpellForce 3 z roku 2017. K tomu ešte urobili DLCčka a následne sa začali venovať vývoju Titan Questu 2. Ten si zažil na Steame úspešný štart, keďže ho hralo viac ako 27 000 hráčov a to je prosím pekne hra ešte v Early Access verzii, čiže tie čísla ešte môžu byť aj lepšie. Zatiaľ je hodnotenie od hráčov 86%, čo je veľmi pekné a určite sa bude jednať o úspešnú hru.

Momentálne je teda hra v Early Access verzii na Steame, čo znamená, že ani zďaleka nie je dokončená, ale je hrateľná a už teraz má dostatok herného obsahu. Tvorcovia podľa plánov chcú byť v predbežnom prístupe jeden rok, no to sa môže zmeniť, keďže vývoj je náročný a komunita hráčov môže mať všemožné pripomienky a hra tak môže byť bohatšia ako tvorcovia pôvodne plánovali. Každé tri mesiace chystajú veľké updaty s novým obsahom. Momentálne hra obsahuje hrateľnosť na viac ako 15 hodín, čo na čerstvý Early Access naozaj nie je vôbec zlé. Samozrejme bude do hry stále pribúdať nový obsah a tak by sa mali hodiny výrazne natiahnuť pri dokončenej hre. Hra by mala obsahovať dokonca aj multiplayer, ale ten je stále vo fáze testovania. Hra má aj peknú cenu, síce stojí 30 euro, ale počas prvého týždňa tam bola zľava a hra sa predávala za nejakých 23 eur. Cena sa pri vydaní kompletnej hry výrazne zvýši a preto ak máte na túto diablovku chuť, určite neváhajte, je to kvalitné už teraz.

Aká je hrateľnosť Titan Questu 2? Je to samozrejme trochu iné ako séria Diablo alebo Path of Exile. Je to také priamočiarejšie, menej zahlcujúce a zamerané viac na atmosféru a akciu. Výrazne iný je aj grafický štýl hry oproti konkurencii. Tvorcovia totiž stavili na slnečné otvorené prostredia miesto tmavých pochmúrnych podzemí. Tých sa síce dočkáte tiež, ale je tu aj veľa slnečných exteriérov a v tomto pochmúrne tmavom žánri je to príjemné spestrenie. Boje sú tiež dostatočne zaujímavé a chytľavé, lebo nepriatelia spolupracujú a majú iné chovanie. Nie je to len masa, ktorá beží na porážku. To robí akciu príťažlivejšou. Pre náročnejších hráčov je momentálny stav Early Accessu možno nedostatočný, predsa len nejaké tie prvky oproti konkurencii chýbajú, ako je napríklad crafting. Všetko sa však má zväčšovať a zlepšovať postupne. Technická stránka hry je zatiaľ tiež trochu problémová, hrať sa to samozrejme dá bez väčších problémov a graficky je to naozaj pekné, ale občas hra padá alebo padá výkon hry. To sa však časom určite tiež vychytá. Oproti konkurencii Titan Quest 2 nie je taký mohutný, ale je svieži a dobre sa to hrá. Určite sa teším na ďalšie väčšie updaty a následne na plnú hru.