Jedná sa o nenápadnú 2D plošinovku s pixelovou grafikou od Nemeckého indie štúdia Asylum Square, u ktorého sa vlastne jedná o ich druhú hru, ale o ich prvotine s názvom Pirate’s Gold som nikdy nepočul a asi ani 99,9% iných hráčov. Tiny Thor je už síce ambicióznejšia hra, ale stále sa jedná o dosť skrytú hru, ktorá síce len teraz vyšla, ale vlastne bez nejakej väčšej reklamy. Naraz ju na Steame hralo najviac 55 hráčov a zatiaľ má od vydania len 28 recenzií, čo len dokazuje, že zatiaľ túto hru veľa hráčov teda neobjavilo, čo je rozhodne škoda, lebo kvalitu táto plošinovka naozaj má. Hráme tu za Boha hromu a blesku Thora, ale keď bol ešte malým chlapcom. K svojim narodeninám dostáva od svojho otca legendárne kladivo Mjölnir a jeho otec Odin mu hovorí, aby sa s ním išiel hrať niekde vonku, kde nie sú domy a ani obyvatelia, ktorých by s ním mohol trafiť. Tak sa teda ide zabávať do lesa, kde ho však jeden chlapec (Loki) poprosí, či by mohol pomôcť jeho dedine, že ju pravdepodobne čoskoro napadne včelia kráľovná. Malý Thor samozrejme pomoc neodmietne a tak sa vydáva na svoje dobrodružstvo aj so svojím kladivom.

Graficky sa jedná o 16-bitové pixelartové prevedenie, ktoré samozrejme dych nikomu nevyrazí, ale kto má podobné hry zo starých dobrých čias rád a rád hrá aj nejaké tie nové retro plošinovky, pre toho je Tiny Thor ako vyrobený. Sám som však prekvapený, aká kvalitná táto malá plošinovka je. Na svojej ceste cez lesy, podzemia, ľadové hory a podobne si budete pomáhať svojím kladivom, ktoré je vašou neoddeliteľnou súčasťou. Budete ho hádzať do nepriateľov ale aj do prekážok pred sebou na ich odstránenie a viete s ním zbierať aj diamanty na nedostupných miestach. Čo je dosť zaujímavá mechanika tak je možnosť namieriť si, kam vaše kladivo bude letieť a kým si ho neprivoláte, tak bude lietať po okolí a odrážať sa od nerozbitného prostredia podobne ako v hre pong. Môžete tak v pohodičke zlikvidovať množstvo nepriateľov ešte predtým, ako vás vôbec uvidia alebo si pozbierať diamanty, ktoré sú niekde od ruky. Postupne dostávate nové schopnosti ako dvojskok, či rýchle ničivé premiestňovanie sa s kladivom a iné. Za nazbierané diamanty si potom môžete kúpiť nejaké nové vylepšenia. Inak je táto plošinovka samozrejme hlavne o skákaní a prekonávaní prekážok v prostredí, ktorých bude naozaj stále viac. Hra nepatrí medzi najľahšie, ale jej obtiažnosť je férová a síce občas budete škrípať zubami, ak máte dostatok trpezlivosti tak to určite pôjde. Nepriatelia sú rôzni a na niektorých musíte ísť špeciálnym spôsobom boja, kým hady majú jednoduché správanie a odstránite ich ľahko, tak slimáky sa napríklad schovajú stále do svojej ulity keď sa na nich pozriete a akonáhle ste im chrbtom, tak na vás útočia. Chrobáky sú napríklad obrnené a je potrebné ich kladivom toho brnenia najskôr zbaviť a tak podobne. Nepriateľov je viacero druhov a na vašej ceste na vás čakajú aj iné nástrahy v podobe súbojov s bossmi, ktoré sú veľmi vydarené a každý je úplne iný. Čakajú na vás aj nápadité a ťažké zdrhacie pasáže pred rojom včiel alebo stúpajúcou vodnou hladinou.

Celkovo je Tiny Thor až nečakane fajn plošinovka, ktorá má dostatok nápadov a je aj dostatočne zábavná. Je to na taký štýl Super Maria a Prehistorika 2, ale so zábavným kladivom. Ak máte radi 2D plixelartové plošinovky, Tiny Thor je pre vás povinnosť.

Žáner: 2D plošinovka.

• 80%
    - 80%
80%

Tiny Thor je zábavnou retro 2D plošinovkou, ktorá má dostatok nápadov a vydarené súboje s bossmi. Je to taký modernejší mix Super Maria, Ponga a Prehistorika, v ktorom však máte po ruke svoje kladivo, ktorého hádzanie slúži na riešenie všetkých vašich problémov. Ak ste fanúšikom 2D pixelartových plošinoviek, Tiny Thor si jednoducho musíte zahrať.