Vydavateľstvo Crew rozbehlo v roku 2020 nový komiksový projekt, v ktorom ide o známe, kvalitné a zásadné komiksy najznámejších komiksových superhrdinských vesmírov a to Legendy Marvel a Legendy DC. Kým v Legendách Marvelu to bude na hrdinov rôznorodejšie, v Legendách DC to bude hlavne o postave u nás veľmi populárneho Batmana. Ako nápad je to podľa mňa veľmi fajn, lebo viaceré kvalitné a zásadné komiksy tu boli vydané v nedôstojných edíciách ako napríklad populárny Ultimátní komiksový komplet (UKK), ale za prvé je už viacero komiksov vypredaných a za druhé tu naozaj vyšli v horšom prevedení. Preto je tento nápad od Crew sympatický a rozhodne je to pre nich zaujímavé určite aj po komerčnej stránke. Predsa len vydať znovu po rokoch niektoré z komiksov, ktoré boli úspešné, je stávka na istotu. V edícii Legendy Marvel zatiaľ vyšiel komiks Wolverine: Zrození, ktorý bol skvelý a opätovné vydanie si rozhodne zaslúžil a vyšla tu aj Občanská válkaDeadpool: Klasické příběhy, veľmi vydarený Vision: O trochu horší než člověk, o trochu lepší než zvíře, aktuálny Thor: Zabiják bohů alebo už vypredané Marvel 1602.

Thor: Zabiják bohů je momentálne veľmi aktuálny aj vďaka filmu Thor: Láska jako hrom, ktorý je vlastne filmovou adaptáciou tohto komiksu, aj keď je výrazne inou. Príbeh je v podstate jednoduchý, hlavný záporák Gorr chce zabiť všetkých Bohov vo vesmíre a tak cestuje priestorom aj časom, aby toto svoje predsavzatie naplnil. Thor sa s ním v boji stretol už viackrát a zakaždým takmer umrel, Gorrovi sa však stále podarilo prežiť a jeho sila je väčšia ako si Thor myslel. Na jeho porazenie sa preto spoja traja Thorovia z rôznych časov…Komiks sleduje tri rôzne časové linky s troma rôznymi Thormi. Mladý Thor, Thor avenger a starý kráľ Thor.

Síce je hlavná schéma v podobe záporáka Gorra rovnaká ako vo filme, aj tam je to poriadny hnusák, ktorý zabíja všetkých možných Bohov v galaxii, no ostatné je už od komiksu výrazne iné. Film je veľmi odľahčený, plný humoru a má aj veľa postáv a venuje sa viacerým problémom ako napríklad rakovina Jane Fosterovej, jej prezlečenie sa za nového ženského Thora a podobne. Nič také sa v komikse nevyskytuje a komiks je celý vo výrazne inej nálade. Je vážny a v podstate aj dosť temný. Bez humoru, bez Jane Fosterovej a bez ostatných postáv. Keď by som to mal jednoduchšie povedať, vlastne je tu len Gorr, mŕtvoly bohov a traja Thorovia. Scenár od Jasona Aarona sa však veľmi vydaril a jedná sa o jeden z najlepších superhrdinských komiksov. V podstate sa v príbehu jedná len o prenasledovanie Gorra, bojovanie s ním, ale celé je to tak pôsobivo vymyslené, že to jednoducho vtiahne a nepustí. Aaronovi sa podarilo vytvoriť naozaj charizmatického záporáka. Je silný, nepríjemný, ide z neho rešpekt a Thorovi je viac ako vyrovnaným súperom. Určite sa jedná o jedného z najrešpektovanejších záporákov v dejinách superhrdinských komiksov. Komiksu pomáha aj vydarená kresba od chorvátskeho umelca Esada Ribića, ktorá dokáže viacerými stránkami a komiksovými panelmi doslova ohromiť. V knihe sa nachádza aj krátka príbehová časť, ktorá predstavuje minulosť Gorra od kresliča s menom Jackson Guice (Butch), ktorá je síce zaujímavá, ale kresbou dosť slabá, našťastie je to len pár strán a celú knihu kreslí výborný Esad Ribić.

Veľmi vydarený komiks, ktorý má síce zdanlivo jednoduchý príbeh, no Jason Aaron ho napísal veľmi pútavo a podarilo sa mu stvoriť aj poriadne charizmatického záporáka. Za mňa plný počet a radí sa to u mňa k najvydarenejším superhrdinským komiksom. Výrazne iné a výrazne lepšie ako posledný film Thor: Láska jako hrom (ktorý si z komiksu berie viacero vecí).

Počet strán: 272

Scenár: Jason Aaron

Kresba: Jackson Guice (Butch), Esad Ribić

Preklad: Kateřina Tichá

5

Thor: Zabiják bohů je výrazne iný ako filmové spracovanie Thor: Láska jako hrom. Síce si film z komiksu berie len záporáka, pár vizuálnych nápadov a základný príbeh o vraždení bohov, no aj napriek tomu musím napísať, že je komiks výrazne lepší. Komiks je vážny, dosť temný a má oveľa menej postáv. Ak to mám zjednodušiť, tak tu máme Gorra (zabijaka bohov) a troch Thorov z troch časových období a ono to celé náramne dobre funguje! Jason Aaron vytvoril jedného z najcharizmatickejších záporákov, ktorý je Thorovi viac ako vyrovnaným súperom a ich strety sú poriadne atmosférické. Skvelé.