The Falconeer je výtvorom jediného človeka. Za hrou stojí Tomas Sala, ktorý sa po 17 rokoch strávenom v hernom svete a podielaní sa na viacerých hrách rozhodol ísť vlastnou nezávislou cestou a pracoval tak na hre The Falconeer. Hra sa odohráva vo fiktívnom fantasy svete, v ktorom nelieta na obrovských drakoch ako to vo väčšine podobných hier zvykne byť, ale tu lietajú bojovníci a prieskumníci na obrovských sokoloch. Svet je zaplavený a je plný ostrovčekov, na ktorých sú mestá či pevnosti a rôzne steampunkové stroje.

Falconeer sa odohráva v otvorenom svete plnom už spomenutých útesov. Vašou úlohou bude častokrát chrániť mestečká na útesoch pred nájazdníkmi, chrániť lode, ktoré prenášajú tovar alebo ten tovar budete prevážať sami. Hra je plná súbojov a akcie a síce je to pre hru rozhodne dobre, nie je to úplne spracované tak, ako by sa želalo. Boje sú totiž kvôli sokolom veľmi rýchle a pôžitok zo zostrelenia nejakého nepriateľského sokola nie je takmer žiadny. Boje sú totiž až prehnane hektické a neprehľadné a rozhodne si to vyžaduje poriadny tréning. Hra je vyslovene na bojoch založená a takmer každá misia nejaký boj obsahuje. Čoskoro to začne byť stereotypné a to je hlavný problém celej hry. Stereotypnosť sa totiž často vyskytuje aj v misiách, ktoré dostávate, vačšinou je to nejaká ochrana alebo dodanie tovaru. Keď máte niekoho chrániť (loď, pevnosť, mestečko) stále ho niekto napadne a takto to ide stále dokola. Keď prenášate tovar, tiež vás stále pri tom niekto napadne. Je veľká škoda, že je to vymyslené takto jednoducho a možno až prehnane akčne. Veľkou nevýhodou hry je aj krkolomné ovládanie. Síce animácie sokola, jeho let a rôzne piruety vypadajú pôsobivo, no ak dôjde na boje a to sa stáva naozaj často, tak sa sokol ovláda veľmi ťažko a nepresne. Naozaj je veľmi potrebné si na to zvyknúť, ale viacerí hráči toľko trpezlivosti mať nebudú.

Hlavným kladom hry je totiž svet samotný, ktorý je vytvorený naozaj krásne a na prvý pohľad vypadá nesmierne zaujímavo, obsahuje aj pár veľmi pekných miest, ktoré vypadajú graficky veľmi dobre. Prelet svetom je hlavne zo začiatku zážitok, potom si už na to človek zvykne a akurát ho mrzí, že sa v ňom odohráva príliš veľa bojov a príliš málo zaujímavých udalostí. Najviac ma ohúrili neustále zmeny počasia. Západy slnka, búrky, tornáda, rôzne farby oblohy, pekné oblaky, to všetko vypadá naozaj pekne. Ďalším prvkom hry, ktorý sa vydaril je vylepšovanie vášho bojového sokola. Vylepšovať ho môžete mutagénmi, ktoré mu zlepšia vlastnosti, dopĺňa to kupovanie vylepšení zbraní alebo výmena sokola za výkonnejšieho. Všetko to stojí peniaze, ktoré si musíte zarobiť pri spĺňaní povinných aj nepovinných misií.

Autorovi hry sa teda podarilo vybudovať naozaj pekný svet, vytvoril zaujímavý námet lietajúcich bojových sokolov, ale hrateľnosť nedotiahol. Hra je napríklad ako stvorená na multiplayer a na boje sokolov medzi viacerými hráčmi, nič také ale hra neobsahuje. Miesto toho je tu kampaň, v ktorej je až neuveriteľne veľké množstvo súbojov, ktoré by nevadili, keby bol súbojový systém spracovaný podstatne lepšie. Takto je to pekná hra so zaujímavým námetom, ktorá však má veľmi stereotypnú hrateľnosť s nepresným a krkolomným ovládaním. Klobúk dole pred tým, že to vytvoril viac-menej jeden človek, ale hra ako taká by musela byť výrazne pozmenená, aby to bola naozajstná zábava.

Hra zatiaľ vyšla na: PC,  Xbox One, Xbox Series X

Žáner: Letecká akcia.

Herná doba: Hlavná príbehová linka okolo 40 hodín (100 hodín aj bočné misie).

Multiplayer: Nie.

Hru vytvorili:

Tomas Sala

  • 70%
    - 70%
70%

Hodnotenie

The Falconeer je veľmi peknou hrou so zaujímavým svetom, v ktorom lietate na obrovskom bojovom sokolovi, svet je zatopený a ľudia prežívajú v pevnostiach na ostrovčekoch. Zmeny počasia a použitá bohatá farebná paleta robia naozaj po vizuálnej stránke z tejto hry zážitok. Veľké uznanie si zaslúži aj tvorca hry Tomas Sala za to, že niečo takéto dokázal vytvoriť v podstate sám. V hrateľnosti to však výrazne škrípe a stereotyp sa dostaví príliš rýchlo. Hru zráža dole aj nepresné a krkolomné ovládanie.  Ak však máte chuť na trochu inú leteckú akciu, hru rozhodne skúste.

Autor – Rado