Srbské herné štúdio Demagog funguje od roku 2017 a už má za sebou logickú 2D plošinovku Golf Club Nostalgia z roku 2021, ktorá bola veľmi chytľavá a jednalo sa v nej o originálny nápad, kde hráte za kozmonauta golf, ale na opustenej planéte Zem v budúcnosti. Hra si od nás odniesla veľmi pekných a spokojných 80% v recenzii a hra bola v podstate aj úspešná ako u kritikov, tak aj v predajnosti. Štúdio Demagog si tak v nasledujúcej hre mohlo dovoliť viac a vznikla plošinovka The Cub, ktorá sa vlastne odohráva rovnako na opustenej planéte Zem v budúcnosti. Hráte tu za malého chlapca, ktorý bol vychovaný vlkmi podobne ako Mauglí v Knihe Džunglí, na čo hra aj odkazuje. Na planétu sa však začnú vracať ľudia z Marsu a keď zbadajú malého chlapca, chcú ho chytiť. O tom je vlastne príbeh celej hry a prepojení na hru predošlú je tu viac, nájdeme tu aj Charlieho, kozmonauta z Golf Club Nostalgia, ktorý chlapcovi ku koncu hry pomôže.

Celkovo je však už hrateľnosť výrazne iná, už sa nejedná o logickú plošinovku, v ktorej hráte golf. Už je to vlastne regulérna plošinovka, v ktorej skáčete, beháte, štveráte a pohybujete sa zo strany na stranu. Grafika je 2D a je krásne kreslená a celkovo vypadá hra po vizuálnej stránke veľmi pekne a pripomína nejaký animovaný film. Za malého chlapca to však nebude také jednoduché, síce na planéte vyrastal medzi vlkmi a vie sa obracať v prírode, no všade na vás striehnu nebezpečenstvá. Vo vode sú to hladné krokodíly, vo vzduchu obrovské vrany a celkovo je fauna prekvapivo v hre bohatá a tvorcovia si prekvapili viacero prekvapení, či už sa jedná o diviaka, bizóny či žirafu, je tu na čo pozerať. Hrateľnosť je teda založená na behaní, skákaní a lození v rôznych prostrediach, musíte prekonávať prekážky ako elektrinu, pichliače či priekopy. Budete sa schovávať pred ľudskými kozmonautmi, ktorí vás chcú chytiť a skúmať. Buď sa pred nimi budete musieť schovávať pri ich hliadkovaní alebo pred nimi utekať. Okrem toho si tvorcovia pripravili viacero špeciálnych úrovní ako je napríklad frustrujúca jazda na banskom vozíku v podzemí, lietanie s kozmonautom vo vzduchu, utekanie pred robotickým psom a iné. Nuda jednoducho nehrozí a celkovo ma táto krátka plošinovka bavila. Vydrží vám zhruba 2 hodiny čo síce nie je veľa, ale hra stojí do 15 euro, čo je na ponúkanú dĺžku v pohode. Ak ste ten typ hráča, ktorý potrebuje mať vyzbierané aj zberateľské predmety, tak si k tým dvom hodinám určite pripočítajte viac. Tých zberateľských predmetov je v prostredí roztrúsených celkom veľké množstvo a jedná sa o rôzne knihy, rôzne žánrové programy v televízii, rôzne jedlá, ktoré môžete skonzumovať, špeciálne umelecké predmety, správy a podobne. Na tak malú hru je toho celkom dosť a síce sa tvorcom nepodarilo prekonať ich prvotinu, lebo predsa len je The Cub skôr klasická plošinovka a svojim zasadením a hrateľnosťou nijak neprekvapila, no je to kvalitne urobená hra.

Už 14. marca vyjde od štúdia Demagog ich ďalšia hra, ktorá sa bude odohrávať na zaplavenej planéte Zem, ktorá sľubuje silný príbeh a aj zaujímavú hrateľnosť, tak som zvedavý, ale určite sa teším. Ak teda máte radi sci-fi 2D plošinovky, určite si The Cub zahrajte, nejedná sa síce o nič výnimočné, ale bola by škoda, keby takto kvalitná plošinovka zapadla.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Nintendo Switch, PlayStation 4, Microsoft Windows.

Žáner: 2D plošinovka.

• 75%
    - 75%
75%

The Cub je kvalitná a vizuálne veľmi pekná 2D plošinovka. Hráte tu za malého chlapca na opustenej planéte Zem, budete musieť dávať pozor na rôzne zvieratá, na pasce a aj na kozmonautov, ktorí vás chcú chytiť. Síce sa nejedná hrateľnosťou o nič výnimočné a hra je aj celkom krátka, no má fajn atmosféru a hrá sa jednoducho dobre.