Prvý diel hry Teslagrad vyšiel pred 10 rokmi teda v roku 2013 a predal viac ako 2 milióny kópií. Jedná sa o 2D logickú plošinovku, v ktorej využívate rôzne schopnosti s elektrikou a celé sa to odohráva v steampunkovom svete. Nechápem tak úplne, že kde takto malá plošinovka predala tak veľa kópií, no pravdepodobne sa jedná o rôzne bundle, v ktorých bola hra súčasťou aj spolu s inými titulmi. Nedokážem si totiž vysvetliť, prečo by pokračovanie vyšlo absolútne bez reklamy a bez nejakého ohlásenia. Teslagrad 2 totiž vyšlo len tak zrazu aj s remasterom prvého dielu čo pôsobilo dosť divne, ale tvorcovia z Nórska z tímu Rain Games vytvorili znovu kvalitnú 2D plošinovku. Môže byť, že za to môže vydavateľ Modus Games, ktorý celkovo síce vydáva zaujímavé a kvalitné hry, ale veľkú reklamu nemajú a väčšinou sa jedná o tituly, ktoré pozná minimum ľudí a v konkurencii zapadnú. Rain Games dokonca vydali ďalšie dve hry z tohto steampunkového univerza a to World to the West a Mesmer, ktoré však pozná ešte menej ľudí a ja osobne som o nich nikdy nepočul. V každom prípade je však Teslagrad 2 podobne kvalitný titul ako bol prvý diel.

Tentokrát budeme hrať za novú hrdinku a to ryšavku s menom Lumina. Príbeh sa odohráva v tom istom svete ako prvý diel, ale o pár rokov neskôr. Celý príbeh a aj príbehové animácie sú rozprávané bez slov a Lumina je zostrelená na svojej vzducholodi nepriateľmi a padá do severskej krajiny s názvom Wyrmheim. Tu po nej pôjdu nepriatelia, ktorí ju zostrelili a okrem toho sa stretne aj s nebezpečnou faunou tunajšej prírody. Lumina musí na svojej púti využiť viacero steampunkových technológií a všetky svoje elektromagnetické schopnosti, aby sa vrátila k svojej rodine. Hra je kompletne 2D kreslená a má taký ten trochu čudný svojský štýl grafiky, ale ponúka aj zaujímavé prostredia a niektoré scenérie či súboje s bossmi sú pekne naanimované. Za pozornosť stojí aj severský soundtrack, ktorý je zložený z viacerých burácajúcich melódií a popri hraní znel naozaj dobre.

Samotná mechanika hry je založená na využívaní elektromagnetických schopností, ktorých máte postupne stále viac a vyžaduje si ich aj prostredie naokolo. Budete chodiť po stenách, prepínať medzi magnetmi a dosiahnete tak aj levitovanie či priamo lietanie. Dokážete sa premiestňovať rýchlosťou blesku, budete využívať vodivé prostriedky v prostredí ako sú káble či voda. Budete manipulovať s magnetickými krabicami a budete aj bojovať proti bossom a vyhýbať sa ostatným radovým nepriateľom. Všetko sa to odohráva v atmosférických prostrediach ako je hrad, lesy, vzducholoď či jaskyne. Celé je to tak trochu neohrabané a postup hrou je pokus omyl štýl, občas aj ovládanie nie je úplne presné a verte tomu, že zažijete pár frustrujúcich momentov, no aj napriek tomu je to kvalitná, aj keď tak trochu neučesaná plošinovka. Herná doba závisí len od vašej šikovnosti, ale celkovo budete pravdepodobne do dvoch či troch hodín hotoví. Ja osobne by som bol najradšej, keby vývojári už išli o dom ďalej a skúsili úplne iný štýl, lebo dobré nápady im nechýbajú, čo uvidíte aj v tejto hre.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux, Xbox Series X a Series S

Žáner: 2D plošinovka.

• 75%
    - 75%
75%

Teslagrad 2 je kvalitné pokračovanie nenápadnej plošinovky z roku 2013. Celá hra sa odohráva v steampunkovom svete, v ktorom prekonávate hádanky založené na elektromagnetizme. Celé to má naviac príjemnú kreslenú grafiku a epický soundtrack plný severských melódií. Ak máte radi 2D kreslené plošinovky, určite skúste aj Teslagrad 2, je až nečakane dynamický a neustále sa v hre niečo deje.