Tchia je menšou 3D adventúrnou hrou s otvoreným svetom, ktorý je inšpirovaný reálnym ostrovom Nová Kaledónia, ktorý sa nachádza pri Austrálii. Dokonca aj malé indie štúdio s názvom Awaceb, ktoré túto hru (ich prvotinu) vytvorilo, je z Novej Kaledónie. Postavy sú nadabované miestnym jazykom zvaným Drehu aj kvôli autentickému zážitku z hry. Je tu primiešané trochu mágie a aj trochu mytológie, aby to celé bolo také rozprávkovejšie.

Hlavnou postavou tejto hry je Tchia, malé dievča, ktoré žije so svojim otcom na ostrovu a oslavuje práve narodeniny. K nim dostane od otca ako darček prak a tak si môže cvičiť streľbu na kokosových orechoch. Prvé minúty hry slúžia ako tutorial a tak sa tu naučíme rôzne základné pohyby a úkony, medzi ktoré patrí aj skákanie či let s padákom z vysokej skaly. Idyla na ostrove však netrvá dlho a otec je unesený neznámym cudzincom na lietajúcom stroji. Rodinný priateľ Tre však Tchii pomôže a poradí jej, kam má ísť svojho otca hľadať a tak sa Tchia vydáva na doteraz nepoznané more na drevenej loďke. Na ceste ju čaká veľa dobrodružstiev a spoznávania neznámeho. Tchia je naviac po únosu jej otca nechcene obdarená špeciálnou schopnosťou a to možnosť ovládať rôzne zvieratá.

Tchia zaujme hneď na prvý pohľad svojou farebnou a príjemnou grafikou. Tá naozaj skvelo zachytáva atmosféru ostrovov s krásnymi plážami a azúrových morí. Farebná paleta hry je naozaj veľmi pekná a niektoré pohľady na okolitý svet vás na pár sekúnd zabrzdia, len aby ste sa mohli pozerať dookola. Nie je núdza o krásne západy či východy slnka, ktoré sa odrážajú aj na vodnej hladine, všetko to vypadá naozaj pekne a sám som bol úrovňou prostredia prekvapený. Hra má aj dobré tempo a prehľadávanie ostrovov je príjemné. Vlastne hneď po úvode je vaša postava nútená sa presunúť na väčší ostrov, v ktorom je aj veľké mesto plné ľudí. V hre môžete robiť aj viacero aktivít ako vyvažovanie a stavanie kameňov či drevorezba. Čakajú vás aj boje v nepriateľských táboroch s látkovými postavami, ktoré boli pri únosu vášho otca. Dôležité bude aj prevteľovanie sa do rôznych zvierat či do rôznych objektov ako sú kokosové orechy, balvany či drevené polená. Na jednu stranu máte vďaka tomu úkryt pred nepriateľmi, ale skrz tieto predmety môžete na nepriateľov aj útočiť. Prevtelením sa do rôznych zvierat, vtákov, býkov, rýb či iných získavate aj ich schopnosti lietať, plávať či útočiť a tak podobne. Premiestňovať sa tiež môžete v tele živočíchov, behom za vašu hlavnú postavu či na loďke medzi ostrovmi. Tvorcovia vám dávajú na ostrovoch voľnú ruku a tak si môžete vlastne robiť čo chcete  a prehľadávať tak rôzne kúty, prevteľovať sa do čoho chcete a užívať si tak srandu. Na viacerých miestach môžete dokonca hrať aj na ukulele pri ohníku a celkovo je hudba veľkou a dôležitou súčasťou tejto hry. Hudba sa naozaj vydarila a je veľmi príjemná.

Celkovo je Tchia príjemnou hrou, ktorá však predsa len nie je na viacerých miestach úplne dotiahnutá a niektoré aktivity nemajú nejak zmysel a sú tu len aby tu boli. Tak isto je hra na viacerých miestach zbytočne zdĺhavá, napríklad aj pri hraní na hudobných nástrojoch s inými postavami v animačkách. Tie sa napríklad nedajú preskakovať a síce je hudba pekná, no po niekoľkýkrát vás to už bude otravovať. Takto je to s touto hrou na viacerých miestach a častejšie než by sa patrilo. Inak sa však jedná o príjemnú a peknú malú hru, ktorej by ste mali dať určite šancu, ak máte podobný druh hier radi.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, PC.

Žáner: 3D adventúra s otvoreným svetom.

Ďakujeme:

• 80%
    - 80%
80%

Tchia je po audiovizuálnej stránke veľmi vydarenou hrou. Krásne pestrofarebné prostredia ostrovov inšpirovaných Novou Kaledóniou a veľmi príjemná hudba robia naozaj výnimočnú atmosféru hry. Síce je hra občas zbytočne zdĺhavá a rozhodne nie je bez chýb, no ponúka fajn herný zážitok a ak máte radi podobné 3D adventúry s otvoreným svetom, určite by ste mali hru skúsiť.