Jedná sa o čiernobiely historický fantasy príbeh, ktorý sa síce číta klasicky, ale je výraznou mierou inšpirovaný japonskými manga titulmi. Sám autor Sourya Sihachakr (Sourya) sa vyjadril, že sa do veľkej mieri inšpiroval japonskými RPG hrami ako sú slávne série Dragon Quest, Suikoden či Final Fantasy. Hrával často na PlayStatione a jeho snom bolo vytvoriť komiks, v ktorom by sa putovalo v partii sympatických hrdinov, ktorá sa postupne rozrastá a zažíva na svojej ceste nemalé a časté dobrodružstvá. Séria mala byť pôvodne farebná, ale nakoniec je čiernobiela a vonku sú zatiaľ 3 diely z celkového počtu 5. Jan Schejbal zo Zaniru sa vyjadril, že aj kvôli tomu by mala táto séria u nás vychádzať pomalšie a dočkáme sa zhruba jedného dielu za rok.

Príbeh rozpráva o dievčine Talli, ktorá má špeciálne schopnosti a silu vyvolať bájne chiméry, ale o tom nevie poriadne ešte ani ona sama. Pochádza z ľudského zoskupenia, ktorého členovia boli nespočetnekrát prenasledovaní a upaľovaní na hraniciach. Patrí k potomkom spojenia Bohyne Mesiaca s človekom. Ako malú ju zachránil lord Borin, ktorého hrad však bol prepadnutý kráľom a jeho vojskami práve za cieľom nájsť Talli. Tej sa však podarilo z hradu ujsť aj so svojím verným ochrancom.

Zatiaľ na mňa pôsobí táto séria dobre a prekvapený som bol aj z rýchleho tempa. Ak si odmyslím pár strán, tak sa neustále v tomto príbehu niečo deje. Talli spoznáva na svojom úteku nové postavy, ktoré sa jej rozhodnú pomôcť za sľúbenú odmenu. Družina sa zatiaľ skladá z Talli, ktorá pôsobí správne tajomne, z jej ochrancu Alana, ktorý je skvelý šermiar a k nim sa pridal mladý Lelo, ktorý je v bojoch neskutočne rýchly a starý Pavel, ktorý má medvediu silu. Táto družina je na úteku a prenasledujú ju vojská kráľa. Čas na nudu veľmi nie je, lebo príbeh má dosť rýchle tempo a cvála dopredu bez zaváhania. Ani som sa nenazdal a už bol koniec prvého dielu. Kresba je taký priemer, ktorý obsahuje pár veľmi pekných strán, ale aj pár úplne priemerných a nevýrazných. Nijako však pri čítaní neruší a občas som si aj vravel, že táto strana či táto scéna vypadajú naozaj pekne. Ak máte radi RPG a fantasy príbehy, myslím si, že by vás Talli mala baviť. Poteší aj mini komiks na konci tohto dielu, ktorý ukazuje autorove začiatky pri tejto sérii.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke nakladateľstva ZANIR.

Počet strán: 168

Scenár: Sourya Sihachakr (Sourya)

Kresba: Sourya Sihachakr (Sourya)

Preklad: Tereza Beránková

Redakcia: Katarzyna Niemiec, Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

Vydavateľstvo: ZANIR

4

Talli je nová stredoveká fantasy séria, ktorá sa síce číta klasicky, ale je výrazne inšpirovaná japonskými manga titulmi. Sám autor sa vyjadril, že už odmalička obľuboval japonské RPG hry ako Final Fantasy či Dragon Quest. Na komikse to cítiť. Ak máte radi fantasy, v ktorých putuje sympatická družina a zažíva rôzne dobrodružstvá, tak Talli bude určite pre vás to pravé.