V priebehu roka nám tu Crew vydali všetky tri diely tejto skvelej oceňovanej série. Môžeme si odškrtnúť ďalšiu známu sériu, ktorú už máme komplet aj u nás. Trvalo to však prekvapivo dlho, predsa len je už Sweet Tooth ukončený od roku 2013 a u nás teda trvalo takmer 10 rokov, kým komiks vyšiel. Nechápem úplne, prečo boli uprednostňované iné série od Jeffa Lemira, keď Sweet Tooth patrí k jeho najznámejším a aj najkvalitnejším dielam. V každom prípade však k vydaniu pomohol seriál od Netflixu z roku 2021, ktorého druhej série sa dočkáme niekedy behom budúceho roka. Celkovo bolo toto dielo jedným z najčastejších o ktorých sa diskutovalo aj na stránkach Crew, kde sa na vydanie čitatelia pravidelne pýtali. Jeff Lemire patrí celosvetovo medzi najuznávanejších komiksových tvorcov a aj u nás je už dosť obľúbený.

Tretí diel série je zároveň aj finále a ja som naozaj veľmi rád, že to tu Crew vydali v tak kvalitnej podobe v tvrdej väzbe a celkovo v peknom spracovaní s prebalom. Táto séria si to naozaj zaslúži. Sweet Tootha som predtým poznal, ale nikdy som ho nečítal, predsa len nie som veľký fanúšik Lemirovej divnej kresby, aj keď dobre viem, že je to pán scenárista. Čakal som však a tajne dúfal, že sa predsa takto kvalitného titulu musia dočkať čitatelia aj u nás. Séria ma veľmi chytila už prvým dielom svojím silným príbehom. Je to poriadne tvrdé post-apokalyptické putovanie po svete, v ktorom ľudia už takmer vymreli a naďalej umierajú na smrteľný vírus. Tí čo prežili, tak medzi sebou bojujú o zásoby či kvalitný úkryt pred zimou či zlým počasím. K tomu na svete žijú hybridné stvorenia, čo sú niečo medzi človekom a zvieraťom a normálni ľudia sa už nerodia. Hlavnou postavou je jelenček Gus, ktorý putuje spolu s chlapom menom Jepperd a spolu s ostatnými sa snažia dostať sa na Aljašku, kde by mali nájsť odpovede na viacero svojich otázok a snáď aj liek na smrteľný vírus. Na tomto mieste sa totiž zákerná nemoc objavila prvýkrát a na Aljaške sa táto skaza celá pred rokmi aj začala a tu sa vraj narodil aj samotný Gus…

Veľmi silný finálny diel, ktorého koniec ma rozcítil naozaj poriadne. Jeff Lemire to ukončil celé veľmi uspokojivo a nemám absolútne nič, čo by som komiksu vytkol. Tentokrát si to Jeff znovu nekreslí úplne sám a pomáhali mi na pár stranách aj Matt Kindt a Nate Powell, ktorí kreslili príbehy z minulosti. Síce som sa bál hlavne toho prvého, ktorý sa venuje samotnému pôvodu nákazy na Aljaške z roku 1911, ale našťastie bol tiež dostatočne pútavý a zaujímavý a nijak v knihe neprekáža, aj keď sú v Ňom úplne iné hlavné postavy. Po tomto úvode sa však znovu vrátime medzi našich dobre známych hrdinov a udalosti naberú poriadny spád. Jeff Lemire vytvoril veľmi zaujímavé a sympatické postavy, ktorým som jednoducho fandil a podarilo sa mu vytvoriť aj poriadne hnusných záporákov. Nebudem tu už však viac vyzrádzať a jednoducho ak máte chuť na kvalitný komiks, séria Sweet Tooth je správnou voľbou. Skvelé a celkovo je to jeden z najlepších komiksov, aké som kedy čítal.

Počet strán: 368

Scenár: Jeff Lemire

Kresba: Matt Kindt, Jeff Lemire, Nate Powell

Farby: Matt Kindt, Jeff Lemire, Nate Powell, José Villarrubia

5

Máme tu vďaka Crew ukončenú ďalšiu celosvetovo obľúbenú, oceňovanú a uznávanú sériu. Klobúk dole, že to celé vydali v peknom a kvalitnom spracovaní v tvrdej väzbe s prebalom. Samotné finále je poriadne napínavé a o svoje obľúbené postavy sa budete naozaj báť. Jeff Lemire to ukončil bravúrne a bolo vidieť, že mal samotný koniec premyslený už dávno dopredu. Skvelé čítanie a ak sa tak nad tým zamyslím, tak je to jeden z najsilnejších komiksových zážitkov vôbec.