Prvé, čo ma na tomto komikse zaujalo je krásna obálka! Naozaj sa veľmi vydarila a jednoznačne patrí medzi najkrajšie komiksové obálky roku 2023. Ďalej ma zaujalo, že je to domáca tvorba, čo ma vždy poteší a povedzme si na rovinu, zasa až tak veľa komiksov u nás (v Čechách a na Slovensku) nevzniká a už vôbec nie takých, čo by mohli konkurovať aj zahraničným komiksom. Za komiksom Supro: Hrdinové na dluh stoja už pomerne skúsení tvorcovia, od ktorých som však zatiaľ takmer nič nečítal. Scenár napísala Štěpánka Jislová, ktorá inak tvorí komiksy aj ako kreslička a aj ako scenáristka. Za kresbu je zodpovedný Viktor Svoboda a za farby Martina Fischmeister s Ester Kuchynkovou (z jej tvorby som čítal Morčata v akci). Dosť som bol na komiks zvedavý a tajne som mu držal palce, aby sa mi páčil. Tak ako to vlastne dopadlo?

Príbeh sa nesie na populárnej vlne superhrdinov, čo však tvorcovia vyriešili celkom zaujímavo a v ich príbehu stačí za superschopnosti zaplatiť. Áno, nemusí vás pohrýzť rádioaktívny pavúk, nemusíte spadnúť do rádioaktívneho odpadu, nemusíte sa narodiť mimo planéty Zem a nemusíte zažiť ani traumatickú stratu rodiny. Jednoducho ak na to máte, tak si schopnosti kúpite a keď na to nemáte, tak si na to môžete výhodne požičať! No problemo! Hlavnou postavou príbehu je Ida a jej partnerka Evelína, kým však Evelína superschopnosti má a užíva si to, tak Ida už jednu šancu premárnila. Niekto sa ju však pokúša zabiť, prečo? Keď je vlastne úplne obyčajná? Scenár na to ide moderne, sleduje najnovšie trendy a aj vďaka tomu je komiks svieži a zaujímavý. Aj keď samotná zápletka nijak neprekvapí a vedel by som si ju predstaviť aj lepšie napísanú, nechýba jej našťastie dobré tempo. Vlastne sa v ňom neustále niečo deje a komiks vďaka tomu veľmi rýchlo ubehne. Bol som až prekvapený, aké dobré tempo komiks má a pomáha tomu aj svieži farebný vizuál, ktorý sa k príbehu hodí. Na konci som mal dobrý pocit a kľudne by som si z tohto univerza dal aj pokračovanie. Potešia aj pekné bonusy. Snáď bude domácich komiksov vznikať stále viac, myslím si, že tu máme šikovných tvorcov.

Počet strán: 160

Scenár: Štěpánka Jislová

Kresba: Viktor Svoboda

Farby: Martina Fischmeister, Ester Kuchynková (Yone)

Redakcia: Tereza Micková, Jiří Pavlovský

4

Supro: Hrdinové na dluh je rozhodne zaujímavý domáci komiks, ktorý má pekný svieži vizuál a celkovo ide na superhrdinské schopnosti svojsky a moderne. Prekvapivo má komiks dobré tempo a neustále sa v ňom niečo deje. Po dočítaní som mal z neho naozaj dobrý pocit a vôbec by som sa za pokračovanie nehneval.