Ešte vždy môžu vzniknúť originálne a neokukané hry, ktoré sú iné ako takmer všetky hry na trhu. Stray Gods: The Roleplaying Musical je presne taká hra a je výrazne iná ako konkurencia a to znamená, že nie je veru pre každého. Hru vytvorilo štúdio z Austrálie a to Summerfall Studios, pre ktoré je to jeho prvý titul a vydavateľa im robilo veľmi dobre známe štúdio Humble Games, ktoré má čuch na zaujímavé a úspešné indie hry. Jedná sa o 2D ručne kreslenú vizuálnu novelu, ktorý má aj RPG prvky a k tomu ešte je to aj muzikál. Čítate správne, muzikál, v ktorom budú postavy celkom často spievať a teda ak muzikály radi nemáte, vyhnite sa tejto hre oblúkom.

Hlavnou hrdinkou je Grace, obyčajná mladá žena, ktorá hľadá svoje miesto vo svete. Spozná však podivuhodnú cudzinku a kvôli nej sa jej život úplne zmení a doslova jej pôjde o život. Má týždeň na to, aby dokázala, že nespáchala zločin, z ktorého je obvinená a pri svojej snahe sa dostáva do konfliktu s modernou verziou ikon antického Grécka. Grace však má veľké nadanie, o ktorom sama nevedela a je to jej kúzelný hlas, vďaka ktorému si získava nových priateľov, milencov, ale aj nepriateľov. Čaká na vás množstvo intríg a zaujímavej hudby.

Musím sa priznať, že muzikály nie sú môj obľúbený žáner a vždy sa im radšej vyhýbam. Stray Gods: The Roleplaying Musical však vypadala dosť zaujímavo a tak som hru skúsil a určite je značne originálna a celkovo pútavá. Ak máte radi vizuálne novely a taký filmovejší príbeh, tak by ste mohli byť naozaj spokojní. Je to však ako som už spomenul veľmi špecifická hra a keď vyslovene nemáte radi muzikály tak možno budete občas aj trpieť, ale zase zaujímavý príbeh a viacero rozličných príbehových rozhodnutí ma bavilo. Vizuálne je to pekné, dobre sa na to pozerá a osobne mi nevadili ani pesničky, dokonca ma tento štýl bavil. Môže to byť aj kvôli tomu, že podobných hier naozaj veľa nie je a momentálne mi ani žiadna iná nenapadá. Hra obsahuje aj súboje, ktoré prebiehajú ako muzikálové vystúpenia a vy vyberáte, ako bude daná pieseň pokračovať a kam svojho súpera dostanete. Naozaj nezvyčajný a zaujímavý nápad. Mňa to celé prekvapivo bavilo a celkovo sa jedná po všetkých stránkach o kvalitnú hru s pekným 2D vizuálom, kvalitnými pesničkami a dabingom a aj ten príbeh zaujme.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.

Žáner: 2D vizuálna novela/muzikál.

• 80%
    - 80%
80%

Stray Gods: The Roleplaying Musical je výrazne originálna hra a celkovo je iná ako konkurencia. Ak máte radi 2D vizuálne novely, pravdepodobne vás bude táto hra baviť, ale pripravte sa na to, že je tu aj množstvo pesničiek, keďže je to aj muzikál a prostredníctvom piesní aj bojujete a má to aj RPG prvky. Znie to celé asi čudne, ale funguje to a je to celé veľmi fajn.