Star Wars sú celosvetovým fenoménom a filmy pozná snáď každý. Značka však siaha oveľa ďalej a existuje množstvo kníh, seriálov, lego stavebníc, no jednoducho všetkého možného a patria sem aj komiksy. U nás to nie je nič výnimočné, lebo Star Wars komiksy tu vychádzali už od BB/artu v omnibusoch a celkovo tu vychádzal aj Star Wars magazín od Egmontu od roku 2012 do roku 2018. Práve z týchto komiksov tu máme dva príbehy pokope v súbornom vydaní. Komiksy obsahuje príbehy Moře v plamenech a Zúčtování na pašeráckém měsíci. Scenáre napísali Charles Soule a Chuck Wendig. Kým od Wendiga je to u nás prvý komiks, Soule ich už napísal viacero priamo zo Star Wars univerza, ktoré tu už boli vydané a prispel aj do komiksovej série Deadpool.

Príbeh je zrozumiteľne napísaný pre všetkých filmových fanúšikov a povedzme si na rovinu, ak ste ani jeden film za tie dlhé roky zo Star Wars univerza nevideli, tak ste divní. Ale teraz vážne, príbeh sa zameriava na obľúbenú záporácku postavu Dartha Vadera, on je hlavnou postavou týchto príbehov. Darth Vader neľútostne prenasleduje posledných preživších Jediov, ktorí by mohli ohroziť vládu veľkého Galaktického impéria. Na rozkaz svojho majstra sa Vader spolu s inkvizítormi vydáva na vodnú planétu Mon Cala, aby tu pátral po skrytom nepriateľovi, ktorý na planéte podnecuje vzdor voči Novému rádu. Jedi stojaci v pozadí tohto odporu musí byť zlikvidovaný za každú cenu a iskra rebélie na Mon Cale musí byť uhasená už v zárodku… Po odhalení zradcov sa Vader znova vracia na Mustafar. Na sopečnej planéte, z ktorej popola povstal, bude čeliť ozvenám minulosti a začne s budovaním svojej pevnosti, veľkolepého diela temnej strany, ktoré sa zrodilo v mysli pradávneho sithského lorda Dartha Momina.

Na komikse rpacovali dvaja kresliči a to Giuseppe Camuncoli a Leonard Kirk. Od oboch už u nás pár komiksov vyšlo, kým Camuncoli pracoval na Batmanoch či Star Wars príbehoch, tak Kirk má za sebou prácu na Tomb Raiderovi alebo Witchblade. V príbehoch sa striedajú a od oboch je to slušne nakreslené a kresba nijako pri čítaní neruší. Komiksové príbehy pekne rozvádzajú jednotlivé príbehové linky, ukazujú viacero dobre známych postáv, ale aj niektoré nové a v niektorých častiach pokračuje v dianí dobre známom zo seriálu Klonované války alebo z filmu Rogue One. Darth Vader je tu frajer, je to najlepší šermiar v galaxii a kniha ho ukazuje presne v tomto svetle a teda ako obávaného protivníka, proti ktorému nemajú ostatní bojovníci takmer žiadne šance. Oba príbehy sú akčné, plné výbuchov a súbojov a fanúšikovia Star Wars určite nebudú sklamaní.

Ak vás komiks zaujal, kúpiť ho môžete na stránkach najväčšieho predajcu kníh Panta Rhei.

Počet strán: 312

Scenár: Charles Soule, Chuck Wendig

Kresba: Giuseppe Camuncoli, Leonard Kirk

Farby: Erick Arciniega, David Curiel, Dono Sánchez-Almara, Javier Tartaglia, Jochen (Joe) Weltjens (Guru-eFX), Nolan Woodard

Preklad: Pavel Klimeš

Redakcia: Alena Mrázová, Tereza Nováková Tomášková, Milan Pohl

Za komiks Star Wars: Moře v plamenech, Pevnost Vader ďakujeme: Panta Rhei.

4

Ďalší vydarený komiks z obľúbeného Star Wars univerza. Tentokrát je v hlavnej úlohe Darth Vader a príbehy s ním sú poriadne akčné, plné súbojov a výbuchov. Na svoje si prídu hlavne jeho fanúšikovia, ale samozrejme scenáre aj vkusne dotvárajú už známe príbehy z filmov či seriálov. Ak máte radi Star Wars, určite nebudete sklamaní.