Táto adventúra vyšla už v roku 2020 na IOS, ale až teraz vyšla na všetky hlavné platformy ako PC, Xbox Series X, Xbox One, PlayStation4/5 a Nintendo Switch. Hra je od malého indie štúdia z Veľkej Británie. Bolo založené v roku 2008. Zakladateľmi štúdia sú Luke Whittaker a Katherine Bidwell. Hrdo o sebe vyhlasuje, že vytvára láskyplne vyrobené malé hry. Zatiaľ vyrobili hry Lumino City, ktorá bola doslova ručne vyrobená. Prostredie hry sa skladá z papierových modelov, ktoré boli nafotené a dodatočne doplnené o patričné ​​animácie a interaktivitu. Hra Lumino City získala cenu BAFTA za tvorivý úspech (Artistic Achievement). Medzi staršie hry štúdia patrí predchodca Lumino City, hra Lume a taktiež logická hra KAMI. Ich najnovšou hrou je adventúra South of the Circle, ktorú im vydáva 11 bit studios.

South of the Circle rozpráva príbeh dvoch kolegov z Univerzity v Cambridge v 60. rokoch minulého storočia. Hlavnou témou je napätie medzi západom a východom a teda USA a Ruskom. Peter a Clara nežijú len Studenou vojnou, ale v priebehu času to medzi nimi začne iskriť a hlavné slovo dostáva láska. O pár rokov neskôr sa však Peter ocitá v havarovanom lietadle v Antarktíde a začína boj o holý život. Ako sa to stalo? Čo tomu predchádzalo? Mohla sa jeho kariéra aj osobný život uberať iným smerom?

Fanúšikovia klasických klikacích adventúr budú určite sklamaní a nie je to tak úplne hra pre nich. Je to totiž veľmi príbehová hra a celý štýl hrateľnosti spočíva vo filmovosti a teda pozeráte dianie na obrazovke a vstupujete do neho interaktívnymi bodmi na obrazovke. Hráč môže do hrania zasahovať výberom reakcií, ale nie je to vyriešené práve najlepšie, lebo vôbec nie je jasné, čo ktorá reakcia vlastne znamená. V možnostiach pri rozhovore sú na výber reakcie, ktoré totiž predstavujú iba emócie a teda môžete na niečo reagovať panikou, ukľudňujúco, zainteresovane či nezainteresovane a tak podobne. V určitých častiach je samozrejme možné postavu ovládať aj priamo, ale nečakajte logické hádanky či zber a kombináciu predmetov. Ide skôr len o interakcie s predmetmi dopĺňajúcimi dejovú linku alebo ovládanie vozidla. V hrateľnosti sa striedajú pasáže z minulosti, v ktorej sledujeme Petrovu kariéru a prítomnosti, kde havaroval lietadlom na Antarktíde a ide mu o život. Grafické spracovanie je príjemné a má svoj atraktívny štýl. Samozrejme od toho nečakajte najmodernejšie efekty a dokonalú grafiku, jedná sa o menšiu hru a tomu zodpovedá aj grafická stránka hry. Určite vás však nesklame. Hra nie je nijak extra dlhá a zhruba do 4 hodín by ste mali mať dohrané.

Hra vyšla na: Xbox One, PC, Xbox Series X, PlayStation 4, PLayStation 5, Nintendo Switch, IOS

Žáner: 3D adventúra.

Hru vydali:

• 80%
    - 80%
80%

South of the Circle je príjemná realistická adventúra so silným príbehom, v ktorom sa striedajú pasáže z minulosti (kde sledujeme kariéru a vzťah Petra s Clarou) a prítomnosti (kde Peter bojuje o život v Antarktíde po páde lietadla). K tomu sa to odohráva v období Studenej vojny a napätých vzťahov USA s Ruskom. Určite odporúčam fanúšikom adventúr, len sa pripravte, že je hra výrazne filmovo zameraná a adventúrnych prvkov je menej.