Stealth sniperská séria Sniper Elite je tu už s nami od roku 2005, kedy vyšiel prvý diel. Je to až neuveriteľné, že je tu s nami séria už 17 rokov a patrí tak vlastne k tým najúspešnejším stále aktívnym značkám. Britské štúdio Rebellion cíti, že má v rukách poklad a tak sa o neho príkladne stará. Posledný diel vyšiel v roku 2017 a každý bol zatiaľ aj napriek veľkej podobnosti trochu iný hlavne prostrediami. Inak sa jednalo o veľmi podobné hry. Za mňa to však nie je až taká kritika, veď aj iné série prinášajú väčšinou s každým novým dielom väčšinou nálož toho istého, veď preto majú hráči dané série radi. Síce zamrzí menší počet inovácií, ale ak vás bavil predošlý diel, budete si aspoň istý, že vás to bude baviť znovu.

Tretí diel priniesol prostredia zo Severnej Afriky, štvrtý diel priniesol prostredia slnečného Talianska a piaty diel prináša prostredia z Francúzska. Už to však nebude až tak preslnené, viacero máp sa odohráva v noci alebo vo vnútri budov. Našťastie sa však aj tu nájdu veľmi pekné a slnečné prostredia s obrovským zámkom v pozadí a podobne. V hre máte 8 hlavných misií a v Rebellione si dali záležať, že je to oproti predošlým dielom viac rôznorodé a členité hranie. Samozrejme tu ide stále o stealth odstreľovanie nacistov hlavne na diaľku sniperkou, ale každá misia je trochu iná. Väčšinou sú mapy dosť veľké a máte stále viacero možností ako nepriateľov zlikvidovať a čo všetko v misii robiť. V niektorých máte viacero bočných misií a ich splnenie vám nejaký ten čas zaberie, iné misie sú zasa viac priamočiarejšie. No jednoducho, nudiť sa nebudete. Tým, ako sú misie otvorené a môžete sa v nich kreatívne vyblázniť, pripomínajú také hry ako Metal Gear Solid 5 alebo posledné diely série Hitman. V Rebellione sa inšpirovali tými najlepšími, poučili sa zo svojich chýb z minulosti a aj keď síce neprinášajú veľké inovácie, vybrali sa správnou cestou.

Zbraní je tentokrát menej ako v predošlom diely, ale vôbec to nevadí. Je tu totiž veľa možností úprav, ktoré vidíte aj vizuálne a vypadá to naozaj dobre. S každou svojou zbraňou sa môžete značte vyhrať a vylepšovať ju. Rôzne zameriavatka, zásobníky, rôzne špeciálne vylepšenia, tlmiče a veľa iných možností. Upravovať si môžete aj muníciu, ktorej je tu viacero druhov a buď máte extrémne tichú, takú čo prerazí brnenia alebo aj takú, čo nezabíja. Munície je tu tiež viacero druhov a znovu to dáva slobodu vo vašom hernom štýle. Sniper Elite 5 je jednoducho po stránke hrateľnosti naozaj prepracovaný a máte tu možnosť hrať svojim štýlom, k cieľu máte rôzne cesty, rôzne spôsoby a tá sloboda je zábavná. Upraviť si do značnej mieri môžete aj obtiažnosť hry cez agresivitu nepriateľov, cez silu vetra a rôzne iné ukazovatele. Môžete si hru upraviť tak, aby vám hranie sedelo čo najviac a to sa cení. Čo až tak nepoteší, je samotný príbeh v hre. Síce tu máme časté enginové ukážky, v ktorých máte aj rôznych spojencov, ale sú len v ukážkach a v samotných misiách vám nijak nepomôžu. Tak isto by vylepšilo dojem aj keby v samotných mapách boli aj iné postavy ako tie, ktoré máte zlikvidovať. Hlavný príbeh je o tom, že majú nacisti zázračný zbraňový projekt a vy ho jednoducho musíte zničiť. Nie je to nič objavné, pôsobí to genericky a nezaujímavo a v tomto smere sa majú v Rebellione ešte v čom zlepšovať.

Po audiovizuálnej stránke sa jedná o kvalitu, graficky hra vypadá dostatočne dobre a niektoré scenérie sú naozaj vydarené, horšie je to s enginovými ukážkami a nájde sa aj pár bugov. Dabing a hudba sú skôr priemerné a máme tu ešte aj online kooperáciu dvoch hráčov, čo rozhodne poteší, aj keď sa v nej nachádza väčšia miera bugov. Je tu aj klasický deathmatch multiplayer alebo novinka v režime Invasion, v ktorom sa môžete iným hráčom vstúpiť do hry v podobe nepriateľského odstreľovača. Hra toho ponúka dosť a aj kampaň vám pár hodín vydrží. Ani tentokrát samozrejme nechýba obľúbený spomalený výstrel guľky a následný pohľad na nepriateľa na ktorom detailne vidíte zásah na jeho vnútorných orgánoch.

Hra vyšla na: PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X a Series S, PlayStation 5, Microsoft Windows.

Žáner: 3D stealth strieľačka.

Multiplayer: Áno (aj online kooperácia aj klasický multiplayer pre viacerých hráčov).

Hru vydali:

Za možnosť recenzie hry ďakujeme:

• 80%
    - 80%
80%

Sniper Elite 5 je vydareným pokračovaním sniperskej série. Síce neprináša výrazné nové prvky, ale v Rebellione výrazne vylepšili hrateľnosť a dali hráčovi v jednotlivých misiách veľa voľnosti. Máte teda viacero ciest, ako protivníkov likvidovať, ako plniť úlohy, ktorou cestou ísť a podobne. K tomu sa môžete poriadne vyhrať aj s vylepšovaním svojich zbraní a munície. Hra obsahuje okrem kampane aj online kooperáciu, multiplayer pre viacerých hráčov…je toho jednoducho dosť a nudiť sa určite nebudete.