Škorpion je dobrodružno-historická séria, ktorá vychádza už od roku 2000 a má už 14 dielov. Zatiaľ posledný diel vyšiel v roku 2022 a séria stále pokračuje ďalej. Na posledných dvoch dieloch už však nepracoval slávny Enrico Marini, ktorý dovtedy spolupracoval na scenári so Stephenom Desbergom a celú sériu kreslil a koloroval. Pán Vybíral sa vyjadril, že má záujem hlavne o diely, na ktorých pracoval Marini a kúpenú zatiaľ nemá celú sériu. Samozrejme tu záleží podobne ako pri všetkých iných rozbehnutých sériách, či sa bude dobre predávať, ak áno, určite nebude mať Vybíral problém vydať keď tak aj kompletnú sériu s časťami, na ktorých už Marini nepracoval. S Enricom Marinim som si ja osobne o sérii Škorpión písal, lebo som vedel, že sa jedná o jeho srdcovú záležitosť a o jeho obľúbeného hrdinu a nešlo mi do hlavy, prečo vlastne prestal na sérii pracovať. Vyjadril sa, že len potrebuje pauzu a chce pracovať na iných projektoch a sám plánuje návrat ku svojmu hrdinovi v samostatnej knihe, ktorá sa bude odohrávať v iných rokoch a príbeh si sám aj napíše a nakreslí. Tak uvidíme, ako to nakoniec so Škorpíkom bude ďalej, lebo vo Francúzsku sa jedná o veľmi obľúbenú sériu, ktorá pravidelne obsadzuje v hlasovaní v TOP100 komiksoch za daný rok prvé miesta. Je to hit, veď aj preto má séria už toľko dielov.

Pevne dúfam, že sa séria uchytí aj u nás, predsa len predpoklady má na to dobré a bol by som skôr veľmi nemilo prekvapený, keby sa sérii v predajnosti nedarilo. Predsa len je tu skvelá kresba Mariniho, lechtivá erotika, pekné ženy, akcia a mix medzi Zorrom a Tromi mušketiermi. Jednoducho by to mala byť hitovka, ale na našom trhu človek nikdy nevie a občas sa niektoré komiksy z edície ERB predávajú výrazne horšie, ako by sa čakalo. Napríklad taký dobrodružný survival Zarov (mimochodom perfektný komiks), ten sa totiž predáva tak slabo, že Vybíral momentálne ani neuvažuje o pokračovaní, ktoré komiks tento rok dostal a v domácom Francúzsku je to hit. Tak nám len ostáva dúfať, že séria Škorpión sa tu zdarne dočká svojho dokončenia a predaje budú podobné skôr sérii Orlové Říma, z ktorých prvá kniha je už vypredaná. Príbehom inak druhá kniha Škorpióna pokračuje presne tam, kde tá prvá skončila a hlavný neohrozený hrdina Škorpión sa zaplietol do sprisahania, ktoré siaha do najvyšších kruhov cirkevnej moci. Je svedkom vraždy pápeža, ktorý bol údajne aj jeho otcom a zákerný Trebaldi sa chce stať novým pápežom a ide si za svojím cieľom aj cez mŕtvoly. Škorpión sa mu v tom samozrejme bude snažiť zabrániť.

Sériu poznám už od jej vzniku a už tie prvé roky som čítal prvé diely a veľmi ma to chytilo a bavilo. Je to také príjemné dobrodružné čítanie v pekných kulisách Ríma (to mesto milujem) a je okorenené erotikou a viacerými súbojmi. Jasné, príbehom sa nejedná o žiadne veľdielo a zaujímavých postáv tu tiež nie je veľa (hlavná postava, jeho tučný zábavnejší parťák, zloduchovia a pekné baby). Má to však svoje čaro a pre mňa je to perfektná uvoľnená komiksová zábava, ktorá je naviac krásne kreslená. Marini je jednoducho macher a zvláda ako kresbu tak aj pekné farby. Tretí diel je zatiaľ asi zo série najlepší a jeho tempo je naozaj veľmi rýchle a štvrtý diel zasa mení prostredie Ríma za loď na mori a Orient. Tretej knihy by sme sa mali dočkať na jar budúceho roku.

Počet strán: 104

Scenár: Stephen Desberg

Kresba: Enrico Marini

Preklad: Zbyněk Froněk

Redakcia: Zbyněk Froněk, Josef Vybíral

5

Sériu Škorpión mám rád už od jej vzniku. Síce sa príbehom nejedná o žiadne veľdielo, no je to veľmi príjemný mix Zorra a Troch mušketierov okorenený erotikou. Hlavná silná zbraň série je Mariniho úžasná kresba a farby. Jednoducho sa na to neviem vynadívať a pevne dúfam, že si tu séria nájde dostatočný počet fanúšikov. Tretí diel je zatiaľ najlepší v sérii a ten štvrtý zasa prekvapivo mení prostredie Ríma za loď a Orient. Pre mňa je táto séria ideálna komiksová zábava na odreagovanie.